Just wondering

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Sad lige og legede med WebDeveloper toolbaren i Firefox og stødte på cookie informations og spottede noget mystisk/sjovt....

Name uiuser
Value decko
Host www.udvikleren.dk
Path /
Expires 23. august 2036 17:49:00

Gider ikke lige at vente på at den expire med hvad sker der når den gør det kasper???

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Gider ikke lige at vente på at den expire med hvad sker der når den gør det kasper???

Så bliver du logget ud. Jeg synes at det er for dårligt, det er uacceptabelt dårlig brugervenlighed at man skal logge ind igen i 2036, selvom man på intet tidspunkt har logget ud. Det forvirrer, og gør brugeren usikker.

Det skulle ikke undre mig om der er 4294967296 sekunder fra midnat 1/1 1900 til d 23/8 2036 kl 17:49...

???...er år 2000 problemet udskudt :P...prøvede lige at google...Y32B...32-bit barrier??
Forklar, Forklar! :D

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

[Redigeret d. 27/12-04 22:59:38 af Jonas (Decko)]

???...er år 2000 problemet udskudt :P

Ja, det næste problem er et år 2026 problem, så til den tid skal vi alle have ny PC og have en ny service pack til Windows.

???...er år 2000 problemet udskudt :P

Ja, det næste problem er et år 2036 problem, så til den tid skal vi alle have ny PC og have en ny service pack til Windows.

Jeg synes at det er for dårligt, det er uacceptabelt dårlig brugervenlighed at man skal logge ind igen i 2036, selvom man på intet tidspunkt har logget ud. Det forvirrer, og gør brugeren usikker.

I dette udsagn jeg helt enig er.

Brugeren bliver tvunget til at bekræfte sig selv over for systemet ganske unødigt.
Dette kan for svage sjæle føre til tanker, så som "er min bruger slettet?" og "har jeg mistet alle min UP?".

Desuden synnes jeg at opdagelser som denne, berretiger til en offentlig udtalelse fra udvikleren.dk, simpelthen for at forhindre dommedagsprofetier som "vi bliver alle sammen logget ud i 2036!!"

der bør tages hånd om den slags ting lige så snart de opdages, så situationen ikke 'udvikler' sig.

- karmazilla -

Hermed får i den efterspurgte udtalelse fra Udvikleren.dk (og jeg kan garantere at jeg taler for alle de ansatte hos Udvikleren.dk):

:D

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Det skulle ikke undre mig om der er 4294967296 sekunder fra midnat 1/1 1900 til d 23/8 2036 kl 17:49...

Desværre ikke, det ville ellers give fin mening. Denne apokalyptiske hændelse vil finde sted i januar samme år, hvor Unix' indbyggede 32bit ur vil løbe ud.

Det er allerede på SSLUG's kalender: http://www.sslug.dk/adict/mgroup.php#203801190SSLUG

Hvorfor udvikleren.dk har besluttet sig for at udsætte den civiliserede verdens undergang på så ufin manér, forstår jeg ikke.

Hvorfor udvikleren.dk har besluttet sig for at udsætte den civiliserede verdens undergang på så ufin manér, forstår jeg ikke.

Udsætte??? den er jo bæevet skubbet frem! Med hele to år!!

Hvis denne fremrykning sker som med al anden udvikling inden for IT branches, dvs. med en fordobling hver 18 måned, så er der ikke længe til hele den vestlige verdens undergang.

:(

- karmazilla -

Name uiuser
Value decko
Host www.udvikleren.dk
Path /
Expires 23. august 2036 17:49:00

En ting der skræmmer/undrer mig lidt.
Det ser lidt ud som om, for mig, at ens brugernavn bliver gemt på sin computer, men tjekker den på nogenmåde videre, jeg mener, en uhældig person kunne jo give andre adgang til sine cookies, og en kopiering af disse kunne jo i princippet give en anden adgang til siden.
Jeg kan ikke lige i min nuværende træthed finde på en anden mere smart måde at gøre dette på, men der burde måske tænkes lidt over det.
En anden ting kunne være at skifte systemet, så at der står "log mig automatisk ind" i stedet for "offentlig pc" eller hvad der nu står.
Jeg trykker altid bare "enter" og tænker ikke nærmere over det, en mulighed for at slå det til når man har lyst, når man er logget ind, ville jeg nu gerne have...

bare en tanketorsk det hele der :)

Mvh bob

<< < 12 > >>
t