Vigtigt: Forslag til eForum version 2?

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej alle...

Jeg arbejder i øjeblikket på en ny version af Udvikleren.dk. eForum systemet skrev jeg for ca. 2 år siden, og selvom der er blevet lappet en del på det siden, er det ved at være ret gammelt. Jeg overvejer derfor kraftigt at omskrive det helt, men på den anden side virker det jo ret godt som det er nu. Jeg søger derfor lidt en masse ideer til nye ting/rettelser til en eventuel version 2. Hvad mangler der? Hvad kunne være fedt at have? Nogen fejl der bør rettes? Alle forslag er sådan set velkomne, selvom jeg naturligvis ikke kan love at implementere alt :)

Jeg udlover 100 UP, som bliver givet til en eventuel person der overbeviser mig om at det vil være min tid værd at omskrive systemet for at implementere/ændre et eller andet genialt :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor er det en dårlig idé?

I et Tree view skal man vise et indlæg ad gangen for ellers bliver indlæggene nemt for smalle og det ser dårligt ud (comon.dk). Hvis man kun viser et indlæg ad gangen bliver det nemt til for meget klikkeri. (script.dk)

Det er i øvrigt kun en hjælp i lange tråde og der er der det ser værst ud :|

ps: har i set urbans smileys oversigt i dag ? Der er ikke meget der passer.

Hvorfor er det en dårlig idé?

I et Tree view skal man vise et indlæg ad gangen for ellers bliver indlæggene nemt for smalle og det ser dårligt ud (comon.dk). Hvis man kun viser et indlæg ad gangen bliver det nemt til for meget klikkeri. (script.dk)

Well, jeg synes normalt ikke det er et problem, men det er jo en smagssag. Men så lav en mulighed for at slå det til og fra.

/data

Hvad med en mulighed for at give flere svar pointsne, altså dele pointene ud til forskellige, hvis der nu er 2 der samlet giver svaret med leder efter.

Synes egenligt godt om forumet som det er nu, men der kan sikkert laves noget smartere :)

---
Hilsen Anders

Jeg synes ikke om hvis man kun kan have x antal tråde åbne. Men det er svært (hvis ikke umuligt) at finde en måde hvorpå man kan sørge for at der ikke er nogen åbne tråde. Man kan altid gøre nogle forsøg, men jeg mener ikke at man bør lave en antalsbegrensning. Endnu et forslag fra min side er at gøre folk mere opmærksomme på at de har en gammel tråd. Det kan være ved at sende en e-mail eller skrive det med stor rød tekst øverst på alle siderne. Men meget hjælper jo ikke da det ofte er folk der har været her en gang og aldrig kommer tilbage.

Endnu en ting: Det er fint med en grå kasse til at vise kode i, men kan man ikke lave det til en slags rullegardin, som kan åbnes og lukkes efter behov. Problemet er, at der nogen gange er folk der poster lange program-listinger. Ikke at der er noget galt i det, men det betyder at siden bliver temmelig lang med masser af "bladring" til følge. Hvis alle kode-stykker fra starten er "rullet op", bliver det nemmere at læse selve postingen, og man kan så selv vælge at "åbne" den kode man vil kigge på. Håber det gav mening...

/data

En feature som jeg personligt godt kunne bruge i eForums er en mulighed for at sortere efter dato.
Dvs. Sådan at de tråde som der er postet til for nyligt står øverst. Det vil også løse en stor del af problemet om de åbne og glemte tråde.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk

<< < 12 > >>
t