Suk

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Denne side ser "lidt" mærkelig ud:
http://www.udvikleren.dk/thread.php?t=677&techid=1&f=1

Når man læser en mail fra indbakken er der i bunden 4 intet sigende ikoner og ingen forklaring til hvad de skal bruges til, så man skal forsøge at gætte hvilken der virker som svar.

I http://www.udvikleren.dk/forum.php?techid=1&f=1 er der ca 100 indlæg uden trafik de sidste 8 måneder, kan de ikke slettes så man ikke skal loade dem hver gang man viser siden?

Hvorfor skal den box der bruges til at besvare indlæg være så lille.

Jeg synes at det er rart at boxen med udvalgte tråde er blevet ændret. Kan man slette indlæg fra listen?

Hvordan melder man sig ind i en gruppe (hvis jeg skulle få lyst og der er nogen der ville optage mig) ?

Denne side ser "lidt" mærkelig ud:
http://www.udvikleren.dk/thread.php?t=677&techid=1&f=1

Ja det kan jeg godt se. Fejl er at der er et link som består af et meget langt url, og det udvider bredden på siden. de burde blive ændret så urls blive forkortet hvis de er over en hvis længde, ligsom på edbpriser.dk

Når man læser en mail fra indbakken er der i bunden 4 intet sigende ikoner og ingen forklaring til hvad de skal bruges til, så man skal forsøge at gætte hvilken der virker som svar.

Jeg har alrig brugt mail systemet men jeg mener det samme om de 3-4 knapper under profileren i forummet, det tog mig adskillige minuter før jeg fandt ud af hvordan man skulle poste et svar første gang.
Der burde være noget tekst/link over eller under tråden eller forum menuen til højre, hvor man kan vælge besvar tråd/indlæg.

Hvordan melder man sig ind i en gruppe (hvis jeg skulle få lyst og der er nogen der ville optage mig) ?

I menuen til højre lige over listen med gruppe medlemmer er der et link der hedder tilmeld gruppe.
Hvis du skulle ønske at afmelde en gruppe gør du det i 'dit kontrolcenter' | 'gruppe indstilinger'

-------------
Ole Jensen

I menuen til højre lige over listen med gruppe medlemmer er der et link der hedder tilmeld gruppe.
Hvis du skulle ønske at afmelde en gruppe gør du det i 'dit kontrolcenter' | 'gruppe indstilinger'

Ah, der er den. Man får helt lyst til at melde sig ind i en gruppe for at prøve.

En anden "sjov" ting. På nogle sider, f.ex:
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=217#
Står der (2) ud for "Udvalgte tråde" i boxen til højre for at markere at jeg har to ulæste indlæg.

Men det det gør der f.ex. ikke her:
http://www.udvikleren.dk/forum.php?techid=1&f=1#

Diskussionen om at siden bliver for bred har vi haft 1000 gange, og på trods af at jeg har spurgt alle jer til råds, er der stadig ikke kommet en løsning der holder 100%. Desværre.

>Når man læser en mail fra indbakken er der i bunden 4 intet sigende ikoner og ingen forklaring til hvad de skal bruges til, så man skal forsøge at gætte hvilken der virker som svar.

Intetsigende? Hmmm okay, der bliver vi vist ikke just enige så :). For mig at se er de yderst logiske, og derudover får jeg vist et tooltip når jeg holder musen over dem, hvis jeg skulle være i tvivl.

>I http://www.udvikleren.dk/forum.php?techid=1&f=1 er der ca 100 indlæg uden trafik de sidste 8 måneder, kan de ikke slettes så man ikke skal loade dem hver gang man viser siden?

Jeg håber at jeg snart kan få en co-admin eller to til at gå med på en "lukke tråde"-dag, ligesom vi havde sidst. Det ville dog være lækkert hvis folk selv kunne klare den simple opgave det jo unægteligt er at lukke sine egne tråde :)

>Hvorfor skal den box der bruges til at besvare indlæg være så lille.

Jeg vil tro at jeg har valgt den størrelse fordi det ser pænt ud. Derudover må jeg så indrømme at jeg på ingen måde synes den er for lille, men jeg skal da med glæde gøre den større, hvis det skabe større tilfredshed og mindre sukken.

>Jeg synes at det er rart at boxen med udvalgte tråde er blevet ændret. Kan man slette indlæg fra listen?

Man kan gå ind på en tråd og sige at man ikke længere ønsker at abbonere på den. Der mangler nok en knap til det i oversigten, det må jeg kode på et tidspunkt.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Intetsigende? Hmmm okay, der bliver vi vist ikke just enige så :). For mig at se er de yderst logiske, og derudover får jeg vist et tooltip når jeg holder musen over dem, hvis jeg skulle være i tvivl.

Jeg bruger FireFox på XP, og jeg ser ingen tooltip.

>Jeg bruger FireFox på XP, og jeg ser ingen tooltip.

Ok, det skal jeg ikke kunne udtale mig om, jeg er som regel stadig på IE holdet :). Hvis ikke Firefox benytter ALT attributten, som jeg (og mange andre, går jeg ud fra?) altid har brugt på billeder, så er det nok derfor.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Nu er det ikke fordi jeg skal forestille at vide noget om html, men følgende viser Whatever2 som tooltip i både IE og Filefox, så man skal vel bruge title="whatever"

Fold kodeboks ind/udKode 

Der kan man bare se. IE vælger åbenbart at bruge ALT til begge dele, hvis det er der, Firefox vælger at ignorere ALT som tooltip. Det finder jeg tæt på idiotisk, når man tænker på hvordan webmasters er blevet punket vildt på for at de skulle bruge ALT attributten på deres billeder. Det er muligt at title er mere korrekt (jeg aner det vitterligt ikke), men det virker da idiotisk at Firefox på den måde går sin egen vej, og efterlader de sites der er kodet med ALT til tooltips (og jeg tror at de fleste er det?) ikke-fungerende. Oh well..

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Hvis jeg husker ret er det meningen at alt teksten skal vises hvis browseren ikke viser billeder.

Der kan man bare se. IE vælger åbenbart at bruge ALT til begge dele, hvis det er der, Firefox vælger at ignorere ALT som tooltip. Det finder jeg tæt på idiotisk, når man tænker på hvordan webmasters er blevet punket vildt på for at de skulle bruge ALT attributten på deres billeder. Det er muligt at title er mere korrekt (jeg aner det vitterligt ikke), men det virker da idiotisk at Firefox på den måde går sin egen vej, og efterlader de sites der er kodet med ALT til tooltips (og jeg tror at de fleste er det?) ikke-fungerende. Oh well..

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Det er ikke Firefox der går den anden vej.
"Alt" tagget er oprindeligt til at vise en alternativ tekst i tilfælde af at det oprindelige billede ikke kan vises.
"Title" er til for at vise en titel over et givent element, et tooltip kan man vel også sige.

Kasper, hvis du vil have et script til at forkorte URL'er kan du lige smide en besked til mig.

Mvh Bob

Jeppe,

Jeps, det er jeg ved at forstå :). Jeg har bare altid brugt IE, og jeg har altid brugt ALT attributten til "begge dele", og det er først nu jeg får klager over det, på trods af at Udvikleren snart har kørt i 4 år :). Af det konkluderer jeg så, at JEG synes det ville være en god ide hvis Firefox gjorde lidt det samme, altså brugte et evt. ALT attribut som tooltip, hvis der ikke var nogen TITLE attribut :)

<< < 12 > >>
t