Spil Programmør/ Spil designer/ Animator

Tags:    programmering

Hey all derude...

Det er faktisk et enkelt spørgsmål, men svært at få en forklaring/Svar på spørgsmålet..

Hvis jeg nu gerne vbil ind i spil industrien, altså programmere spil, hvilke uddanelser skal jeg så tage?

Har kigget lidt herinde i disse forums og andre sider, men kan ikke rigtig finde noget..

Man kan tage HHX, og HTX ik'? eller er det flere? Og hvilken ville være bedst, begrund hvorfor? :O

Takker mange gange for tiden ;)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil sige lige som Nicolai, Danmark er ikke ligefrem STEDET hvor spil industrien blomstre allermest... Vi har et enkelt firma der har klaret sig ganske flot og nogle andre firmaer hat klaret sig nogenlunde. Det er cirka det den danske spil industri har at byde paa pt. Derfor skal du nok kigge laenge efter gode spil uddannelser. Jeg er selv ved at uddanne mig som spil programmoer, men valgte i sin tid at tage min uddannelse i UK - det er ikke saa kompliceret som mange gaar og tror! Mit universitet et det universitet i hele UK der har uddannet spilprogrammoer og spildesigner i laengest tid og har derfor gennem mange aar faet oparbejdet sig erfaring i, hvordan man bedst uddanner studerende til den internationale spil-industri. Saa maaske kan du finde steder rundt om der kan tilbyde en spil uddannelse, men for din egen skyld boer du vaere kritisk og ikke bare tage alt for gode varer. Generalt vil jeg mene at det ville vaere bedst at tage en bredere uddannelse saa som datalog eller ingenioer eller lign. Med mindre du er ligesom mig, der simpelthen ikke kan lade vaere med at kode spil/grafik.

Held og Lykke

Soeren Klit Lambaek
University of Teesside, UK

For det første vil jeg ikke anbefale HHX, den har jeg selv, og mangler en del af denmatematik der skal til. Tag enten HTX eller det almindelige Gym, matematisk linie (hvis der altså stadig er noget der hedder det, efter gymnasiereformen). Når det er done, er der forskellige universiteter der tilbyder egentlige uddannelser som spiludvikler se fx.:

http://www.filmskolen.dk/skolen/spiluddannelsen.html
http://www.dadiu.dk/forside.htm

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Du kan jo evt. også tage en generel uddannelse som datamatiker/datalog før en decideret spiludviklings uddannelse, så du er sikker på at kunne få arbejde efterfølgende. Dette, altså datalog uddannelsen, er i hvert fald, hvad jeg planlægger at gøre, efter min HTX er afsluttet.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 13/12-05 16:28:04 af Nicolai Lyster Fersner]

Nu siger du godt nok:
"...generel uddannelse som datamatiker/datalog før en decideret spiludviklings uddannelse, så du er sikker på at kunne få arbejde efterfølgende"

Datamatiker... kunne få arbejde.
Er det sandt? For så er jeg da lykkelig.

Nu siger du godt nok:
"...generel uddannelse som datamatiker/datalog før en decideret spiludviklings uddannelse, så du er sikker på at kunne få arbejde efterfølgende"

Datamatiker... kunne få arbejde.
Er det sandt? For så er jeg da lykkelig.

Ja det kan du vidst godt være for det er vidst ikke så slemt med arbejdsløsheden blandt datamatikere mere.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.
blog: http://laslego.frac.dk

Hehe, det var så en lidt dårligere gennemtænkt del, for der har jo været en del arbejdsløshed blandt datamatikere, men uanset hvad må ens muligheder bare for at få et job da være større, hvis man har en bredere baggrundsviden, og kan påtage sig andet end blot programmering med henblik på spil udvikling.
For Danmark er jo ikke ligefrem befolket med spil firmaer (endnu).

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

hej ska vi lave spil sammen til nintendo ds.
så e-mail mig på mpsgameshop@hotmail.com
jeg har brug for en animator og en programør.
det er en 2d shoot em up spil lige som contra hvis i kender det.

jeg er i gang med at forhandle med nintendo over en devlopment kit til nintendo ds måske vi komme til april maj. hvis vi laver spillet og det blir en succes så åbner vi en spil firma. det er house devloping altså fri tids lavet . jeg er selv en arbejder og kan lave det i fritiden. med venlig hilsen harjap singh

t