Udvikleren.dk, næste version - holdninger, forslag, kommentarer osv.

Tags:    udvikleren.dk

Hej alle,

Som beskrevet i det nyhedsbrev der netop er udsendt, er jeg så småt gået i gang med en ny version af Udvikleren.dk, hvor der helt bestemt kommer til at ske ting og sager :)

Denne tråd er dedikeret til holdninger, forslag, kommentarer og hvad I ellers måtte have til en ny version af Udvikleren.dk. Jeg håber der kommer en masse, så post endelig alt hvad I har på hjertet!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Uhadada! Den var svær. Kan Udv i det hele taget forbedres? ;) Jeg har siddet og tænkt lidt, og kan faktisk kun komme i tanker om et par små designbugs, der irriterer mig, men det lyder ikke som om noget af koden bag den nuværende side overlever, så det vil vidst ikke give nogen mening at nævne dem her. :) Iih hvor jeg glæder mig til at se hvad der kommer ud af det!

Glæder mig til at se det nye Udv.dk... :)

Nu har jeg snart været med her i et år, så glæder mig da til at se hvad der kan laves bedre...

Kan virkeligt ikke komme i tanke om nogle ting som burde laves om, udover et nyt design ville pynte en smule :)

God fornøjelse med arbejdet med at kode den nye side :)

Daniel Grau

nu benytter jeg næsten aldrig udvikleren så det er nok derfor jeg havde lidt svært ved at finde ud af hvordan man besvarer en post.. ;)

en quick post ville være rar..

nå ja de nuværende farver og logo er nice.. der skal meget til for at overgå det.

[Redigeret d. 09/05-05 13:35:18 af loadet]

de avatars som man kan vælge er foresten mega grimme :)

[Redigeret d. 09/05-05 13:36:20 af loadet]

Så vil jeg da komme med det første forslag :-)

Jeg synes godt du kan droppe IT-nyhederne. Jeg kigger personligt aldrig på udvikleren for at se nyheder, og der findes en hel del andre og bedre sider til det formål (newz.dk for eksempel). Mit indtryk er også, at andre ikke bruger dem synderligt meget (ret mig hvis jeg tager fejl). Jeg synes derfor det er spild af god forsideplads at have nyheder liggende.

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

Mit indtryk er også, at andre ikke bruger dem synderligt meget (ret mig hvis jeg tager fejl).

Du tager fejl :)

Så fandt jeg på noget:
Standardisering af UdvClients feed, så man kan bruge en hvilken som helst rss-klient.

Så fandt jeg på noget:
Standardisering af UdvClients feed, så man kan bruge en hvilken som helst rss-klient.

Fin idé!

Hvad med gruppesystemet? Det har jeg heller aldrig selv brugt. De grupper jeg har været medlem af er alle døet ud ret hurtigt.
Jeg kunne forstille mig at det kunne blive rigtig godt, men jeg har desværre ikke nogen konkrete forslag.
Andre der har samme indtryk?

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

Jeg ved ikke om det bare er mig, men kunne godt tænke mig nogle nye smileys, som man kan bruge i foraerne.. Synes ærligt talt ikke de nuværende er så pæne :D

Mvh. Emilbp

Et forslag:

smileys og [ i ], [ b ] osv. skal ikke virke i [ pre ] felter, det får noget kode til at blive meget mærkeligt at se på.

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Hey,

Jeg laver lige et svar til de indlæg der er kommet indtil videre :)

Først og fremmest tusind tak for de pæne kommentarer der lige sneg sig med ind - det varmer sgu virkeligt at høre!

For det første: Der KOMMER et helt nyt design. Jeg har faktisk allerede arbejdet på det i et stykke tid, i heftigt samarbejde med Christina, min kæreste :). Det er næsten ved at være på plads, og jeg synes selv at det er blevet rigtigt flot.

Mht. IT nyheder bliver de ikke droppet :). Jeg synes selv at det er en god feature, det er med til at holde forsiden "levende", og så føler jeg mig nu, trods alt, ret overbevist om at en del har glæde af dem :)

>Så fandt jeg på noget: Standardisering af UdvClients feed, så man kan bruge en hvilken som helst rss-klient.

UdvClient bliver også kodet helt om. Den bliver dog ikke baseret på RSS feeds, hvilket dog ikke udelukker at sitet får RSS feeds alligevel :). UdvClient vil blive baseret på en WebService, da det gør det let for andre at udvikle sin egen version. Personligt har jeg planer om en Mobile UdvClient til min PDA - det kunne være lidt cool :)

>Hvad med gruppesystemet? Det har jeg heller aldrig selv brugt. De grupper jeg har været medlem af er alle døet ud ret hurtigt.
Jeg kunne forstille mig at det kunne blive rigtig godt, men jeg har desværre ikke nogen konkrete forslag. Andre der har samme indtryk?

Jeg har selv overvejet om det er værd at beholde gruppe systemet, ca. af de samme årsager som dem du nævner der. Hvad siger i andre? Kan det betale sig at bruge en masse tid på at få Gruppe systemet med, eller burde jeg hellere fokusere på andre ting? Hvor mange ville virkeligt savne det?

>Jeg ved ikke om det bare er mig, men kunne godt tænke mig nogle nye smileys, som man kan bruge i foraerne.. Synes ærligt talt ikke de nuværende er så pæne

Hehe, nye smileys er også på TODO listen, om end de nok ikke kommer til at se så meget anderledes ud end dem der allerede er her. Der kommer dog flere, kan jeg garantere :P

>smileys og [ i ], [ b ] osv. skal ikke virke i [ pre ] felter, det får noget kode til at blive meget mærkeligt at se på.

Det er også på TODO listen. Jeg skal bare lige finde på en god/pæn måde at gøre det på :)

Fedt med alle de gode forslag, kom _endelig_ med flere :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

[Redigeret d. 09/05-05 15:20:00 af Kasper (TSW)]

t