Jeg kan kun give forfatteren til denne tråd ret. Indholdet af cookies bør være krypteret. Det burde være en principiel ting at man altid krypterer eller hash'er et password uanset hvor det nu gemmes!!!!
Mvh. Thomas Lykke Petersen
Hvorfor?
Der bliver sendt et password i klartekst. Dette password kan så enten være sin originale form eller en hashværdi. Hvad enten der vælges bliver dette matchet op imod den kendte værdi fra databasen. Hvordan skal der komme nogen form for ekstra sikkerhed så?
Hvis du mener passworded skal krypteres på klientmaskinen tager du grueligt fejl... Så krypterer vi et password, og gemmer nøglen ved siden af eller hvordan havde du tænkt dig at passwordet igen skulle give mening for Udv's database?
Som nævnt i mit tidligere svar er den eneste risiko at klientmaskinen biver kompromitteret, hvor cookiens indhold så kan aflæses.
Mvh,
Thomas Nielsen
1. Bruger indtaster password
2. Password (stadig klartekst) sendes til et SERVERSIDE phpscript, som først kører den gennem en md5(); og derefter matcher vs. databasen.
For at en hacker kan komrpirtmkrmii SSCCHH omgå dette, skal han altså rette i PHP-scriptet.
Er det meget indviklet? Jeg kan godt lave et nyt eksempel hvis det er, hvor jeg så evt. kan prøve at gøre det endnu mere firkantet, om muligt.
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen