Artikler om Linux/UNIX???

Tags:    udvikleren.dk

Hej Udviklere.dk

Jeg vil høre efter om i vil have nogle artikler til jeres Linux/Unix område? Hvis i vil, så vil jeg meget gerne vide hvad det er for nogle artikler i gerne vil have jeg skriver, altså emner, områder, programmering eller direkte programmer.

-DroopY

8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Opsætning af XFree! Især med Nvidia drivers... Også opdatering af nvidia-drivers på en kørende system. Måske også installering af konfigureting af Blackbox? Installering og konfigurering af IRC-klienter og IM-programmer (ICQ, MSN etc.)...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

Opsætning af XFree! Især med Nvidia drivers... Også opdatering af nvidia-drivers på en kørende system. Måske også installering af konfigureting af Blackbox? Installering og konfigurering af IRC-klienter og IM-programmer (ICQ, MSN etc.)...

Allesammen gode ideer :). Det er helt sikkert at sitet godt kunne bruge nogle artikler indenform Linux/Unix. Sådan noget som begynderartikler, altså i stil med: Download den her distrobution, sådan installerer du den, sådan konfigurerer den, osv., er meget eftertragtet. Der er sikkert mange der godt kunne tænke sig at prøve, men ikke tør, fordi de er bange for at det er for svært.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Det var også noget i den stil jeg havde tænkt mig at skrive om. Men vil gerne have nogle foreslag / ider til hvad for nogle udgaver jeg skal skrive om og hvilke programmer folk ønsker at skrive om. Self kan jeg da starte for en ende af og skrive om Mandrake og så RedHat og så Debian og så slackware men så kan jeg jo lave 200 artikler om installation før jeg kommer til det folk kan bruge til noget så som FTP servere, web servere, mail server osv.

Så bare kom med en masse forslag og så skal jeg nok gå igang med og skrive. Har aligevel et par måneder her på mit arbejde hvor der ikke sker det vilde pga. ferie osv.

-DroopY

User
Bruger #438 @ 27.06.03 13:44
Det var også noget i den stil jeg havde tænkt mig at skrive om. Men vil gerne have nogle foreslag / ider til hvad for nogle udgaver jeg skal skrive om og hvilke programmer folk ønsker at skrive om. Self kan jeg da starte for en ende af og skrive om Mandrake og så RedHat og så Debian og så slackware men så kan jeg jo lave 200 artikler om installation før jeg kommer til det folk kan bruge til noget så som FTP servere, web servere, mail server osv.

Så bare kom med en masse forslag og så skal jeg nok gå igang med og skrive. Har aligevel et par måneder her på mit arbejde hvor der ikke sker det vilde pga. ferie osv.

-DroopY

Nogle artikler folk helt sikkert også kunne bruge til noget var artikler om hvordan man sætter mailserver op, her kunne du evt. vælge at skrive om postfix eller qmial.

Hvis du skal skrive nogle artikler så skal du nogle bælge at skrive dem til enten debian eller redhat, da der ikke er så mange der bruger slackware og dem som bruger mandrake vil kunne bruge den du har skrevet om redhat.

Held og lykke med artiklerne.

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen

http://www.linuxcomputer.dk

Du kunne jo starte med at skrive lidt om, hvilken distrubtion der egner sig bedst til hvilken slags person.

Jeg overvejer selv at prøve linux, men jeg er stadig ikke sikker på, hvilken distrubtion jeg skal vælge. :D

[Verden er hvad du gør den til!]

User
Bruger #80 @ 20.08.03 12:41
Du kunne jo starte med at skrive lidt om, hvilken distrubtion der egner sig bedst til hvilken slags person.

Jeg overvejer selv at prøve linux, men jeg er stadig ikke sikker på, hvilken distrubtion jeg skal vælge. :D

[Verden er hvad du gør den til!]

Jeg synes det kunne være fedt, hvis en(eller flere) brugere satte sig sammen og skrev en håndfuld artikler om Linux som workstation... Fx valgte RedHat, og så lavede en eller flere artikler der var målrettet mod windows brugere, for at lade dem få øjnene op for hvor let og billigt (gratis) det er at få så meget godt...

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

Hej Folkens

Så er der begyndt og komme nogle artikler fra mig af. Jeg har startet med en simpel hvor man installer FreeBSD samt Apache, PHP og Mysql. Så er der da lidt og gå i gang med. Jeg ved ikke hvornår de godkender min artikel. Så jeg ved ikke hvornår i kan læse den eller bruge den.

-DroopY

Glemte lige og sige at der self. kommer lidt info senere i en anden artikkel om hvordan man så bruger apache og sætter webhoteller op her på.. Og self. kommer der også noget ftp opsætning her til.

-DroopY

t