Email2SMS BETA test

Tags:    programmering

Halløj,

Er der nogen, som lige vil hjælpe mig med at teste en mail2sms service. Det koster ikke noget - jeg skal bare have samlet nogle testdata for lige at teste hvor stabilt det er.

Hvis du har lyst, kan du sende en besked til følgende email adresse fra dit mail program:

NUMMER@sms.frameworx.dk

"NUMMER" skal være telefonnummeret, som skal modtage SMS beskeden. Husk 45 foran nummeret, hvis det er et dansk nummer. ( For eksempel 456084xxxx ) ...

Emne/subject er ligegyldigt og selve beskeden er indholdet af SMS beskeden du vil sende.

Modtageren af SMS beskeden kan også svare på den og du vil så modtage svaret i din mailbox.. Hvis noget gad test det også, ville det være suverænt. Numrene er standard telefonnumre, så det koster ikke noget ud over standard SMS taksten.

Mvh mads.kristiansen@gmail.com

Skal jeg have et kabel til at koble min telefon til min pc, eller kan man bruge en IR forbindelse?

Ja, det glemte jeg nok at nævne. Et datakabel til telefonen er nok en fordel at have. Heller ikke alle telefoner er understøttet - kun dem med indbygget modem (en liste over testede telefoner: http://docs.frameworx.dk/docs/show/Supported+Interfaces)

Jeg tror ikke IR er det bedste at bruge, men det kan sikkert godt lade sig gøre. Man skal bare kunne få adgang til telefonen over en seriel-port hvilket sikkert også er tilfældet for IR.

Glemte også lige at sige, at program og dokumentation er på engelsk.

Kunne også godt tænke mig at rode lidt med det. Har i forvejen leget lidt med det og det ser ud til at virke med min Sony Ericsson over bluetooth.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Failure is not an option, it\\'s included with the software. - Murphys Law

Hej Jonas,

Det lyder godt. Jeg skriver en mail til dig i løbet af ugen med et link til den nyeste software, så du kan teste det lidt.

Mvh Mads

Har sendt dig en udv-mail med min mail.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Failure is not an option, it\\'s included with the software. - Murphys Law

Det virker fint med E-mail -> mobil men jeg synes ikke der sker noget når jeg sender den anden vej. Men det vigtigste synes jeg også er at kunne sende til mobil telefoner. Det er meget brugbart - engang TDC havde noget lignende som ikke kostede penge brugte jeg det til at få en sms hver gang jeg modtog en e-mail. :D

Jeg kan se, at systemet har sendt beskeden til dig uden fejlmeddelelser, men der er også flere som har sagt at de ikke får SMS2Mail beskeden. Jeg er dog ikke klar over om mailen bare er forsinket eller om den aldrig ankommer, da jeg ikke har fået tilbagemeldinger efterfølgende. Jeg kigger dog på det for at se hvor problemet ligger..

Det koster mig penge at sende SMS beskederne, men det kunne man undgå ved at få sig et FriSMS abonnement hos eksempelvis TDC, som, så vidt jeg ved, ikke forbyder maskinelt afsendte beskeder. Den eneste begrænsning her ville så være at man ikke kan sætte en selvvalgt afsender på beskeden.

Mvh Mads

[Redigeret d. 07/12-05 13:14:39 af Bjorn]

Mailen var forsinket - jeg regner med at det var web10's spam filter der strejkede..

Jeg modtog den først igår (fredag) dvs 3 dage forsent.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Hej Martin,

Tak for oplysningen.

Mvh Mads

testede lige igen, og fandt ud af at dasnke specialbostaver som æ ø og å kke lbiver til
men bliver

æ

=E6

ø

=F8

å

=E5

inkl. lig med tegn på min mobil sony erricon t65I

-Thomas

Hej Thomas,

Tak for oplysningen. Ja, der er stadig nogle problemer med ISO-8859-1 kodede mails. Regner med at fixe det snart. UTF-8 burde dog virke med danske tegn.

Mvh Mads

Man kan eventuelt også prøve at sende en fil med som attachment i sin email og se hvad der sker. Prøv med en midi eller et billede.. ;)

Mvh Mads

Man kan eventuelt også prøve at sende en fil med som attachment i sin email og se hvad der sker. Prøv med en midi eller et billede.. ;)

Mvh Mads

Jep det har jeg så prøvet ? Og der skete ingenting :) meget spøndende hehe..

t