UP

Tags:    udvikleren.dk

Ideen med UP er jo fed nok, men jeg syns de burde kunne bruges til mere end at stille spørgsmål med. f.eks. kunne man forestille sig et banner i en af menuerne, ex. 140x140 px eller hvad der nu passer :) det kunne da være fedt! :) så kunne man lave et banner, uploade det, oprette bannerkonto på siden og for hver visning der var, koster det måske 0,5 up. Hvis der bliver klikket på ens banner koster det måske 5 up og på den måde kunne man reklamere for sine egne sider el. hvad man nu ønsker?!

Casper

Ideen er faktisk ikke helt tosset.

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Jeg synes ikke at det er en god ide... UP er til spørgsmål desuden er der rigeligt med reklamer på udvikleren.dk i forvejen...
nu surfer jeg et sted hvor der ikke er popup blokker det giver 3 popup hvergang jeg besøger siden... og giver mig faktisk ikke lyst at at besøge udvikleren.dk mere... (Jeg gør det dog da det nok er den bedste side på nettet... men førhen kunne det godt blive til mere end en gang om dagen...)
Udover reklamer i form af popup er også reklamer i siden, bunden, toppen også er der tekst reklamerne... faktisk burde man snarre tale om at fjerne reklamerne på udvikleren, det ville gøre siden noget meget bedre....

Mvh. Jop... (Jonas F. Jensen)

Jeg synes ikke at det er en god ide... UP er til spørgsmål desuden er der rigeligt med reklamer på udvikleren.dk i forvejen...
nu surfer jeg et sted hvor der ikke er popup blokker det giver 3 popup hvergang jeg besøger siden... og giver mig faktisk ikke lyst at at besøge udvikleren.dk mere... (Jeg gør det dog da det nok er den bedste side på nettet... men førhen kunne det godt blive til mere end en gang om dagen...)
Udover reklamer i form af popup er også reklamer i siden, bunden, toppen også er der tekst reklamerne... faktisk burde man snarre tale om at fjerne reklamerne på udvikleren, det ville gøre siden noget meget bedre....

du har ret, der er mange reklamer :) men det kan jo finansieres på mange måder:

* Hav siden som den er nu, masser af reklamer og så lige en ekstra i siden - jeg snakker ikke om popups :)

* Man kunne jo evt. finansiere det vha. brugerbetaling, dvs. plusprofiler, så slap man for reklamer og popups. Så kunne der være et enkelt banner fra en af dem med plusprofiler osv.

* Der er sikkert flere muligheder, men det var i hvert fald to! :)

Men hoved-ideen var sådanset, at hvis har svaret på spørgsmål og hjulpet andre, så kan man jo også promovere sig selv på en eller andet måde :)

Casper

Man kunne også omvende den..hehe. Betal UP for at få fjernet bannerne. Men dog også en dårlig idé da man i ff bare kan downloade adblock og så er den skid slået.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Hey alle,

For det første: Den ide der tales om her, har allerede været en del af Udvikleren.dk :). Jeg kan ikke helt huske hvornår (det er dog til at finde ud af), men jeg kan til gengæld huske at det ikke var nogen specielt stor succes. Der var en del som gerne ville bruge deres UP på det, men det helt store problem var de bannere der så skulle vises. Nu er de fleste af os jo _udviklere_, og derfor er mange af os ikke specielt gode til det grafiske, og det kunne desværre tydeligvis ses på de bannere folk ville have vist. Nogen af dem var bare ikke specielt pæne, mens en del af dem var decideret grimme. Man kan sige hvad man vil om de bannere der vises på Udvikleren.dk, men LANGT størstedelen af dem ser i det mindste rimeligt prof. ud. Det giver et useriøst og dårligt indtryk med små banners der er så grimme, så med mindre folk virkeligt strammer sig an mht. banners, må jeg desværre straks afvise ideen :P

>UP er til spørgsmål

Det behøver nu ikke nødvendigvis at være det eneste de kan bruges til :)

>nu surfer jeg et sted hvor der ikke er popup blokker det giver 3 popup hvergang jeg besøger siden...

