WYSIWYG vs. Håndkode

Tags:    snak

Ok, jeg har tit diskuteret med venner og bekendte om hvad der er bedst at designe hjemmesider med. Håndkodning, eller WYSIWYG programmer. Men vi er aldrig nået frem til en afslutning på den diskution. Personligt synes jeg WYSIWYG editorer er meget nemmere, og overskuelige og hurtigere, mens håndkodning giver et mere "frit" design. Hvad mener i om det?

- Marco

User
Bruger #635 @ 12.02.02 21:59
jeg holder mest til WYSIWYG programmer.. for jeg vil vove at påstå at der ikke er nogle der kan 50% af alle tags syntsks.. og så har man jo et problem for så skal man til at slå op eller læse eller spørge andre.. WYSIWYG programmer hælper en med at huske de forskellige syntekses.. og så slipper man jo også for alle de stave fejl eller hvis der nu skulle blive glemt et lille " eller sådan noget et sted ... det er så ireterende hvis sådan noget sker.. hehehhe

<quote>Ok, jeg har tit diskuteret med venner og bekendte om hvad der er bedst at designe hjemmesider med. Håndkodning, eller WYSIWYG programmer. Men vi er aldrig nået frem til en afslutning på den diskution. Personligt synes jeg WYSIWYG editorer er meget nemmere, og overskuelige og hurtigere, mens håndkodning giver et mere "frit" design. Hvad mener i om det?

- Marco</quote>
Humans are slow, inaccurate, and brilliant. Computers are fast, acurrate, and dumb. Together they are unbeatable

Hej gutter :-)

>Ok, jeg har tit diskuteret med venner og bekendte om hvad der er bedst at designe hjemmesider med. Håndkodning, eller WYSIWYG programmer. Men vi er aldrig nået frem til en afslutning på den diskution. Personligt synes jeg WYSIWYG editorer er meget nemmere, og overskuelige og hurtigere, mens håndkodning giver et mere "frit" design. Hvad mener i om det?

Personligt synes jeg at WYSIWYG er lidt noget møg :). Det synes jeg faktisk fra første gang jeg prøvede Frontpage, men ok, det er måske heller ikke det bedste eksempel på en WYSIWYG editor! Jeg har hørt at Dreamweaver skulle være langt bedre, men ideen tiltaler mig på ingen måde. Efter min mening er den bedste kombination en normal editor, med syntax farvning osv. og så evt. indbyggede dialoger, der kan hjælpe en. Nogle tags kan man måske ikke huske, andre, fx en tabel, er ganske enkelt bare lettere at lave gennem en dialog, frem for at skulle skrive alle koderne selv! Det giver imo den bedste kontrol med sin kode!

Derfor vil jeg også lige reklamere for min egen editor, TSW WebCoder, som kan hentes på http://www.tsw.dk. Det er nemlig lige sådan at en editor skal være efter min smag (det er jo også mig der har lavet den, sååå), dog er der også indbygget en WYSIWYG funktion, til dem der absolut ønsker den slags :D

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg ærligt tilstå at jeg er coder. Det kan være at WYSIWYG er smart, men jeg føler man har mere frihed til at gøre hvad man ønsker når man selv koder og ikke fx Frontpage gør det for en. Desuden er det heller ikke altid WYSIWG-preview er helt præcise. Jeg accepterer begge dele, men hæler lidt til coding. 65% cod / 35% wysiwg

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

User
Bruger #903 @ 14.02.02 15:18
Tjah.. Det er jo altid et spørgsmål om hvad man selv foretrækker, men personligt mener jeg at det bedste man kan gøre, er at holde sig væk fra WYSIWYG editorer, og istedet få sig en editor med farvekoder.

Jeg bruger selv Macromedia HomeSite 5 som er ganske fortræffelig. Den har farvekoder, og hjælp til definition af tags så man ser koden, men stadig får hjælp med tags så man ikke behøver at slå op noget sted for at finde koderne hvis man glemmer dem.

<quote>Ok, jeg har tit diskuteret med venner og bekendte om hvad der er bedst at designe hjemmesider med. Håndkodning, eller WYSIWYG programmer. Men vi er aldrig nået frem til en afslutning på den diskution. Personligt synes jeg WYSIWYG editorer er meget nemmere, og overskuelige og hurtigere, mens håndkodning giver et mere "frit" design. Hvad mener i om det?</quote>

Hvad med Homesite og lign. porgrammer der, når man skriver koden, har den auto funktion at den slutter det ord/"tak" men er i gang med. Dette gør at man skriver koden meget hurtigere. Jeg foretrækker personligt håndkode, da den er præsis som jeg vil have den.. ikke noget der irritere mig mere end Frontpage der bare fylder unødvendige lorte kode ind i min.. håndkode er måden at gøre det på :P

Er enig med hvad jeg læste et sted... det burde nu hedde "What you see is what you mostly get". Du får ikke altid hvad du ser og det er MEGET svært at lave noget der er pænt i WYSIWYG. Godt nok tager Håndkode længere tid men tilgængæld sker der hvad der skal ske.

Mvh
kastermester

Jeg har har haft mange problemer med Frontpage... men jeg er lidt lost i at kode i hånden... kan ikke engang lave en tabel, men jeg kan lidt.

Jeg vil MEGET gerne ud af de WYSIWYG programmer, men hvilke artikler er gode til folk som ved 5% af HTML/JavaScript?

Jeg vil også gerne kode PHP eller ASP, men det tilbyder min host ik desuden er det durt.. lige nu har jeg http://www.wannafind.dk, men har tænkt på at flytte til http://www.b-one.nu Er der nogle der er billigere eller bedre end B-one?

(Dette skulle egentlig være et sp. med UP, men også en kommentar, så hvis nogle giver gode svar, kan jeg overføre nogle UP!)

Trolle

t