Vigtigt: Forslag til eForum version 2?

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej alle...

Jeg arbejder i øjeblikket på en ny version af Udvikleren.dk. eForum systemet skrev jeg for ca. 2 år siden, og selvom der er blevet lappet en del på det siden, er det ved at være ret gammelt. Jeg overvejer derfor kraftigt at omskrive det helt, men på den anden side virker det jo ret godt som det er nu. Jeg søger derfor lidt en masse ideer til nye ting/rettelser til en eventuel version 2. Hvad mangler der? Hvad kunne være fedt at have? Nogen fejl der bør rettes? Alle forslag er sådan set velkomne, selvom jeg naturligvis ikke kan love at implementere alt :)

Jeg udlover 100 UP, som bliver givet til en eventuel person der overbeviser mig om at det vil være min tid værd at omskrive systemet for at implementere/ændre et eller andet genialt :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mine forslag:

1) At man kan nøjes med at kommentere og ikke svare skal IKKE droppes.

2) Jeg synes også at det er en god ide at lave en funktion der automatisk lukker ubrugte tråde. Man kan jo godt se dem selvom de er lukkede. Jeg har engang skrevet et mere detaljeret forslag til en løsning.

3) Det er også irriterende at man ikke kan tilføje noget til en lukket tråd. Ofte opstår der små diskussioner som ikke direkte har noget med spørgsmålet at gøre som fx her mellem data og Elias. Osgå hvis man har et bedre svar fx et svar på en linje i stedet for et på tyve linjer.

3) pre bør fjernes så siden oftere ser ordentlig ud. Hvis den SKAL være der kan man snyde ved at sætte en tabel ind i stedet for pre.

4) småfejl i eHTML bør rettes som fx at man ikke kan skrive < b r > uden mellemrummene.

5) I Forums boksen til venstre bør teksten være lidt kortere. slet fx -programmering så det ligner menupunkter.

6) En liste med udvalgte forums (man vælger selv uden antalsbegrænsning) der hvor "3 mest brugte forums" står. Helst hvor der står antal ulæste tråde eller bare om der er ulæste tråde i et bestemt forum.

7) Måske et link i bunden af sine åbne tråde hvor der stod "luk uden at give point" til dem der ikke har fantasi til st lave et svar og give pointene til dem selv hvis de selv har løst problemet. Man kunne også bare lave en lille vejledning til hvordan man gør :D

8) Når man svarer på et indlæg bør hele tråden også stå på den side man svarer på. Man kunne evt bare lave en svar-form i bunden så man ikke kan svare på noget bestemt indlæg men SELV må kopiere teksten hvis man vil citere en anden person. Det vil også løse problemet som chhr beskrev. Samtidigt vil man kunne svare på flere indlæg på een gang og har bedre styr på hvad man svarer på.

9) Når man opretter en ny tråd bør der stå hvilket forum man skriver i.

10) I forumoversigten skal "Vis 10 seneste" / "Vis alle" vidreføres så man fx kan vælge "Vis alle" for diskussioner og besvarede spørgsmål på samme tid og så man kan markere ALLE tråde som læst i stedet for kun at markere de sidste 10 tråde som læst. Dette er en nødvendighed hvis det med at vise om der er ulæste tråde bliver til noget

11) "Nyt emne" skal være mere synligt

12) Tree view mener jeg er en meget dårlig ide, men hvis det kun er noget man selv kan vælge gør det ikke noget

13) Noget generelt som ikke kun er i forum: du bør lave noget så menuerne ikke bliver mast hvis siden er for bred. Det kan fx være at sætte et usynligt billede ind i menuen der har samme bredde som menuen skal have.

Så kan jeg vist ikke finde på mere...

[Redigeret d. 08/04-03 18:21:18 af Jesper Kristensen]

Hej

Umiddelbart fungerer det jo fint som det er. Der er dog flg. ting, som kunne ændres:

*) "Kommentar, uden mulighed for point"-funktionen, når man svarer på en posting, virker umiddelbart overflødig. Man vil jo alligevel tildele UP'erne til den der har givet et svar, frem for den der bare kommenterer noget.

