Udvikleren.dk, næste version - holdninger, forslag, kommentarer osv.

Tags:    udvikleren.dk

Hej alle,

Som beskrevet i det nyhedsbrev der netop er udsendt, er jeg så småt gået i gang med en ny version af Udvikleren.dk, hvor der helt bestemt kommer til at ske ting og sager :)

Denne tråd er dedikeret til holdninger, forslag, kommentarer og hvad I ellers måtte have til en ny version af Udvikleren.dk. Jeg håber der kommer en masse, så post endelig alt hvad I har på hjertet!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Hej igen,

>Jeg vil også stemme for at man skal kunne bruge almindelig xhtml i artikler. Ellers bør der i det mindste tillades lister og tabeller. Det ser frygteligt ud, når nogen vil have en tabel, og de så indsætter et billede af den i stedet.

Tabeller har jeg også overvejet. Nu må vi se, alt kan jo ske når intet kode skal genbruges ;)

>Artikeljuryen .... Ja den er vist døet lidt ud. Personligt har jeg opgivet den lidt, da nogle af de første artikler igennem den alligevel var næsten en måned om at blive godkendt/afvist selv om der var skrevet en masse kommentarer. Jeg føler lidt at det ikke gør nogen forskel om jeg kommenterer på en artikel eller ej.

Det passer ikke at det ikke gør nogen forskel, kan jeg så fortælle. Der sidder dog stadig kun to personer til at tage den endelige beslutning lige nu.

>Jeg vil foretrække en udvidet dialog med forfatteren af en artikel gennem godkennelsesprocessen, og at man ikke er så bange for at stille nogle krav til forfatteren, hvis der skal nogle smårettelser til.

Enig. En ide kunne være at en artikel ganske SKULLE igennem artikel juryen før den overhovedet kunne vurderes af co-admins. Så skulle juryen godkende den med et X antal procent Ja stemmer, før den havde en chance for at blive godkendt. Desværre tror jeg det vil være svært altid at opnå den enighed, hvilket bare vil føre til endnu længere godkendelsestider :). Jeg er dog åben over for nye måder at gøre tingene på, så lad os endelig høre hvis der er konkrete forslag på det her område.

>Når du nu nævner edbpriser.dk, kan jeg ikke lade være med at gå ind og tjekke siden ud. Jeg må sige at de har nogle meget humane reklamer i forhold til udv.dk.

Det har jeg vist svaret på ;). Jeg forsøgte at drikke mig rigtigt stiv i går, men jeg var stadig ikke enig - til gengæld gik jeg tidligt i seng :D (just kidding)

>Quick-post ville være super. Jeg vil foretrække at man svarer på en tråd som helhed og ikke på et bestemt indlæg. Så kan man undgå at folk citerer meget lange indlæg helt uden grund, bare fordi de ikke gider slette indholdet i feltet. Når man så vil cierer folk, er det da ikke så svært at skrive et quote tag og kopiere teksten.

Jeg vil tro at jeg ender med at lave to muligheder. Dem der bare vil svare kan quick-svare, dem der gerne vil svare på et indlæg får også muligheden for det. Du har ret i at det er et problem at visse folk er så elendige til at quote, og det ville være cool hvis der kunne opdrages lidt, i stedet for at fjerne muligheden for dem der bruger det fornuftigt :)

>Paging af lange tråde som denne og mulighed for automatisk at gå til første ulæste indlæg.

Paging er allerede implementeret og fungerer faktisk rigtigt godt! :)

---------------------------------------------------------------------------

>Mulighed for automatisk at gå til første ulæste indlæg
god idé

Jeps.

>jeg har som sådan ikke set noget i mod reklamner bortset fra popup og top banneret det bør ikke gå ind over logoet. kliker da også på dem i ny og næ.

Det glæder mig at høre at der stadig findes folk der klikker :). For dem der godt kan lide Google ads kan jeg i øvrigt kun anbefale at give et klik i ny og næ, på de Google ads jeg har sat op som forsøg på tråde og artikler. Hvis der rent faktisk blev klikket en masse på dem, så var det måske muligt at lade lidt flere reklamer være Google ads - men det er desværre nok kun drømmetænkning :)

>jeg havde forstillet mig at det gik hurtigerer med at godkende
artikler med den nye Artikeljurye

Som sagt, der er stadig kun 2 til det endelige arbejde. Jeg vil dog påstå at det går lidt hurtigere end før, og samtidig er det lettere for os co-admins at tage en beslutning, som vi samtidig kan regne med at resten af sitet vil blive glade for, når det ikke kun er os der siger god for den.

