Teknologier

Tags:    udvikleren.dk

Hvorfor kan man ikke vælge mac os 8,9 og 10 når man kan vælge windows??

os 10 kvalificere sig da lidt bedre til at være en teknologi, frem for windows ;-)

~ Steffen

"The only thing more frightening than a programmer with a screwdriver or a hardware engineer with a program is a user with a pair of wire cutters and the root password"
----------------------- EOF ----------------------

Enig... Men syntes dog slet ikke der skal stå nogle os!
Men må indrømme at jeg også syntes Windows som en teknologi er lidt for meget... Alle kan jo bruge Windows - og delvis på proffesonelt plan.
Hvad skal man kunne for at vælge 5? eller bare 1? Skal man kunne systemmets opbygning!

Linux er en større videnskab...

Men hvis vi også skal have OS, med på liste hvad bliver så det næste.
Er design, word, sikkerhed og hackning så også en teknologi? :D
Ej okay menes ikke så hård... Men iligevel! :)

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

Der er vel ikke noget kunde grundlag for det.

i øvrigt hvad mener du med "os 10 kvalificere sig da lidt bedre til at være en teknologi, frem for windows ;-)", jeg har intet i mod osx men jeg ville godt lige høre hvordan hvad din tekniske begrundelse er.

//Troels

Der er vel ikke noget kunde grundlag for det.

i øvrigt hvad mener du med "os 10 kvalificere sig da lidt bedre til at være en teknologi, frem for windows ;-)", jeg har intet i mod osx men jeg ville godt lige høre hvordan hvad din tekniske begrundelse er.

//Troels

Ja. feks. til at starte med er OS X ikke en legeplads for virus programmøre osv. det går ikke ned hver andet minut. brugerfladen er lige et par generationer foran de "åh så smukke" windows brugerfalde. og som nævt før, linux er lidt mere kringlet at sætte sig ind i... OS X er bygget på freebsd kernen, så det må da hjælpe lidt på kvalifikationerne. en anden ting er at jeg skal ikke geninstallere min computer hver anden månede, for ikke at miste performance, og så self. fjerne div. mærkelige programmer som jeg ikke selv har bedt om at få installeret.

~ Steffen

\\"The only thing more frightening than a programmer with a screwdriver or a hardware engineer with a program is a user with a pair of wire cutters and the root password\\"
----------------------- EOF ----------------------

Det er dog ikke kun operativsystemerne der kunne trænge til nogle overvejelser i den teknologi dropdown.
Tre ting man kunne se på er:
* Hvorfor kan man ikke vælge Oracle Database, IBM DB2 eller Postgres når man kan vælge MySQL og SQL Server?
* Hvor er JSP, JSF & Servlets henne når man kan vælge PHP og ASP(.NET)?
* SOA teknologier?

t