*) Jeg kunne godt tænke mig at der var support for tråde, som bliver vist i en treeview agtig dims. Når der kommer mange indlæg til et spørgsmål, som fx. tråden om ham der blev kicket fra #udvikleren, eller hvad det nu var, så er det lidt en kunst at holde styr på hvilke indlæg der er svar på hvilke indlæg.

*) I "Forums"-boksen til venstre kunne jeg godt tænke mig en mulighed for at se alle grupperne sorteret på, hvor tit man er inde og kigge i dem, eller evt. mulighed for selv at lave en favorit-liste. Dermed kommer de fora man læser/skriver i øverst, og de fora, som man ikke bruger, kommer nederst. På den måde slipper man for at skulle bladre vildt og voldsomt for at finde de fora man er interesseret i.

*) Døde tråde, altså tråde hvor sidste indlæg > 14 dage-1 måned gammelt, skal automatisk fjernes, og den der har oprettet tråden skal have tæsk med en våd porre, og fratrækkes 2*udlovede UP. Problemet er, at der hober sig gamle indlæg op, som folk ikke kan finde ud af at lukke, og på en eller anden måde skal folk opdrages til at lukke deres tråde.

*) Der skal laves en eller anden guide til at stille spørgsmål. Der skal fx. indeholde:

- Skriv en kort beskrivelse af problemet i emnelinien. "Hjælp mig!" siger ikke meget om problemet.

- Når du har skrevet dit indlæg så check for de værste stave- og grammatiske fejl. Det er irriterende at skulle lege gætteleg for at finde ud af hvad der egentlig står i et indlæg.

- Skriv så mange oplysninger som muligt. Det er ikke Åndernes Magt Online. Vi kan ikke gætte os til hvad fejlen er, når du bare skriver "hvorfor virker mit script ikke", efterfulgt af 100 liniers PHP-kode. Skriv hvad fejlmeddelelse du får, hvordan din database ser ud, hvad du selv har forsøgt for at rette fejlen etc.

Det er hvad jeg lige kan komme på.

/data

Hej

Umiddelbart fungerer det jo fint som det er. Der er dog flg. ting, som kunne ændres:

*) "Kommentar, uden mulighed for point"-funktionen, når man svarer på en posting, virker umiddelbart overflødig. Man vil jo alligevel tildele UP'erne til den der har givet et svar, frem for den der bare kommenterer noget.

Er jeg ikke enig i... Jeg bruger meget kommenter funktionen hvis jeg ikke har et konkret svar, men bare en kommentar til f.eks andre svar
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???

Hej

Er jeg ikke enig i... Jeg bruger meget kommenter funktionen hvis jeg ikke har et konkret svar, men bare en kommentar til f.eks andre svar

Ja, men hvad er forskellen? Indlæget kommer ikke til at se anderledes ud, andet end i boksen til højre, hvor der står svar eller kommentar, hvilket efter min mening er ligegyldigt.

/data

Der burde være en knap så man kan oprette et svar, uden der kommer en quote fra sidste svar...
Det der er irriterende ved det er at der er en del der ikke slette quoten, så hvis man poster et PHP script der ikke virker kan hvert indlæg blive meget langt.
Også syntes jeg ikke gamle tråde skal lukkes; jeg har selv en del gange søgt efter noget i forummet ude i siden, og fundet et svar der kan bruges.
For hvis der er oprettet en tråd er der jo ingen grund til at der oprettes en til :-)

http://www.starpunk.dk - så kan i lære det ;)

Hej alle...

Jeg arbejder i øjeblikket på en ny version af Udvikleren.dk. eForum systemet skrev jeg for ca. 2 år siden, og selvom der er blevet lappet en del på det siden, er det ved at være ret gammelt. Jeg overvejer derfor kraftigt at omskrive det helt, men på den anden side virker det jo ret godt som det er nu. Jeg søger derfor lidt en masse ideer til nye ting/rettelser til en eventuel version 2. Hvad mangler der? Hvad kunne være fedt at have? Nogen fejl der bør rettes? Alle forslag er sådan set velkomne, selvom jeg naturligvis ikke kan love at implementere alt :)

Jeg udlover 100 UP, som bliver givet til en eventuel person der overbeviser mig om at det vil være min tid værd at omskrive systemet for at implementere/ændre et eller andet genialt :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

1) Der burde være mulighed for at kommentere EFTER at et svar er blevet accepteret.

