Vigtigt: Teknologier til næste version af Udvikleren.dk

Tags:    udvikleren.dk

Hey Udviklere...

Som jeg tidligere har fortalt lidt om, er jeg i gang med en ny version af Udvikleren.dk. Her vil der være en række teknologier (eller emneområder om man vil), som går igen over hele sitet. Det er derfor ret vigtigt at disse teknologier er nogen som i finder interessante. Samtidig vil jeg gerne have så mange (relevante!!) teknologier med fra start som muligt, så jeg håber lidt på at vi kan få startet en seriøs diskussion om hvilke teknologier der skal med.

Jeg vil bede jer om at huske på at der naturligvis ikke er plads til ALT. Java er fx relevant fordi det er et nyt og interessant sprog, som efterhånden bruges af mange, hvorimod et sprog som Python er relativt gammelt, ikke brugt i samme store stil, og ikke er vildt relevant for størstedelen af Udvikleren.dk's brugere. Jeg håber at i vil komme med nogle gode og gennemtænkte forslag, og gerne kommentere hinandens forslag også. Jeg vil ud fra de forskellige forslag udfærdige den endelige liste over teknologier til den nye Udvikleren.dk!

Jeg har naturligvis allerede lavet et udkast, som i så passende kan bygge videre på:

ASP
C/C++
Databaser / SQL
Delphi
Diverse
Grafik / Design
HTML / CSS
Java
Linux / Unix
PHP
Visual Basic
XML / XSL

Jeg ved at .NET teknologier også bør være med, men skal det være delt op, skal det være en samlet kategori, skal det være ASP / ASP.NET, C / C++ / C# eller hvad? Kom med jeres forslag, og vær med til at præge næste Udvikleren.dk :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

[Redigeret d. 07/05-03 08:29:31 af Thomas Due]

Jeg er 100% enig med data.. jeg syntes at der er blevet oprettet for mange grupper hvor der slet ikke sker noget.
Og til KasperTSW, jeg syntes det lyder meget fornuftigt, endtil videre.
Nu hvor du er igang med en ny version, syntes jeg også der skal være et system med forummene. Altså at besvarede tråde skal lukkes!

Med Venlig Hilsen: Chadi
http://chadi.h4f.dk

Det med at besvarede tråde skal lukkes, det vil jo give _meget_ mere arbejde til Kasper og co-admin'sne, da de ville være nød til at kigge efter alle tråde om der er kommet et svar, og der vil også blive en den fejl da det ingengang er sikkert det er et svar brugeren kunne bruge til noget.

Ellers syntes jeg det ser godt ud med de forslag der har været indtil videre :-)

Btw syntes jeg bestemt ikke at noget som lukkede tråde skal fjernes vil være godt (nej der er ingen der har foreslået det).
Så vil der jo ikke være nogen ide i "Søg på udvikleren.dk" :)

/* Jeg har den opfattelse at menneske kroppen består af 98% kød og 2% skunk */
[Redigeret d. 07/05-03 11:42:18 af chhr]

- Compiler sprog:
- - C/C++
- - - Artikler
- - - Forum
- - - Downloads
- - - Tips og Tricks
- - - Grupper
- - Delphi
- - - Artikler
- - - Forum
- - - Downloads
- - - Tips og Tricks
- - - Grupper

Det synes jeg er en dårlig ide, for jeg besøger forummene næsten hver dag hvorimod jeg ikke bruger de andre ting lige så ofte. dette foreslag vil betyde at jeg skal klikke en del flere gange.

I stedet for at slette eller lukke tråden ville det være en ide at de efter så og så lang
til blev komprimeret og overført til et "Arkiv" som alle så havde adgang til, men alle
trådene skulle dekomprimeres hver gang en bruger besygte tråden.
Men det ville da ikke være å svært at lave for Kasper
vis bare serveren inkludere BZIP2 modulet til PHP. Det ville give mere plads til andre
ting og sammentidigt IKKE blive slettet. Desuden skulle den der havde oprettet tråden
skulle så have lov til at genoprette tråden i IKKE komprimet tilstand vis tråden ikke
var blevet besvaret. Hele dette system ville gøre alting meget mere økonomisk.
Desuden ville tråden ikke blive slettet helt og kunne derfor blive brugt som reference
vis nu en eller anden går hen og skal bruge det.

En anden ide jeg fik til dette system var at man når man opretter en tråd først bliver
bedt om at indtaste emnet, derefter blev man presænteret over en liste med tråden
hvor dette søgeord(Emnet) indgik I(Inklusive de komprimerede tråde).
Man skulle derefter tjekke dem igennem vis der allerede var et besvaret emne som
man kan bruge, vis der var det gik man bare til forsiden, men eller trykker man på
"Der er ikke et besvaret emne. Opret tråden". Først nu skulle man oprette sin tråd.
Dette vil hjælpe på problemmet med for mange åbne tråde og sørge for at ikke man
ikke brugte helt så mange points, da man kun ville oprette, måske halvt så mange
tråde ialt.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.[Redigeret d. 07/05-03 16:11:34 af The-Freak]

Jeg synes, at alle ting, som M$ har fingre i, skaæ fjernes! Da det nok ikke bliver til noget, så synes jeg, at .NET skal have én teknologi, da det at splitte det op vil give for mange teknologier med inaktivitet.

TCL lyder fint!

JavaScript/VBScript(/DHTML) lyder og nice!

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

jeg er enig med dig mikl :-)...

mvh gustav aka. gaasen

[Redigeret d. 08/05-03 17:58:31 af Gustav]

Hej KasperTSW

Jeg syntes måske at der skal være forum/artikler om 3Dchat i PHP java osv.....

Hilsen Casper

JavaScript og VBScript kunne muligvis få sin egen teknologi, hvis i mener at der er basis for det?

Client-Side scripting, evt.? Der finde jo også JScript - M$' frække svar på JavaScript *fnis*

--
Ronni Egeriis - http://acranet.biz/ege/ - En skør skør verden!

Og tilføj mulighed for at slette sine egne indlæg i en forum tråd.

Dum idé, så kan alle mindre modne, udviklere, bare slette de indlæg de har postet - så er der ingen skriftlige beviser, hvis det skulle gå så langt som til en retssag? Man kan jo sagtens sige et eller andet som kan retsforfølges :-)

--
Ronni Egeriis - http://acranet.biz/ege/ - En skør skør verden!

> Og tilføj mulighed for at slette sine egne indlæg i en forum tråd.

Dum idé, så kan alle mindre modne, udviklere, bare slette de indlæg de har postet - så er der ingen skriftlige beviser, hvis det skulle gå så langt som til en retssag? Man kan jo sagtens sige et eller andet som kan retsforfølges :-)

Ok, hvad så med at kunne sætte dem inaktive, så de ikke vises, men gemmes i databasen stadigvæk?
---
Thomas Due
tdue@mail.dk

Hej KasperTSW

Jeg syntes måske at der skal være forum/artikler om 3Dchat i PHP java osv.....

Hilsen Casper

At lave en hel kategori for 3dchat, synes jeg grænser til det komplet stupide (undskyld, det var ikke ment personligt). Det er (imho) simpelthen ikke bredt nok til at kunne komme i en kategori for sig.

------------------
Jonathan Holst
http://www.phphacker.dk - Yet Another 1337 h4x0r

t