De nye tekstreklamer

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hejsa,

Ja, jeg har bemærket de nye tekstreklamer her på siden. Først og fremmest syns jeg de er meget bedre end grafiske reklamer, for de "forurener" slet ikke på samme måde, så det jeg egentlig skriver for er:

det ser fjollet ud at der er sådan en "klump" der hænger sammen, og alle andre steder en på forsiden er der ikke samme afstand rundt til de andre elementer... det ødelægger det en del fordi den strømlinethed der er på siden bliver lidt smadret, men som sagt, de er federe :)

kunne man ikke forestille sig de blev lagt på en linje i stedet oppe i toppen? 2 -> 4 afhængig af tekstlængde...?!

Casper

[snip]
Det synes jeg bestemt du skal gøre! Det kan være at du også vil komme til den konklusion at et site på Udvikleren.dk's størrelse, ikke er SÅ legende let at gøre perfekt, som du lidt gør det til i din kommentar. Specielt ikke hvis man rent faktisk skal have et liv ved siden af, inkl. kæreste, skole og en masse andre IT projekter. Konstruktiv kritik kan jeg bruge til næste gang jeg vil lave sitet om - det du kommer med der synes jeg godt nok er et "cheap shot" :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jah, jeg ved det godt. Jeg var ikke lige i mit venlige hjørne da jeg postede det :o) Det kan være svært at holde sammen på de mange dele der nu er på et website, og det er da meget godt klaret af dig at lave et site der har tiltrukket så mange brugere =) Men jeg synes nu alligevel at en del ting på sitet kunne gøres bedre, uden at det vil tage mere end max et par timer.

En ting jeg fx (stadig) ikke kan lide er at mit udvikler password flyver frem og tilbage over nettet som en cookie hver gang jeg loader en side. Det gør at jeg ikke bryder mig om at bruge udvikleren andre steder end derhjemme, for man ved aldrig hvem der lytter med :/

Og nu når jeg lige kigger igennem kildekoden kan jeg se øæå'er, som burde være lavet til html entities vha htmlentitities() funktionen. Det er en detalje, men det er stadig noget der får kodningen til at virke lidt uproffesionel.

Ikke at det behøver at være perfekt, men man kan vel altid stræbe efter det. Især når det nu er et site for udviklere ;)
--
Thus, I conclude

>Jah, jeg ved det godt. Jeg var ikke lige i mit venlige hjørne da jeg postede det :o)

Det var jeg heller ikke da jeg postede mit svar, så det passer vel fint..

>En ting jeg fx (stadig) ikke kan lide er at mit udvikler password flyver frem og tilbage over nettet som en cookie hver gang jeg loader en side. Det gør at jeg ikke bryder mig om at bruge udvikleren andre steder end derhjemme, for man ved aldrig hvem der lytter med :/

Det er ikke noget der kan gøre mig rigtigt bange, men sådan er vi jo så forskellige. Du skal være velkommen til at forslå en bedre metode (ikke fordi jeg ikke tror den findes - bare fordi det ville være interessant at høre dit bud).

>Og nu når jeg lige kigger igennem kildekoden kan jeg se øæå'er, som burde være lavet til html entities vha htmlentitities() funktionen.

Undskyld mig meget, men hvorfor?? Så vidt jeg ved forstår de fleste browsere fint æ, ø og å, så jeg kan egentlig ikke se problemet? Så vidt jeg ved er det med at konvertere danske tegn til html entiteter en gammel skik, som vist ikke rigtigt bruges mere?

>Det er en detalje, men det er stadig noget der får kodningen til at virke lidt uproffesionel.

Hvis der ikke skal mere til, må du gerne kalde mig en uproffesionel koder. Det kan jeg godt tage på mig, specielt hvis det kan gøre andre glade :). Personligt er jeg lidt mere interesseret i at indholdet af sitet kan bruges til noget..

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

>En ting jeg fx (stadig) ikke kan lide er at mit udvikler password flyver frem og tilbage over nettet som en cookie hver gang jeg loader en side. Det gør at jeg ikke bryder mig om at bruge udvikleren andre steder end derhjemme, for man ved aldrig hvem der lytter med :/

Det er ikke noget der kan gøre mig rigtigt bange, men sådan er vi jo så forskellige. Du skal være velkommen til at forslå en bedre metode (ikke fordi jeg ikke tror den findes - bare fordi det ville være interessant at høre dit bud).

