Hej, jeg syntes at udvikleren.dk er et kanon sted, der er dog nogle fejl og nogle mangler, syntes jeg, som jeg her vil gøre opmærksom på i tilfældig rækkefølge:
For det første hører man ofte om personer, som venter længe på at få godkendt deres artikler. Dette bliver forklaret med, at der ikke er nogen i CoAdmin-teamet som har forstand på emnet som artiklen handler om. Da udvikleren.dk er ved at være et ret stort site vil jeg mene at 5 CoAdmins + 1 Admin (=6) ikke er nok til at holde orden på et site med mere end 4700 brugere, så mit råd er: tag og skaf noget mere staff *GG*.
For det andet mener jeg, at der burde være mulighed for at lukke et emne i eForum uden at skulle give point til andre. Det er dumt at man er nødt til selv at lave et svar og så give sig selv point.
For det tredje sker det ofte når jeg opretter et emne, at det "dør" efter et par dage, sikkert fordi det ikke er på forsiden mere og hvordan får man så gjort opmærksom på sit emne uden at skulle oprette et nyt? Jeg ved ikke hvordan problemet kan løses men der burde gøres noget.
For det fjerde ville jeg sætte pris på, hvis jeg kan komme til at slette de artikler som jeg har liggende i skrive- eller godkendelsesfasen og som jeg alligevel har opgivet.
For det femte kunne det være fedt, hvis man kunne få mulighed for at lave projekter. Hvis jeg nu havde lavet nyhedssystem i php eller en UdvClient i C++ til linuxbrugere (hvilket jeg forresten ønsker mig til jul) så kunne man have en side til sit projekt på udvikleren.dk med nyheder, filer, opdateringer, bugside etc. i stil med SourceForge (
http://sourceforge.net/ ).
For det sjette syntes jeg, at det er lidt ufedt at muligheden for eget stylesheet på udvikleren.dk ikke virker på alle sider (heller ikke selvom det er få udviklere / mig som bruger den funktion (se
http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=20&t=98 )). Jeg fandt følgende sider som funktionen ikke virker på: konkurrencesiden, gruppesiderne og Udvalgte tråde-siden (popup). Jeg foreslår at enten fjernes funktionen helt fra udvikleren.dk (der er nok mange udviklere som vil være ligeglade) eller de sider som ikke understøtter funktionen ordnes.
For det syvende er der nogle små links i menuerne, som er fuldkommen ubrugelige. I venstre menu, der hvor der står Udviklere, er der et link til siden hvor man opretter en ny bruger. Problemet er bare at den står der selvom man er logget ind. I højre side (hvis man er logget ind) står der "Buddies"; der er der et link som hedder "Redigerbuddy liste" men når man er inde i kontrolpanelet kommer der en menu frem i højre side hvor det præsis samme link er og det står stadig under "Buddies". Der er altså to ens links 3 linier fra hinanden.
Derudover står der øverst i højre side, man er stadig logget ind, "Dit kontrolcenter". Hvis man trykker der, kommer der længere nede en menu frem som hedder "funktioner" og det øverste link på den menu hedder "Profil informationer" og sender en til den samme side som "Dit kontrolcenter"-linket med den eneste forskel at, hvis man bruger "Profil informationer" knappen er der tilføjet "?mode=profil" i adressen. Hvad skal man dog med de overflødige links?
Det var så det, som jeg syntes at jeg havde at sige, og jeg håber at det kan bruges til noget positivt
Læs det, tænk over det, og kommentér det!
Dette er min post nr. 51
Verden er hvad du gør den til! |
http://bixi.dk/ | bixi[snabela]bixi[dot]dk
[Redigeret d. 12/11-03 21:50:45 af Jonas (Bixi)]