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen: HVIS dine cookie indstillinger ikke tillader os at smide en cookie når der bliver vist en popup, så har vi ikke en chance for at vide om du skal have en popup næste gang du loader en side. 3 popups på samme tid har jeg så personligt aldrig oplevet her på sitet, men 2 er muligt, dog umiddelbart kun i første hit. Den der bliver vist for HepHey.dk, er en gammel aftale som snart udløber, og der får man netop en cookie der sørger for at man ikke burde få den flere gange det næste døgn. Jeg kan dog oplyse at den forsvinder ved udløb af denne måned.

Jeg sidder og skriver dette på min kærestes computer. Jeg har klikket rundt på sitet omkring 10 gange nu, og har stadig ikke fået en popup (og det er ikke pga. popupblocker, det er der nemlig ikke på denne maskine).

>og giver mig faktisk ikke lyst at at besøge udvikleren.dk mere... (Jeg gør det dog da det nok er den bedste side på nettet... men førhen kunne det godt blive til mere end en gang om dagen...)

Jeg kan ikke lade være med at smile lidt af at du ligefrem synes at færre reklamer ville gøre sitet BEDRE :). Personligt kan jeg ikke på nogen måde se hvordan det skulle kunne gøre sitet bedre, men jeg kan sagtens komme med et par bud på hvordan det kunne gøre sitet dårligere. Jeg går lige nu med tusind tanker i hovedet omkring den næste version af Udvikleren.dk, som jeg kommer til at bruge RIGTIGT mange timer på. Hvis ikke det var fordi at bannerne i det mindste giver en smule penge hver måned, jamen så ville jeg nok bare lade sitet køre som det gør nu, for det fungerer jo fint, og jeg kunne så bruge min tid på at kode på ting jeg kunne tage betaling for. Det ville være fedt hvis du også tog den slags ting i betragtning før du udtalte dig :). Det her er i øvrigt ikke ment som en kæmpe omgang bitching, men blot for at give udtryk for at alting altså ikke ALTID er så simpelt som "Fjern så alle de banners så siden kan blive bedre!".

Tanken om "Plus profiler" (eller hvad man nu vil vælge at kalde dem), som er helt bannerfrie og evt. med andre fordele, har vi før diskuteret, men jeg mindes ikke at interessen var specielt stor - desværre. Det ville ellers være fedt hvis det var tilfældet :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg har som regel ikke noget mod udvikleren.dk's reklamer. Det er nu en gang en del af det at have en webside kørende. Alle de reklamer jeg ikke kan klare, blokerer jeg bare. Reklamer må for min skyld godt rulle ned over indholdet eller hoppe ind fra siden. De må have lov til at fylde hele browservinduet, hvis det er det hjemmesideejeren ønsker. De skal dog blive inde for deres browservindue. Jeg fatter ikke hvordan Kasper(TSW) altid kan være så heldig kun at få et par popups eller tre, når han ikke har popupblocker. (OG NEJ, DET ER IKKE COOKIES)

Men jeg har faktisk oplevet et andet problem med udv's reklamer på den seneste tid (gælder også reklamer fra andre sites). Det er, at hvis der er for mange flash reklamer på en side, kan min computer begynde at hakke, og min lille CPU (Intel Pentium M 1.7GHz) kan have svært ved at følge med. Men så er Flashblock jo glimrende. :)

udvikleren.dk er et godt site, og der er ikke flere reklamer end så mange andre steder.

:D:D

Godt ord igen kasper :)

Nú har jeg ikke det helt store imod de reklamer som bliver vist på selve siden i form af bannere...

men når man surfer på en offentlig computer uden mulighed for at gemme cookies... kan man jo ikke gøre meget ved det... (har prøvet at lave et batch script til binær kopiring af cookies, men det virker ikke)....

Var det ikke for reklamer ville nettet ikke være gratis som idag ? hvordan skulle google kunne finanseres ? og være et foretagende med flere end 1000 medarbejdere, men stadig være gratis ?

Ville Ekstrabladet og bt lader brugere læse deres nyheder online hvis det ikke var for at skabe trafik og eventuelle kliks på deres reklamer ?

Narj, min mening til "lortet" er at jeg støtter de sider jeg bryder mig om, ved en gang, hver gang jeg ser et nyt banner så får den lige et hug med venstre museknap og jeg lukker vinduet right away.

Og jeg vil give Jop ret i at den med at tillade popup vinduer her på udvikleren og kun modtage en eller 2 hver dag, gennem cookies, overhovedet ikke virker.. man modtager mindst 10 ved at surfe lidt rundt..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 16/03-05 21:56:35 af Jokke Jensen]

t