Jeg er holdt op med at kigge i Java kategorien!

Tags:    udvikleren.dk

Skarp udmelding, men ikke desto mindre sandt. Eftersom der ikke bliver håndhævet noget "ro og orden" (specielt orden). Er det væltet ind med JavaScript spørgsmål, hvilke der bliver svaret på i eet væk. Der er øjensynligt nogle der ikke kender til forskellen mellem Java og JavaScript og der er så også nogle der ikke håndhæver det. Jeg er blevet træt af at gøre folk opmærksomme på at deres indlæg ikke hører hjemme i denne kategori, men et andet sted på udvikleren.dk. For nu at være helt ærlig og lægge alle kortene på bordet (et lille øf, det er nemt når der er så ulideligt varmt), så er jeg lidt træt af at kigge alle spørgsmål i Java igennem i et forsøg på at hjælpe Java udviklere med deres Java-ting og finde at mange af de spørgsmål jeg sidder og bruger tid på at læse ikke har min interesse. En måde jeg tror man kan løse det på er at tage konsekvensen af at der er nogle personer der ikke kan finde JavaScript kategorien og lave den som et selvstændigt menupunkt på højde med php, xml , c++ og så videre.

Som jeg husker Netcoders.dk så var det blandt andet noget af det der fik Java kategorien til at miste ALLE seriøse brugere og alt interesse fra min og andre udvikleres side. Jeg håber dette bliver opfattet som konstruktiv kritik og er noget der vil blive overvejet. Java delen på udvikleren var blandt andet en af grundene til at jeg valgte Netcoders.dk fra og i stedet for koncentrerede mig om udvikleren.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Skarp udmelding, men ikke desto mindre sandt. Eftersom der ikke bliver håndhævet noget "ro og orden" (specielt orden). Er det væltet ind med JavaScript spørgsmål, hvilke der bliver svaret på i eet væk. Der er øjensynligt nogle der ikke kender til forskellen mellem Java og JavaScript og der er så også nogle der ikke håndhæver det. Jeg er blevet træt af at gøre folk opmærksomme på at deres indlæg ikke hører hjemme i denne kategori, men et andet sted på udvikleren.dk. For nu at være helt ærlig og lægge alle kortene på bordet (et lille øf, det er nemt når der er så ulideligt varmt), så er jeg lidt træt af at kigge alle spørgsmål i Java igennem i et forsøg på at hjælpe Java udviklere med deres Java-ting og finde at mange af de spørgsmål jeg sidder og bruger tid på at læse ikke har min interesse. En måde jeg tror man kan løse det på er at tage konsekvensen af at der er nogle personer der ikke kan finde JavaScript kategorien og lave den som et selvstændigt menupunkt på højde med php, xml , c++ og så videre.

Det kunne måske være relevant at omdanne den nuværende html/css teknologi til en web-udvikling/design teknologi med f.eks. html, css, javascript og vbscript som under-teknologier. Det burde vel på sigt løse problemet. Hvis Kasper også gad at gøre det muligt at flytte tråde fra et forum til et andet ville det også blive rimelig nemt at håndhæve det.

Hej Brian...

Jeg er på ferie lige nu, men tager naturligvis sådan en udmelding alvorligt. Jeg vil forsøge at finde på en løsning i løbet af næste uge, når jeg er hjemme. I mellemtiden er alle forslag naturligvis velkomne. Lasses forslag er måske ikke så dårligt, men kræver så bare at der er co-admins der rent faktisk tjekker Java kategorien. Andre bud, anyone?

Håber ikke helt at Java udviklerne har mistet din støtte endnu, Brian :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg er her endnu....bare rolig

Jeg kan ikke lige se hvad problemet er...

Javascript er jo næsten det eneste der bliver spurgt om i foraet alligevel. Dvs. at java foraet dør helt ud. For... der er jo ikke skide mange java udviklere herinde alligevel. De fleste sidder jo alligevel i RAD værktøjer, og hvis der endelig sker noget i java foraet, hopper vi alle sammen jo derind og svarer på det. (også selvom det er javascript)

Desuden kan det jo ikke være så hårdt for dig, at gribe din javascript dokumentation i stedet for.

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Nææh det er det vel heller ikke, jeg forsøger blot at være lidt fremsynet for at undgå den situation at der ikke er nogle Java udviklere der vil benytte Java foraet fordi der er for meget Java script, hvilket jeg føler var netop det der skete på Netcoders.dk. Ud over det så skal jeg da være den første til at indrømme at jeg ikke kan finde ud af JavaScript, det kan godt være syntaksen minder meget om Java, men jeg har ikke haft lysten til at sætte mig ind i sproget. Jeg vil hellere lave noget "rigtig kode" (hvis der findes sådan noget), det vil sige noget kode jeg kan kompilere og eksekvere..... (nu bliver alle JavaScript udviklere sure fordi jeg har skrevet at JavaScript ikke er rigtig kode) dette er bare min holdning... Spørgsmålet blev slået op for at undgå en situation hvor Java udviklere på sigt emigrerer fra foraet fordi der ikke sker noget med Java.

En løsning kunne være at gøre folk opmærlsom på problemet når de skriver et nyt indlæg.

t