Database

Tags:    delphi

User
Bruger #75 @ 12.03.02 19:33
Goddag...

Jeg er ved at lave et spil... Man skal kunne gemme og hente. Det drejer sig om lidt mere data, end jeg synes kan proppes i en ini-fil.
Jeg har Delphi 6 Personal, og så vidt jeg kan se, er der ikke nogle database-komponenter, som følger med. Derfor er mit spørgsmål: Hvor kan jeg finde nogle databasekomponenter til Delphi 6? Jeg har ingen erfaring med databaser, og derfor skal det helst være een, som der er meget dokumentation til på nettet. Tidligere brugte jeg Delphi 4, der fulgte noget database-noget med, fra Borland. Kan man evt. downloade det et sted... Gratis? Det skulle nemlig meget gerne være noget, som Install Sheild kan bruge?

Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk
mikkels_post@hotmail.com




4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #763 @ 12.03.02 21:33
Hej Mikkel

Delphi 4 er frigivet til alle brugeres fri afbenyttelse, og på et tidspunkt kunne man få den gratis med Alt om Data (tror det var i slutningen af 2000). Eftersom programmet er frigivet kan jeg tilbyde dig at lave en kopi til dig, men du kan i første omgang prøve at søge efter den på nettet. Mail til kenneth@damholdt.dk hvis du er interesseret i en kopi.

Hilsen Kenneth




User
Bruger #75 @ 13.03.02 18:05
<quote>
Delphi 4 er frigivet til alle brugeres fri afbenyttelse, og på et tidspunkt kunne man få den gratis med Alt om Data (tror det var i slutningen af 2000).
</quote>

Ja, det ved jeg, og jeg har også Delphi 4, det er kun database-komponenterne jeg skal bruge, og jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få dem overført til Delphi 6 Personal. Ellers mange tak, hvis du har komponenterne, er jeg meget interesseret.


Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk




<quote>
Delphi 4 er frigivet til alle brugeres fri afbenyttelse, og på et tidspunkt kunne man få den gratis med Alt om Data (tror det var i slutningen af 2000).
</i><b>]</b>

Ja, det ved jeg, og jeg har også Delphi 4, det er kun database-komponenterne jeg skal bruge, og jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få dem overført til Delphi 6 Personal. Ellers mange tak, hvis du har komponenterne, er jeg meget interesseret.


Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk


Hej med dig...

Hvis jeg var dig så download det inde unde kaza....




User
Bruger #75 @ 08.04.02 14:28
Jeg tager selv pointene.

Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk




t