Du kan også prøve med java, og eventuelt J2ME (til mobil telefoner og andet).
Det er som regel mindre spil der laves der, og afviklingen er skam fin. Der er faktisk mange nye spilfirmaer, som kun laver spil i java. Det er så mest til mobil telefoner, men markedet er skam stort nok. Jeg læste i mit prosa blad, at der var nogle store firmaer i Tyskland, som kun levede af at lave ting til mobil telefoner. De brugte (den ene i alfald, den anden ville ikke ud med det
) java til kodningen. (og de havde vist nok 120 udviklere, 20 grafikere... og tjente penge..
)
Ellers er det jo bare om at komme igang.
Det jeg vil anbefale er, at lave et par brætspil... bare lige for at komme igang. Der er ikke så meget kompleksitet i disse, og det er lidt bedre at have 2 afsluttede projekter med i baggagen, i stedet for 112 uafsluttede.
Start med Kryds og Bolle.
1. Få det til at virke. (så man kan sætte brikker, flytte dem, se score osv).
2. lav det til 2 spillere på samme computer.
3. tilføj en computer spiller.
4. tilføj gejl (hoppende brikker, lyde osv).
Derefter kan du altid gå videre med Othello eller lignende.
Det vigtige er bare, at du ikke siger fra dag 1: "Jeg vil lave quake - the next generation" eller noget lignende.
Nu ved jeg ikke lige hvad du vælger af sprog, men bare tag et som ser let ud. Jeg vil anbefale java, da det er nemt at komme i gang med. Derefter kan du altid gå over til et mere komplekst sprog, såsom c++.
Herefter har du så alle de værktøjer du skal bruge... blandt andet erfaring med:
1. Kunstig intelligens
2. bevægelig grafik
3. lyde (hvis du valgte dette)
og alt sammen kom fra et overskueligt spil/program.
Tetris er forresten også et godt "starter" valg.
Herefter kan du så lave lidt bilspil eller et rolle spil (ikke "MMORPG", bare single player). I disse to spil kan du jo altid lave lidt netværk (så har du også prøvet dette). Det kan du forresten også i brætspillene.
Det var sådan jeg ville / har angrebet det selv.
-------------------------------
Hilsen Jimmi Westerberg
http://www.westsworld.dk