2) "Signaturen" burde være som en chekbox i bunden hvor man kan vælge om der skal signatur på. Signaturen skal så indstilles i Kontrolcenteret. Hvor den så henter ens signatur ud fra db'en. Derved kan man altid ændre sin signatur.

Dog synes jeg at muligheden for kun at kommentere er rigtig god, og at den bør blive der.

Mvh
Kaare

User
Bruger #80 @ 08.04.03 17:01
Hej alle...

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg synes muligheden for at oprette en ny tråd, er alt alt alt for meget 'gemt væk'. Jeg må indrømme at det tog mig noget tid at finde ud af i starten :P

Ellers synes jeg det virker rigtigt godt!

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

Syndes umidelbart ikke der er brug for de store ændringer... dog har jeg enkle punkter jeg gerne så gøres noget ved... :)

1. få rydet lidt op i det hele, sådan at det hele måske blev lidt mere overskueligt.. :)

2. at menu'en ikke blir helt skæv af en artikel med et stort kode område.. :)

3. der er ikke nogen 3'er endnu :)

Hvis man er sulten nok er hundemad også mad

/Koldy[Redigeret d. 08/04-03 17:05:34 af Thomas Michaelsen]

1) At man kan nøjes med at kommentere og ikke svare skal IKKE droppes.

Hvorfor ikke? Jeg kigger personligt ikke på om det jeg læser er en kommentar eller et svar.

3) Det er også irriterende at man ikke kan tilføje noget til en lukket tråd. Ofte opstår der små diskussioner som ikke direkte har noget med spørgsmålet at gøre som fx her mellem data og Elias. Osgå hvis man har et bedre svar fx et svar på en linje i stedet for et på tyve linjer.

Hvilke giver mig endnu en idé. Jeg kunne godt tænke mig en "Svar til ny tråd", som kan bruges hvis man begynder at diskutere nye ting i en tråd, som ikke har noget med den oprindelige tråd at gøre.

8) Når man svarer på et indlæg bør hele tråden også stå på den side man svarer på. Man kunne evt bare lave en svar-form i bunden så man ikke kan svare på noget bestemt indlæg men SELV må kopiere teksten hvis man vil citere en anden person. Det vil også løse problemet som chhr beskrev. Samtidigt vil man kunne svare på flere indlæg på een gang og har bedre styr på hvad man svarer på.

Jeg kan godt lide quote funktionen, men den kunne evt. ændres til q og /q

12) Tree view mener jeg er en meget dårlig ide, men hvis det kun er noget man selv kan vælge gør det ikke noget

Hvorfor er det en dårlig idé?

/data[Redigeret d. 08/04-03 18:33:02 af data]

*) Døde tråde, altså tråde hvor sidste indlæg > 14 dage-1 måned gammelt, skal automatisk fjernes, og den der har oprettet tråden skal have tæsk med en våd porre, og fratrækkes 2*udlovede UP. Problemet er, at der hober sig gamle indlæg op, som folk ikke kan finde ud af at lukke, og på en eller anden måde skal folk opdrages til at lukke deres tråde.

Enig, men problemet er bare at folk der har gidet bruge tid på at lave et ordentligt svar bliver snydt for sine UP, hvis tråden bliver lukket automatisk. Personligt er jeg mere tilhænger af de forslag der har været fremme tidligere om at man kun kan have x antal åbne tråde af gangen.

*) Der skal laves en eller anden guide til at stille spørgsmål. Der skal fx. indeholde:

<snip en masse guldkorn>

God ide. Det kunne vel i længden få lidt flere til at gide at bruge den tid det tager at formulere sit problem så det er nemmere at gå til for folk der har et svar.

En mulighed for at tilføje en kommentar til en lukket tråd ville også være rart og du skulle da ikke høre noget brok fra min side af, hvis man kunne få trådene sorteret efter datoen for den sidste posting i stedet for den første...

<< < 12 > >>
t