En sha1 sum i stedet for. Når der så skal tjekkes om det kan godkendes, laver man en sha1 sum på det rå password (eller bruger den sha1 som man har liggende i databasen, hvis ellers man bruger den slags). Hvis de to sums er ens, så er det godkendt.

>Og nu når jeg lige kigger igennem kildekoden kan jeg se øæå'er, som burde være lavet til html entities vha htmlentitities() funktionen.

Undskyld mig meget, men hvorfor?? Så vidt jeg ved forstår de fleste browsere fint æ, ø og å, så jeg kan egentlig ikke se problemet? Så vidt jeg ved er det med at konvertere danske tegn til html entiteter en gammel skik, som vist ikke rigtigt bruges mere?

Så sent som i dag hørte jeg fra min bror at w3 validatoren ikke accepterer den slags, og det må den vel have en grund til. Jeg har aldrig hørt at htmlentitities skulle være gået af mode.

>Det er en detalje, men det er stadig noget der får kodningen til at virke lidt uproffesionel.

Hvis der ikke skal mere til, må du gerne kalde mig en uproffesionel koder. Det kan jeg godt tage på mig, specielt hvis det kan gøre andre glade :). Personligt er jeg lidt mere interesseret i at indholdet af sitet kan bruges til noget..

hehe, true..Men når det nu er et sted hvor folk kommer for at få inspiration, så kan det jo ikke skade at pege dem i retning mod det mest rigtige, vha kodningen på sitet :)

btw, jeg sidder også lige og tænker på at en det kunne være rart med en preview funktion når man poster. Sådan, til når man er i tvivl om man fik startet og stoppet sine udv tags ordentligt.
--
Thus, I conclude

>Så sent som i dag hørte jeg fra min bror at w3 validatoren ikke accepterer den slags, og det må den vel have en grund til.

Jeg har aldrig oplevet at det skulle være et problem, de gange jeg har valideret en side. Kommer det mon an på hvilket tegnsæt man bruger eller noget i den stil?

>Jeg har aldrig hørt at htmlentitities skulle være gået af mode.

Det siger jeg heller ikke at de er, bare at jeg ikke rigtigt kender til nogen der vælger at bruge dem i stedet for danske tegn - det er unægteligt lidt mere besværligt, specielt på tekst der er statisk :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Det kunne i øvrigt være at vi skulle starte en tråd med forslag til en ny version af Udvikleren.dk. Er der nok gode forslag, så kunne jeg bestemt godt tænke mig at gøre noget ved det :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

>Så sent som i dag hørte jeg fra min bror at w3 validatoren ikke accepterer den slags, og det må den vel have en grund til.

Jeg har aldrig oplevet at det skulle være et problem, de gange jeg har valideret en side. Kommer det mon an på hvilket tegnsæt man bruger eller noget i den stil?

hmm.. Det kan tænkes. Jeg bruger nu altid den de koder, bare for at være sikker.

>Jeg har aldrig hørt at htmlentitities skulle være gået af mode.

Det siger jeg heller ikke at de er, bare at jeg ikke rigtigt kender til nogen der vælger at bruge dem i stedet for danske tegn - det er unægteligt lidt mere besværligt, specielt på tekst der er statisk :)

Tja.. Jeg har nu vænnet mig til det. Når jeg slår hjernen over i html mode, så sker det næsten helt automatisk :) Om ikke andet, så kan man jo også bruge htmlentities('på statisk tekst') ;)
--
Thus, I conclude
[edit]Hov, der kom lige noget med som ikke skulle være det[/edit]

[Redigeret d. 30/07-04 20:53:27 af XyborX]

jeg bliver stadigvæk bombarderet med popup'er i næsten hvert request, hvis jeg besøger siden på en anden computer, hvor de ikke dræbes automatisk. (og ja, cookies er til)

Jeg har altid syntes at bannerne var okay, og har da også klikket et par gange, hvor det har haft interesse. Dog har jeg for et par dage siden slået dem fra, da billederne fra adlink fik siden til at loade MEGET langsomt.

I øvrigt må man kun bruge æ, ø og å direkte i HTMLen, hvis man bruger et tegnsæt med danske tegn. (fx ikke UTF8)

<< < 12 > >>
t