De nye tekstreklamer

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hejsa,

Ja, jeg har bemærket de nye tekstreklamer her på siden. Først og fremmest syns jeg de er meget bedre end grafiske reklamer, for de "forurener" slet ikke på samme måde, så det jeg egentlig skriver for er:

det ser fjollet ud at der er sådan en "klump" der hænger sammen, og alle andre steder en på forsiden er der ikke samme afstand rundt til de andre elementer... det ødelægger det en del fordi den strømlinethed der er på siden bliver lidt smadret, men som sagt, de er federe :)

kunne man ikke forestille sig de blev lagt på en linje i stedet oppe i toppen? 2 -> 4 afhængig af tekstlængde...?!

Casper

Jeg vil godt stemme på dit forslag og give dig ret.
Jeg vil da lige tilføje at jeg synes de forPu**** pop-up vinduer godt kunne skæres væk, nu når "tekst-reklamerne" er sat på :)
... reklamer for hunde og katte og WWF... eller hva det nu er. Nej så stopper det.

Enig i at popvinduerne er for meget af det gode! Man kan næsten ikke slå en skid på udvikleren.dk uden at få et pop up vindue langt op i r#"%"# ... :)

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Prøvede lige at surfe lidt rundt både med reklamer og uden (ved at slå javascript fra). Med reklamerne ser det ud til at der er en rimelig stor forsinkelse, lige når siden når til det sted hvor de skal vises. Ret irriterende, imo. Nu ser jeg så kun reklamer når jeg ikke er hjemme (tak, squid), men alligevel..
--
Thus, I conclude

Det er sjovt at se hvordan man kan hænge fast i det man tror på, uden egentlig at lægge mærke til om der er sket en forskel :)

Lige før tekstreklamerne kom på (faktisk nogle dage inden), blev der fjernet en ordentlig røvfuld popup reklamer her fra sitet af. Jeg aftalte med min kontaktperson fra AdLink, at vi skulle se hvordan det gik, rent indtjeningsmæssigt, uden alle de (ja, de er irriterende) popup reklamer. Personligt får jeg sjældent en nu, hvor jeg rimeligt tit fik en før. Oplevelsen skulle gerne være den samme for jer, med mindre i siger nej til diverse cookies osv - så har AdLink, som jeg har sagt så mange gange før, ikke nogen chance for at vide hvem der har fået og hvem der ikke har fået :). Men som sagt, langt størstedelen af de popup reklamer der var før, er der ikke nu.

Mht. tekstlinks skal jeg se om jeg kan få dem gjort lidt smartere :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Og i øvrigt: Hvis i nu gør en vane ud af rent faktisk at klikke på en enkel reklame i ny og næ, jamen så kunne det jo være at de popup reklamer helt kunne fjernes fra udv.dk - og vi kunne måske endda fjerne endnu flere af de normale reklamer :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Da jeg så reklamen for unotel,det telefon selskab som solgte langt billigere mobil, telefon og Inet abonnementer oppe i højre hjørne, klikkede jeg på det og bestilte det store abonnement....

Men det var også relateret til mine interesser... jeg syntes det er meget "crap" reklame... Hvor gamle er folk herinde, jeg har erfaret der er en del der ikke har bil, så hvorfor bil reklamer ?

altså ville min konklusion være at folk klikker kun på ting der er interessante. "Alt om kost" er ikke noget for IT interesserede... i mine øjne... Smid nogle gode tilbud på IT relateret stuff og jeg tror du kan droppe de pop up reklamer..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 29/07-04 17:56:16 af Jokke Jensen]

Jaha! ... urelevante emner.
Endnu et område der bør gøres noget ved. Allaboutpets f.eks ... det er ren irritation :)
Mht. at hvis vi klikker en gang imellem, så vi kunne begrænse reklamerne yderligere. Kunne man så evt. ikke lave et system der gjore at hver x-antal gang man ville poste til fora / svar, så skulle man trykke på et banner for at komme til svar-formularen.

Derved kunne pop-vinduer fjernes helt. Det giver i det mindste bedre kontrol når man selv sparker sådan et vindue op, istedet for at de bare kommer flyvende om ørerne på en når man er i gang med at læse.

Og i øvrigt: Hvis i nu gør en vane ud af rent faktisk at klikke på en enkel reklame i ny og næ, jamen så kunne det jo være at de popup reklamer helt kunne fjernes fra udv.dk - og vi kunne måske endda fjerne endnu flere af de normale reklamer :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Interessante reklamer kan jeg godt finde på at klikke på. Men jeg har ingen bil, så jeg kan ikke bruge hverken autohjælp, bilauktioner eller Falck til noget, Jeg samler selv mine computere og kan ikke lide Windows, så Dell kan jeg heller ikke bruge. Jeg er allerede tilfreds med min server, så et nyt webhotel er også irrelevant.

Jeg har da overvejet at klikke på Støt udvikleren, men nu må vi se.. Hurtigere load-tider/bedre kodning af sitet ville nok motivere mig lidt mere. Måske skulle man prøve selv at lave en version af kodningen som man er tilfreds med, og så donere den? :)

Iøvrigt har forsinkelsen på reklamerne måske noget at gøre med et DDoS på doubleclick: http://slashdot.org/articles/04/07/29/2156225.shtml?tid=218
--
Thus, I conclude

[Redigeret d. 30/07-04 10:05:03 af XyborX]

Jeps, jeg ville også hellere have nogle totalt relevante reklamer, der lige præcis ramte os - og ved i hvad? Det tror jeg bestemt også at AdLink gerne ville :). Men er der ikke nogen af dem, jamen så viser de nogen fra hele deres netværk. Sådan vil det altid være. Jeg synes det er super hvis i klikker på reklamerne engang imellem, som fx Jokke beretter om. Jeg sagde det ikke for at være en sur idiot eller noget, nærmere som et rent fact :)

>Jeg har da overvejet at klikke på Støt udvikleren, men nu må vi se.. Hurtigere load-tider/bedre kodning af sitet ville nok motivere mig lidt mere.

Øhm. Umiddelbart er det sidste pænt arrogant sagt, imo. At Udvikleren.dk så derudover er det site jeg besøger, der loader hurtigst, er så en helt anden ting.

>Måske skulle man prøve selv at lave en version af kodningen som man er tilfreds med, og så donere den?

Det synes jeg bestemt du skal gøre! Det kan være at du også vil komme til den konklusion at et site på Udvikleren.dk's størrelse, ikke er SÅ legende let at gøre perfekt, som du lidt gør det til i din kommentar. Specielt ikke hvis man rent faktisk skal have et liv ved siden af, inkl. kæreste, skole og en masse andre IT projekter. Konstruktiv kritik kan jeg bruge til næste gang jeg vil lave sitet om - det du kommer med der synes jeg godt nok er et "cheap shot" :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Konstruktiv kritik kan jeg bruge til næste gang jeg vil lave sitet om - det du kommer med der synes jeg godt nok er et "cheap shot" :)

Kunne ikke være mere enig! :)

Mvh. Thomas Lykke Petersen

<< < 12 > >>
t