Ændre data i tabel

Tags:    delphi

User
Bruger #909 @ 13.03.02 19:50
Hej

Jeg har lavet et program som arbejder med data i en accessdatabase via Table funktionerne. Jeg henter noget data og putter det ind i dbEdit felter, hvorefter jeg vil ændre data i flere felter, som komme fra nogle andre edit felter, dette kan bare ikke lade sig gøre, den køre godt nok, men ændringerne bliver ikke gemt.

Nogle der har forslag til hvad jeg gør forkert ???

Table1.Open;
Table1.Edit;

...

EditLejettil.text := DBHavedeLejeTil.text;

Table1.Close;

Har også prøvet med Table1.Post;



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg har lavet et program som arbejder med data i en accessdatabase via Table funktionerne. Jeg henter noget data og putter det ind i dbEdit felter, hvorefter jeg vil ændre data i flere felter, som komme fra nogle andre edit felter, dette kan bare ikke lade sig gøre, den køre godt nok, men ændringerne bliver ikke gemt.

Nogle der har forslag til hvad jeg gør forkert ???

Table1.Open;
Table1.Edit;

...

EditLejettil.text := DBHavedeLejeTil.text;

Table1.Close;

Har også prøvet med Table1.Post;


Skriv direkte i tabellen i stedet for, med table1.fieldbyname('feltnavn').asstring := 'ny text'; (eller asinteger eller ..., se hjælpen), og husk table1.post.

/data




User
Bruger #671 @ 26.03.02 13:29
Hej

Jeg har lavet et program som arbejder med data i en accessdatabase via Table funktionerne. Jeg henter noget data og putter det ind i dbEdit felter, hvorefter jeg vil ændre data i flere felter, som komme fra nogle andre edit felter, dette kan bare ikke lade sig gøre, den køre godt nok, men ændringerne bliver ikke gemt.

Nogle der har forslag til hvad jeg gør forkert ???

Table1.Open;
Table1.Edit;

...

EditLejettil.text := DBHavedeLejeTil.text;

Table1.Close;

Har også prøvet med Table1.Post;


Hej Anders

hvis du indsætte præcis den kode du benytte kan jeg måske finde en fejl.
Det du skrive ovenover se rigtig nok ud.

/Claus




t