Starte med at programmere

Tags:    programmering

Hej Jeg vil gerne lære at kunne programmere, og jeg har lånt nogle Bøger Som: the art og computer programmør, Men jeg er ikke lii så go' til Engelsk så jeg forstod Nada.
Så ville høre hvad for nogle danske programmere bøger der er?

[Redigeret d. 12/02-06 01:30:23 af Nicklas]

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jeg vil gerne lære at kunne programmere, og jeg har lånt nogle Bøger Som: the art og computer programmør, Men jeg er ikke lii så go' til Engelsk så jeg forstod Nada.

Du kan nok låne de klassiske IDE hæfter på biblioteket med dansksprogede begynder guides til Visual basic, Delphi og C/C++

personligt, foretrækker jeg delphi og delphi 6 kan du få helt gratis (Den er bare lidt svær at få fat på)
------
Elias Toft Hansen

Lisp, Delphi, C++, Java, Haskell... Der er mange at vælge imellem. Tag Java eller Delphi til at starte med.

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

Altså jeg har været på biblioteket og lånt jesse liberty's bog "c++ grundbog" den forklare det hele for folk som ikke ved noget om det...

Vil gerne lære og programmere

Vil gerne lære og programmere

Hvad vil du gerne lære at programmere? Hvad kunne du godt tænke dig at lave?

Mvh. Emilbp

hvis det er The art of computer programming af Knuth så er det vidst ikke en god ide at starte med læse dem, som de andre siger læs noget mere "tidsvarende", Knuth serie om programmering skulle ellers glimrende, men lidt tør kost. Så vidt jeg husker er de første 3 bind skrevet før der var noget der hed brugergrænseflader, det er altså meget teoretisk datalogi.

//Troels

hvis det er The art of computer programming af Knuth så er det vidst ikke en god ide at starte med læse dem, som de andre siger læs noget mere "tidsvarende", Knuth serie om programmering skulle ellers glimrende, men lidt tør kost. Så vidt jeg husker er de første 3 bind skrevet før der var noget der hed brugergrænseflader, det er altså meget teoretisk datalogi.

//Troels

Teoretisk datalogi :) Lad mig sige det sådan, at jeg går på datalogi studiet og selvom vi har brugergrænseflader, så er det stadig lige så meget teoretisk. Du kan ikke lave en direkte sammenligning af brugergrænseflader og teoretisk datalogi og udfra det konkludere at det, som sådan, har en lineær afhængighed. Man kan godt gøre overføre det teoretiske til brugergrænseflader, men så er det jo ikke noget kodemæssig i det. Så skal vi vel over og diskutere hvordan selve frameworket er bygget op i forhold til de dataer der skal visuelt præsenteres.

Ret mig. Det kan være jeg tager fejl.

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

t