JSP ?
Det er ikke script, hverken clientside eller serverside .. det er compileret kode, og derfor i fölge din definition en del af det forum der nu hedder application .. på samme måde som Applet er det.
Sikkert. Jeg aner ikke en kæft om JSP, så jeg tror på dig
Jeg ved bare at der er noget som hedder det, og at det står for Java Server Pages. Jeg havde så egentlig bare regnet med at det var java udgaven af ASP.
(Men "compileret" java .. det fortolkes jo i VM, er det så fortolket kode ? [på linie med scripting eller andre fortolkede teknikker])
VM er jo egentlig en pendant til en processor. Og eftersom en processor basalt set også fortolker såeh ... Det jeg mener, er at programmer som bliver "lavet om" til noget binært inden det kan afvikles er compileret. Programmer som stadigvæk er i klar tekst (scripts f.eks.) er fortolket.
Men jeg kan tage fejl i min definition (den er også meget simpel).
Da der ikke nævnes noget om JScript på siden overhovedet ser det ud til at der er en der ikke har tænkt over hvad forskellen er: JScript er en M$ kopi af Netscapes JavaScript
Jeg tror at de fleste er mere eller mindre ligeglade med den forskel, men jeg kan tage fejl
PS: JScript er mere og andet end en kopi af Netscapes Javascript. JScript kan bruges i Windows-Scripting-Host såvel som i websider og flere andre steder. Men noget som nok mange ikke ved, er at du kan bruge Javascript (nok kun under iPlanet) til server-side scripting.
Det kræver vel egentlig "bare" at der er en fortolker af en eller anden art på serveren? Så vil man jo kunne afvikle hvad som helst server-side.
---
Thomas Due
tdue@mail.dk