>jeg savner stadig en godkendels/afvistning af 2 af mine artikler.

For at være helt helt ærlig, så aner jeg ikke hvilke to artikler du taler om. De må være gået tabt ET eller andet sted, for de står ganske enkelt ikke på vores lister over artikler der skal godkendes, og jeg kan ikke huske at de på noget tidspunkt har gjort det. Som sagt er artikel systemet noget af det der for ALVOR skal skrives om :)

>Jeg kan på en måde bedst lide udviklerens reklamer, fordi de er nemmere at blokere, og jeg kan på en måde bedst lide edbprisers reklamer fordi de er mindre irriterende hvis man ikke blokerer dem.

Hehe, det kan jeg slet ikke følge dig i. Min mening er at edbpriser.dk's reklamer (og det er btw bare et site jeg valgte rimeligt tilfældigt da de har ret mange reklamer) er mere irriterende fordi de blinker mere, der er flere af dem, de er (imo, naturligvis) placeret mere irriterende, de skygger for reelt indhold, og de fader, scroller og jeg ved ikke hvad :). Men nok om det, det her bliver vi muligvis aldrig enige om :)

>Jeg har ikke noget mod bannere, og de to sider har nogen lunde samme mængde (udvs er større, men edbp. har flere). Den reklame der kommer ned over siden er hos mig kun kommet to gange mens jeg har testet, og her forsvinder den igen af sig selv efter et par sekunder.

Og det er ikke irriterende at du skal sidde og vente på at den skrider igen?? :P

>Ps. det er ikke hverdag. Det er læseferie!

Ahh, that explains so much ;)

>Sortering i forums efter sidste indlæg og ikke efter første indlæg eller mulighed for selv at vælge sorteringsorden.

Okay, det ryger med på listen!

>Eneste der lige har faldet mig ind er et "følg med i denne tråd"-punkt. Så man kan markere den, og derved får man en mail når der kommer nyt i en tråd.

Øhm.. Sådan en har vi da allerede? :D
Man får godt nok ikke en e-mail, men er der virkeligt stemning for det? Jeg regnede med at alt der involverede det at modtage en e-mail efterhånden kunne skræmme folk helt væk :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Men nok om det, det her bliver vi muligvis aldrig enige om

Det tror jeg heller ikke :)

>Eneste der lige har faldet mig ind er et "følg med i denne tråd"-punkt. Så man kan markere den, og derved får man en mail når der kommer nyt i en tråd.

Øhm.. Sådan en har vi da allerede? :D
Man får godt nok ikke en e-mail, men er der virkeligt stemning for det? Jeg regnede med at alt der involverede det at modtage en e-mail efterhånden kunne skræmme folk helt væk :)

Lige nøjagtigt på udvikleren ville jeg personligt ikke foretrække mails, men det er fordi jeg bruger siden så meget, så jeg ville blive oversvømmet i dem. Men på sider jeg bruger mindre kan jeg godt lide dem, så jeg vil tro de kan være brugbare for nogle.

Ved quotes/besvarelser på andre indlæg, kunne det måske være en idé at gøre det dynamisk, så der kun blev vist fx 2-3 linier eller fx x antal tegn og lavede dette til et link, så man ved klik enten hoppede op til det indlæg eller det indlæg kom op i en pop-up (evt. men arv/referencer nedenunder - dvs. hvis det indlæg er en besvarelse på et andet indlæg, kan man klikke sig videre til det). Det ville være en overskuelig og "nem" måde at lave det på - imo - og man slipper for 30 liniers ubrugelig information, der blot irriterer. Du kunne jo også lave det endnu mere dynamisk, så man selv kan vælge om man vil se det indlæg, der er quotet eller blot nummeret på indlægget (bare et eksempel).

mikl-dk | udv@mikl.dk

Hvad med muligheden for at kunne vedhæfte et projekt til sine artikler, jeg synes ofte jeg har så meget kode at vise, at jeg ender med kun at tage noget af det og så beskære det, og det giver ikke altid det bedste eksempel.

