Afstemnings fejl

Tags:    udvikleren.dk

Der er en lille fejl i afstemningen.

Læg alle procentallene sammen, og det er ikke altid de vil give 100, dette er ikke den største fejl, men den burde rettes.

Mvh
Kaare

Der er en lille fejl i afstemningen.

Læg alle procentallene sammen, og det er ikke altid de vil give 100, dette er ikke den største fejl, men den burde rettes.

Mvh
Kaare

Tjaaa, nogen gange giver det 100,01 ialt, så du har ret :)

Hvis du har tre tal: 3 ⅓, 3 ⅓ og 3 ⅓ og lægger dem sammen, får du 10. Hvis du først afrunder til hele tal og derefter lægger dem sammen giver det 9. Grunden til at det ikke giver 100,00000... % tilsammen, er nok, at tallene er afrundet :D

Hvis du har tre tal: 3 ⅓, 3 ⅓ og 3 ⅓ og lægger dem sammen, får du 10. Hvis du først afrunder til hele tal og derefter lægger dem sammen giver det 9. Grunden til at det ikke giver 100,00000... % tilsammen, er nok, at tallene er afrundet :D

Det var jeg så godt klar over, men den sidste skal jo bare være 100 minus summen af de andre afrundet ;-)
Mvh
Kaare

Så kommer der til at stå at når 3 1/3 bliver afrundet til det nærmeste hele tal, så bliver det 4. Det synes jeg derimod er en fejl.

Så kommer der til at stå at når 3 1/3 bliver afrundet til det nærmeste hele tal, så bliver det 4. Det synes jeg derimod er en fejl.

Hvad?? Nu skal jeg vise dig hvad jeg mener, jeg tager tallene fra denne afstemning som de står nu. Det er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her var vi så meget heldige at det passede. Men lad os nu antage at de 57.63 var 57.64, så havde det givet 100.01, alså ville vi have et problem, så er det så at jeg i php ville gemme en variabel med de 3 første procenttal, sammenlagt ville det så give 42,37. Så ville jeg finde resultat 4 ved:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dermed, vil det altid passe.

Mvh
Kaare

Summen ville give 100, men det ville være en forkert afrunding!

Jaaah, men jeg ser ikke nogen bedre muligheder, hvad med dig?

Mvh
Kaare

Jaaah, men jeg ser ikke nogen bedre muligheder, hvad med dig?

Mvh
Kaare

At lade det være som det er.

t