point system på godt og ondt.

Tags:    udvikleren.dk

User
Bruger #956 @ 11.01.06 01:11
Hejsa alle sammen.

Jeg tænkte på om det her med en side hvor man få point for ting og skal betale point for ting osv er en go ide?

Altså jeg mener eks så er jeg ik lige typen som får svaret ret mange på deres spørgsmål og når jeg endelig gør vil jeg ikke have point for det for jeg kan godt lide at hjælpe folk.
Tilgengæld så har jeg stillet en del spørgsmål her inde hvor jeg tit selv har fået løst problemet før jeg fik et svar og noget siger mig det er fordi det var for lidt point udlovet, men har vist kun omkring 5 point tilbage så det er grænser for hvad jeg kan give.
Derfor føler jeg mig tvunget til at finde hjælp på andre sider i andre forum som ikke kører med sådan et point system.
Altså jeg mener nogen er da helt vilde efter at tjene point, men hvad kan man bruge dem til.
Altså lige pludselig har man en masse, men de kan jo ikke vækles til kontanter eller noget så hvad får man ud af det.
Hvorfor ikke droppe sådan et point system så det er plads til alle og hvorfor ikke hjælpe andre fordi man har lyst til det og ikke fordi de giver en point?
Og hvis det endelig skal være så for at alle har en lille chance hvorfor så ik lave det sådan at man tjener 5 point om dagen eller sådan noget?

Det var bare lige min mening, men vil gerne høre fra alle jer andre hvad i synes?

Jeg synes også at point systemet skal væk. Det bliver ikke brugt rigtigt, da folk ofte opretter en ny profil, sætter spørgsmålet til at give 300+ point, og efter besvarelsen, bruges den konto ikke længere.

Hvorfor ikke gøre sådan, så den der har lavet tråden, kan vælge hvilke svar der er accepteret og på den måde give anderkendelse til svar giveren. Så vil kan alle kommentar i en tråd betragtes som svar, og derfor kan alle får "point". Selv en person som bare kom med en kommentar om et eller andet, som viste sig at virke.

Jeg synes heller ikke der skal være noget point system ved artikler. Jeg synes det er fint at man kan give en bedømmelse (1-5), men ikke at man skal have point for dem... De bliver jo alligevel skrevet, for at man har noget man godt vil hjælpe med.

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westerberg
http://www.westsworld.dk

Jeg er enig med at det er dårligt, at man skal sælge og købe point. Jeg synes formålet med point-systemet er rigtigt, men det bliver misbrugt. Systemet skal give de der er meget aktive en skulderklap og placere dem øverst på listen af bruger, så folk kan se dem. Det er nok for at skabe en form for konkurrence, så der er kommer noget aktivitet på siden. Det synes jeg er helt fint, men at man så skal betale for at få hjælp. Der er jeg ikke helt enig. Jeg tror det er vigtigt at beholde point-system principet. At de gode kommer øverst på listen af bruger og bliver kendt på siden, så de bliver "respekteret".
Der er to muligheder for mit vedkommende, enten at helt afskaffe point-systemet og så i stedet rangere efter flest skrevne indlæg, artikler osv. Anden mulighed er at det kun går den ene vej, at man ved at være aktiv får point, men det skal være små satser. Fx 1 point for at skrive i et spørgsmål, ½ point for at oprette et spørgsmål (det er vigtigt, for det er det som skaber aktiviteten) og 2 point for at et rigtigt svar. Med begge måder bliver de mest aktive belønnet og ikke kun dem der har de rigtige svar.

F. Mahmood

[Redigeret d. 11/01-06 14:09:59 af Faran Mahmood]

User
Bruger #956 @ 12.01.06 01:17
det glæder mig da at høre folk ind til videre er lidt enig med mig.
Jeg kunne godt tænke mig flere meninger om det.
Jeg er da også helt enig i at de mest aktive bruger skal belønnes på en måde, men ikke med point. Som i selv siger bliver det tit misbrugt og stadig som jeg mener så får man ikke noget ud af det andet end folk kan se man er aktiv og jeg føler det som en form for bestikkelse.
Nogen gange føler jeg det er sådan at hvis du stiller et spørgsmål kigger folk meget på hvor mange point de får for at svare på det og om det så er tiden værd.
Jeg mener folk skal svare fordi de kan lide at hjælpe andre.
Jeg synes da ihvetfald det er fedt hvis jeg kan hjælpe folk med et problem som jeg selv før har haft.
Så får man også lige rådet op i sine egne gamle problemer og endnu en gang lige komme til at huske hvordan det nu var man gjorde det..
Man kunne jo bare lave en lille "menu" venstre side med de 20 mest aktive bruger på siden og så kunne man klikke på en bruger og se hans profil eller noget i den stil.
Det der point system synes jeg ik rigtig holder i længden...

Hvad med admins fra denne side er i enige eller og hvad med jer andre en sådan stor side her må da have mange folk og mange meninger?

Kunne man evt ik også lave en afstemning om hvad folk synes om det skal fjernes eller blive, eller om det er godt eller dårligt eller noget?

Jeg er sikker på der ihvetfald findes en bedre og smartere løsning end point systemet.

User
Bruger #956 @ 17.01.06 01:27
Synes lige som ikke folk ønsker at kommentere dette... hvad skyldes det?

Kunne ellers godt tænke mig nogle tilbage meldinger på dette indlæg...

Jeg vil da gerne, som helt ny bruger af forummet og som meget newbiie i Visual Basic, komme med en kommentar. Jeg har tilmeldt mig forummet fordi jeg håber på at få hjælp til at lære mere (har jeg også fået), men da jeg ikke kan ret meget selv endnu, kan jeg ikke svare på spørgsmål = snart ingen point og derfor sikkert ikke ret meget mere hjælp. Alternativet bliver at jeg skal søge hjælp på andre fora, hvilket jeg synes er en skam, da Udvikleren.dk ellers virker som et godt forum og så er det dansk :-)

t