Og generelt:
Jeg synes der er kommet mange gode ideer i denne tråd, hvis det var mig der var i Kaspers sko ville jeg nok vælge at spørge en mindre skare af mennesker og/eller bygge siden som jeg synes var bedst. Det er nu engang ham der bestemmer, og skulle han vælge at plastre siden til med reklamer, ville det være hans valg, ikke andres! Der er heller ingen af brugerne på edbpriser der har en diskution kørende med edbpriser om at de skulle fjerne deres reklamer!!! Naturligvis er der reklamer, det ser jeg som en naturlig del af en side som denne, med det koncept som den har...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Med hensyn til indhold på udvikleren, synes jeg at der mangler et enkelt punkt mere under teknologier.
Et punkt der hedder elektronik eller hardware-udvikling, hvor man selvfølgelig kan skrive / læse artikler om hvordan man f.eks laver en infrarød sender/modtager + evt. tilhørende program. Generelt/diverse kan selvfølgelig sagtens bruges, men området mener jeg nu aligevel er stort nok til at have sin egen sektion. Og rolig nu... det er jo bare et forslag / en ide :)

Hvordan er planerne egentlig for det med teknologierne? Vil det blive kategoriseret på samme måde som nu, eller kommer det til at blive opstillet på en anden måde?

Hvis grupperne ikke fjernes ville det være rart med en "forlad gruppe"-funktion.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Hvis grupperne ikke fjernes ville det være rart med en "forlad gruppe"-funktion.

Det findes

Dit kontrolpanel > Gruppe administration
eller
http://www.udvikleren.dk/settings.php?mode=groups

-Thomas

Hvis mennesker er så kloge, hvorfor ødelægger
vi så os selv og den verden vil lever i?
I mod softwarer patenter
http://www.nosoftwarepatents.com/

-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

LOL...tjekkede faktisk inde på den side inden jeg postede for at tjekke om det var der :P

>Under ens profil kunne det være godt nok, hvis man kunne se hvor længe man har været bruger her på udvikleren. Man kan selvfølgelig se ud fra ens udvikler ID, men for mig er det aligevel lidt af et status-symbol.

Desværre tænkte jeg ikke sådan da jeg startede sitet, hvilket betyder at folks tilmeldelses dato ikke er gemt i databasen. Jeg har selv ærget mig over det adskillige gange, men det er jo desværre lidt svært at rette op på :)

Du kunne få et script el. lign. til at køre de datoer som du har på folk igennem, f.eks. referencer, indlæg etc., hvorved du kan finde den tidligste dato omhandlende den pågældende profil, og så sætte profilen til at være oprettet før denne dato, så man i det mindste har en ide om hvornår man er oprettet.
Ud fra disse oplysninger kan du så finde en mere præcise datoer for nogle få profiler, da udvikleren med ID 2000 nok kom før 2100;).
Derudover kunne du så starte med at gemme oprettelsesdatoerne fra nu af.

Jeg har det nogen gange sådan at jeg finder noget smart, men ikke så smart at jeg kan skrive en hel artikel om det og så vil det være rart at kunne tilføje et spørgsmål til "FAQ", selvom man ikke er redaktør.
Disse skal selvfølgelig også igennem artikeljuryen og kunne også give en smule UP's, fx ~150.

Lav et favicon!! :D

Som der tidligere blev skrevet kunne det være smart hvis man selv kunne opsætte sin egen startside, nogen gider måske ikke læse IT-nyhederne på forsiden (jeg bruger fx en rss reader til dette).

Flere konkurrencer :) Evt. en mulighed for at give konkurrence ideer, der behøver jo ikke være en fysisk gevinst, at blive hædret på forsiden ville jo også være en ære for de fleste :P

Mulighed for at kunne læse gamle nyhedsbreve på sitet.

Mulighed for at kunne skjule sin e-mail adresse for andre (jeg ved godt at folk der ikke er logget ind ikke kan se den)

Forresten:
For lang tid siden ansøgte jeg om at komme med i artikel juryen (i december eller noget i den stil), men har aldrig fået noget svar,

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

t