Hvilke krav stiller I til artikler?

Tags:    udvikleren.dk

Jeg er i gang med at skrive nogle flere artikler her til siden, men der er nogle ting jeg spekulerer over, hvor jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal opbygge artiklerne.

* Hvilken størrelse af artikler foretrækker I? Hvornår skal en artikel brækkes op i flere stykker?
* Foretrækker I ren teori/simple kodeeksempler, eller foretrækker I at se artiklens emne brugt til at lave et lidt større program?
* Foretrækker I artikler med mange kodeeksempler? Hvor store skal de være?
* Ser I artikler som referencer eller som engangsoplevelser, der læses lineært fra start til slut?

--
Blog:
http://www.sigkill.dk/blog

* Hvilken størrelse af artikler foretrækker I? Hvornår skal en artikel brækkes op i flere stykker?

Jeg synes ikke man behøver dele artikler op. Det er desværre gjort nogle gange på grund af den måde srtikelsystemet er skruet sammen

* Foretrækker I ren teori/simple kodeeksempler, eller foretrækker I at se artiklens emne brugt til at lave et lidt større program?

Jeg foretrækker at begge dele er der, så der er noget at vælge mellem

Afhænger af typen

* Ser I artikler som referencer eller som engangsoplevelser, der læses lineært fra start til slut?

Afhænger af typen

Hola Amigo

Jeg har personligt, som sådan, intet kæmpe artikler, de kan dog godt blive lidt uoverskuelige, hvis der lige er et specifikt punkt man leder efter, så hvis der er en eller flere meget naturlige delinger i en artikel, så synes jeg ikke det gør noget, at den deles op. Det kunne evt. løses ved at have et indeks i en artikel, og så kan klikke på sagerne og så er man der. Ulempen ved opdeling af artikler er selvfølgelig, at når der kommer mange artikler i kategori, så bliver kategorien uoverskuelig... og så er vi vel egentlig samme sted?

Jeg kan lide teori, men det må da gerne suppleres op med et par kodeeksempler hvis det er relevant.

Nu er jeg ikke helt klar over hvad du mener med større program, men ummidelbart nej, det vil jeg ikke foretrække.

Altså hele filer/units mener jeg ikke er nødvendigt, og med mindre emnet ligger op til andet, så synes også at tekstdelen bør være større en kodedelen.

Mange af de artikler jeg har læst her på udvikleren, kan vel godt betegnes som engangsoplevelser, men der er stadig nogen af dem med gods i, som jeg til tider anvender som reference.

God skrivelyst, glæder mig til lidt ny litteratur:)
//Troels

t