Vigtigt: Vedrørende kodebokse i forums

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hey Alle..

Der er flere der har nævnt at kodeboksene i forums gav problemer når de blev for brede. Jeg har brugt en række gode råd bl.a. fra jer, og ca. 3 timers testning af en ny løsning i dag. Det lader til at overflow: scroll; er rigtig smart. Den gør at der kommer scrollbars i boksene i stedet for at den bare gør boksen bredere. Dette virker både i IE og Mozilla, men dog ikke i IE hvis boksen er inde i en tabel. Det _VAR_ Udvikleren.dk's forums :). Ca. en time eller 1½ gik derfor med at konvertere systemet til CSS i stedet for tables, hvilket nu ser ud til at virke.

Men så kom næste problem: Hvis en bruger skrev et indlæg på en linie, blev selve boksen med indlægget meget lav. Der skulle dog stadig være plads til boksen med brugerinfo, hvilket fik siden til at fucke op hver gang der var et kort indlæg :). min-height virkede som en optimal løsning, men den supporter IE naturligvis ikke. Med et lille hack kunne det dog lade sig gøre, men det tog mig også et pænt stykke tid at få i orden.

Nuværende løsning er med andre ord det bedste jeg umiddelbart kan komme på. Jeg kender kun til et enkelt problem lige nu, som jeg desværre ikke umiddelbart kan løse: I Mozilla, hvis der er en kodeboks i løbet af de øverste 100-150 pixels, vil den gå ind over boksen med brugerinfo. IE giver ikke problemer her, og jeg kan ikke umiddelbart finde på en holdbar løsning på dette problem, så indtil videre er det altså sådan :)

Hvad synes i? Er det bedre sådan her?

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

En lille test:

Fold kodeboks ind/udKode 

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

[Redigeret d. 25/11-03 20:19:43 af Kasper (TSW)]

User
Bruger #80 @ 25.11.03 20:23
"FFS DET ER NICE", siger jeg bare...

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

"FFS DET ER NICE", siger jeg bare...

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

Okay, der måtte jeg så lige sætte minimumshøjden på et indlæg op med ca. 20px, da mansword har den højeste box jeg har set herinde :|. Sådan er det når der skal være plads til meget info :P

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

[Redigeret d. 25/11-03 20:41:27 af Jesper Kristensen]

[Redigeret d. 25/11-03 20:41:27 af Jesper Kristensen]

Du SKULLE lige teste, hva? ;)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Havde ellers skrevet det med mansword, men du var for hurtig :P, og så ville jeg bare slette det jeg skrev, men et tomt indlæg duer ikke.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du bruger css til at få tingene til at stå til venstre for brugerinfoen kan du vel tilføje clear:both; i css'en på kodeboksen
:-)
Jakob Nicolajsen
www.pcnoerd.1go.dk/

Det lader til at overflow: scroll; er rigtig smart.

Du kunne evt. også forsøge med overflow:auto; Så kommer scrollbarene kun på hvis de er nødvendige.

Jeg ved dog ikke om det virker i alle browsere.

---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Det ser også ud til at virke fint i opera 7.23
-AH

Det ser også ud til at virke fint i opera 7.23
-AH

Jeg tester lige :)
Fold kodeboks ind/udKode 

:)