Ønskeliste

Tags:    udvikleren.dk

Hej,

Jeg sidder og forbereder en artikel serie til ASP, og er i den forbindelse blevet opmærksom på nogle ting som jeg mener kunne forbedres/tilføjes.

1. Udvidelser til eHTML.
eHTML koderne er ret mangelfulde i forhold til hvad man kunne ønske. Det ville f.eks. være ganske rart om man kunne opstille tabeller og "usortede" lister uden skal skulle være henvist til at bruge pre tagget og så begynde at tælle karaktere. Jeg kan godt se den oprindelige ide med eHTML, da det mindske muligheden for at "ødelægge" siden med dårlig kodning. Alternativt var det måske en ide at indføre en WYSIWYG editor til artikler, det findes en del ganske gratis emner. Jeg har umiddelbart ingen ide om hvordan eHTML er skruet sammen, men jeg kan jo da gætte :) og jeg er godt klar over at det ikke vil være speciel let at skulle tilføje de ting jeg nævner, men så kunne man jo tillade et sub-sæt af almindelige HTML koder.
En yderligere udvidelse der kunne være ønskelig var flere niveauer af overskrifter.

2. Redigering af artikler.
Det er ikke muligt at redigere artikler man selv har skrevet. Det er selvfølgelig heller ikke ret tit det sker, men af og til kan det være nødvendigt. Som jeg har forstået det skal man idag rette sin artikel i f.eks. notepad og så sende det til en co-admin med besked om hvilken artikel det skal erstatte. Det er ikke særligt brugervenligt og en belastning af co-admins. I det hele taget en arbejdsopgave som det ikke kan være meningen at de skal udføre. Man kan så selvfølgelig diskutere om det så ikke er en opgave for de nye redaktører, også her mener jeg at det er en unødvendig arbejdsopgave. Evt. skal selvfølgelig godkendes, men det burde være muligt selv at foretage rettelser.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk

[Redigeret d. 29/05-03 14:39:24 af Thomas Due]

t