For det første kan han benytte ETHVERT sprog, det skal bare lige fastslås, før jeg fortsætter
Der er jo ingen grund til at binde ham til et enkelt sprog, blot fordi mange andre bruger det, for der er jo muligheder med stort set alle sprog.
For det andet benytter langt de fleste firmaer (grundet deres eksisterende mængde kode) C/C++, men der er også begyndt at opskyde firmaer, der enten benytter C# eller Object Pascal (det, mange kalder Delphi), så derfor kan jo af gode grunde anbefales at vælge et af disse (navnlig C++, da dette er industriens foretrukne for tiden).
Der findes også en hel del firmaer efterhånden, der benytter en form for .NET til deres udviklingsværktøjer, mens selve spillene programmeres i C++.
Der findes en masse ressurser på nettet, heriblandt mine foretrukne:
http://www.gamedev.net (her løber du aldrig tør for stof, det er derfor også min primært besøgte side)
http://www.flipcode.com (siden er godt nok blevet nedlagt for kort tid siden, men dens arkiver indeholder en masse gode idéer/kode)
http://www.gamasutra.com/php-bin/article_display.php (tja, tag et enkelt kig og bliv ganske enkelt forundret over mængden af kvalitets materiale!)
http://www.gdcmobile.com/archives/ (arkiv af præsentationer fra Game Developer Conference op gennem årene)
http://www.google.dk til resten
1101110100010110000101000001
Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!
[Redigeret d. 13/12-05 16:50:08 af Nicolai Lyster Fersner]