Program uden Forms.pas

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
..



Indlæg senest redigeret d. 03.04.2010 16:15 af Bruger #164
14 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Jeg er i gang med at lave en program der helst ikke skal fylde meget. Der er: 3 TButton, 1 TMemo, 1 TProgressBar, 1 TEdit. Programmet fylder allerede 326 KB! Jeg har hørt at man kan lave programmer uden at bruge Forms.pas, den fylder omkring 200 KB!

Er der nogen der kan finde ud af at lave programmer uden at bruge Forms.pas?


M.V.H.
..:Lucky Luke:..


Hvis det er det færdige programs størrelse kan du pakke exe filen..

www.protools.cjb.net der kan du finde nogle gode pakkere =)



Uden at vide noget som helst om det, så er mit bud, at du ikke kan lave GUI programmer i Delphi uden den Forms.pas.

Det lyder som om, at det er den, er "holder styr på de forms" der er med. Programmer behøver jo ikke have noget GUI. Det kan være, at det er sådan nogle, du har hørt om. Hvis et programs funktion udelukkende er noget, som ikke behøver en "dialog" med brugeren, så er det jo ikke nødvendigt.

Men for at gøre et langt svar kort, så vil jeg svare, at da du skal have memo, knapper mm. med, så er det ikke muligt at lave et program ude.

Er jeg faret fuldstændig vild????

/Mikl



User
Bruger #988 @ 01.04.02 18:43
Er du ham der kom på en 3. plads i komputer for Alles Delphi Konkurence



Er du ham der kom på en 3. plads i komputer for Alles Delphi Konkurence


Ja

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



Uden at vide noget som helst om det, så er mit bud, at du ikke kan lave GUI programmer i Delphi uden den Forms.pas.

Det lyder som om, at det er den, er "holder styr på de forms" der er med. Programmer behøver jo ikke have noget GUI. Det kan være, at det er sådan nogle, du har hørt om. Hvis et programs funktion udelukkende er noget, som ikke behøver en "dialog" med brugeren, så er det jo ikke nødvendigt.

Men for at gøre et langt svar kort, så vil jeg svare, at da du skal have memo, knapper mm. med, så er det ikke muligt at lave et program ude.

Er jeg faret fuldstændig vild????

/Mikl


Hej Mikl,

Det kan faktisk godt lade sig gøre at lave en form uden forms.pas! Jeg har et delphi eksempel med det, men jeg kan ikke finde rundt i det.

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



Hej,

Jeg er i gang med at lave en program der helst ikke skal fylde meget. Der er: 3 TButton, 1 TMemo, 1 TProgressBar, 1 TEdit. Programmet fylder allerede 326 KB! Jeg har hørt at man kan lave programmer uden at bruge Forms.pas, den fylder omkring 200 KB!

Er der nogen der kan finde ud af at lave programmer uden at bruge Forms.pas?


M.V.H.
..:Lucky Luke:..


Delphi programmer fylder generelt bare meget ;-) , så hvis det skal fylde mindre så brug noget andet... jeg går ud fra at det er et meget simpelt program...

Man against man untill man is no more...



Delphi programmer fylder generelt bare meget ;-) , så hvis det skal fylde mindre så brug noget andet... jeg går ud fra at det er et meget simpelt program...

Man against man untill man is no more...


Jeg kan desværre ikke bruge noget andet. Det lyder måske som meget simpelt program, men det er det ikke. Jeg håber at nogen kan finde en løsning.

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



Hej,

Okay - det var bare et lille bud :)

Men det er jo ikke ulovligt at gætte (et sådan nogenlunde kvalificeret bud)...

/Mikl



Hej,

Jeg er i gang med at lave en program der helst ikke skal fylde meget. Der er: 3 TButton, 1 TMemo, 1 TProgressBar, 1 TEdit. Programmet fylder allerede 326 KB! Jeg har hørt at man kan lave programmer uden at bruge Forms.pas, den fylder omkring 200 KB!

Er der nogen der kan finde ud af at lave programmer uden at bruge Forms.pas?


M.V.H.
..:Lucky Luke:..


Hej,

jeg glemte at der også er 1 TProgressBar.

M.V.H.
..:Lucky Luke:..




Er der nogen der kan finde ud af at lave programmer uden at bruge Forms.pas?


Jo, det kan du godt, men det bliver ikke sjovt. Fidusen er, at du selv skal lave alt det arbejde der allerede er gjort i forms.pas. Hvis du vil undgå forms.pas bliver du nødt til at programmere direkte til Windows API'et. Det er ikke nemt, men det kan sikkert lade sig gøre. Dokumentationen til Windows-API'et kan du sikkert finde et eller andet sted på msdn.microsoft.com. God fornøjelse :-)

/data






<< < 12 > >>
t