linke til filer ligesom i asp?

Tags:    delphi

Er det mugligt at lave en include funktion i delphi Ligesom i asp? Jeg har 5 sider i mit program og så ville jeg gerne have sådan at når jeg opdatere så skal jeg kun opdater en fil eks. Jeg har program.exe, side1.inc, side2.inc, side3.inc, side4.inc og side5.inc hvor så at jeg kun skal opgradere side3.inc og lægge den på nettet.

Håber i forstår.

Mvh
Jesper



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det mugligt at lave en include funktion i delphi Ligesom i asp? Jeg har 5 sider i mit program og så ville jeg gerne have sådan at når jeg opdatere så skal jeg kun opdater en fil eks. Jeg har program.exe, side1.inc, side2.inc, side3.inc, side4.inc og side5.inc hvor så at jeg kun skal opgradere side3.inc og lægge den på nettet.

Håber i forstår.

Mvh
Jesper



Delphi kompilere koden til noget der er forståeligt for maskinen når du bygger en exe fil. Dette er ikke tilfældet i forskellige andre sprog der benytter sig af en fortolker der kører tingene linie for linie når der er brug for dem. Derfor kan du ikke direkte dele koden ud i forskellige filer og så bare opdatere dele af dem.

Men en mulighed du har er at du kan placere visse procedurer/functioner i dll'er og så kalde disse. Dem kan du så løbende opdatere så folk ikke behøver at hente hele programmet, men kun den ændrede dll.

F.eks kunne man forestille sig at en funktion til at beregne skatten lå i en dll. Og når måden at beregne skatten på så ændrede sig var det nok at ændre i dll'en der indeholdt denne funktion.

Giver det mening ?

Mvh

Kristian



Ja det gør det. Men jeg kan ikke finde ud af at lave de .dll filer, Jeg har prøvet de artikler der er men det hjælper ikke rigtigt.!.!

Mvh
Jesper



t