Email2SMS BETA test

Tags:    programmering

Halløj,

Er der nogen, som lige vil hjælpe mig med at teste en mail2sms service. Det koster ikke noget - jeg skal bare have samlet nogle testdata for lige at teste hvor stabilt det er.

Hvis du har lyst, kan du sende en besked til følgende email adresse fra dit mail program:

NUMMER@sms.frameworx.dk

"NUMMER" skal være telefonnummeret, som skal modtage SMS beskeden. Husk 45 foran nummeret, hvis det er et dansk nummer. ( For eksempel 456084xxxx ) ...

Emne/subject er ligegyldigt og selve beskeden er indholdet af SMS beskeden du vil sende.

Modtageren af SMS beskeden kan også svare på den og du vil så modtage svaret i din mailbox.. Hvis noget gad test det også, ville det være suverænt. Numrene er standard telefonnumre, så det koster ikke noget ud over standard SMS taksten.

Mvh mads.kristiansen@gmail.com

Det er meget godt lavet.

Takker.. :) Der er stadig meget at få styr på, men det virker da nogenlunde nu selvom der er visse begrænsninger.

Virker den på telefoner til udlandet?

Virker den på telefoner til udlandet?

Ja, det gør det. Det er også derfor man skal huske 45 foran nummeret. Man skal bare huske, at hvis vedkommende, som modtager beskeden i udlandet, svarer på beskeden, så er det til et nummer i Danmark. Han/hun betaler med andre ord international SMS takst..

Arabisk, Thai, etc. er understøttet af systemet, men alle beskeder sendes pt. med 7bit encoding. På et tidspunkt aktiverer jeg også 16bit, som kræves for at kunne gengive "eksotiske" tegn, men der går nok noget tid, da det er en del mere kompliceret og jeg vil gerne have det nuværende setup til at virke først.

Mvh Mads

Det virker fint med E-mail -> mobil men jeg synes ikke der sker noget når jeg sender den anden vej. Men det vigtigste synes jeg også er at kunne sende til mobil telefoner. Det er meget brugbart - engang TDC havde noget lignende som ikke kostede penge brugte jeg det til at få en sms hver gang jeg modtog en e-mail. :D

Må man spørge om hvordan det er lavet? Det med at sende en sms.
Og er det gratis at sende på den måde? (altså betaler du noget for hver sms vi sender?)

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

[Redigeret d. 07/12-05 12:34:43 af Martin Dybdal]

Det virker fint med E-mail -> mobil men jeg synes ikke der sker noget når jeg sender den anden vej. Men det vigtigste synes jeg også er at kunne sende til mobil telefoner. Det er meget brugbart - engang TDC havde noget lignende som ikke kostede penge brugte jeg det til at få en sms hver gang jeg modtog en e-mail. :D

Jeg kan se, at systemet har sendt beskeden til dig uden fejlmeddelelser, men der er også flere som har sagt at de ikke får SMS2Mail beskeden. Jeg er dog ikke klar over om mailen bare er forsinket eller om den aldrig ankommer, da jeg ikke har fået tilbagemeldinger efterfølgende. Jeg kigger dog på det for at se hvor problemet ligger..

Det koster mig penge at sende SMS beskederne, men det kunne man undgå ved at få sig et FriSMS abonnement hos eksempelvis TDC, som, så vidt jeg ved, ikke forbyder maskinelt afsendte beskeder. Den eneste begrænsning her ville så være at man ikke kan sætte en selvvalgt afsender på beskeden.

Mvh Mads

[Redigeret d. 07/12-05 13:14:39 af Bjorn]

Hehe...gør dig klar til en monster stor regning :P
Tænkte på, PUSH beskeder, bliver de sendt som en form for sms?

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Failure is not an option, it\\'s included with the software. - Murphys Law

[Redigeret d. 07/12-05 15:57:21 af Jonas (Decko)]

Tja, det med regningen er ok. Skal jo have det til at virke ordentligt og det har sin pris. Det er nu ikke så slemt indtil videre.. Der var et par stykker, som havde temmelig lange signaturer (eks. "Denne email indeholder fortrolig.." bla bla på både dansk og engelsk) i deres emails, hvilket resulterede i op til 12 SMS beskeder på én gang. Har dog lavet et signatur-filter, som gerne skulle tage det værste.

Ja, PUSH beskeder er også SMS beskeder. De er bare formatteret på en anden måde.

Mvh Mads

Tja, det med regningen er ok. Skal jo have det til at virke ordentligt og det har sin pris. Det er nu ikke så slemt indtil videre.. Der var et par stykker, som havde temmelig lange signaturer (eks. "Denne email indeholder fortrolig.." bla bla på både dansk og engelsk) i deres emails, hvilket resulterede i op til 12 SMS beskeder på én gang. Har dog lavet et signatur-filter, som gerne skulle tage det værste.

Ja, PUSH beskeder er også SMS beskeder. De er bare formatteret på en anden måde.

Mvh Mads

Ok, så PUSH beskeder er til sms takst?

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Failure is not an option, it\\'s included with the software. - Murphys Law

Ok, så PUSH beskeder er til sms takst?

Ja, normalt er det den samme takst. For mit vedkommende er de dog lidt billigere (afhængigt af destinationen), men det er en anden historie.

Mvh Mads

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen, som kunne tænke sig at prøve at rode lidt med min SMS GW (som jeg har brugt til at lave det her smsemail halløj). Er der nogen som har lyst til at agere "betatester"? Applikationen er langt fra færdig, så der vil nok opstå en del problemer, hvilket man nok skal være forberedt på.

Det jeg specifikt er interesseret i er hvilke problemer der kan opstå under selve installation og om det er nogenlunde muligt at få en basal opsætning op at køre (hvilket heller ikke er helt ukompliceret).

Man kan skrive til mig på mads.kristiansen@gmail.com hvis man er frisk på til at teste lidt og give mig noget feedback. Jeg skriver tilbage så snart der er noget at kigge på.

Krav til systemet er IE6 eller Firefox (Opera etc supporteres ikke, men kan muligvis benyttes), En GSM telefon eller et GSM modem og så bare en Windows XP maskine. Jeg er igang med at portere systemet til Linux, så hvis nogen har en Fedora Core 3 kørende, ville det heller ikke være dårligt.

Mvh Mads

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen, som kunne tænke sig at prøve at rode lidt med min SMS GW (som jeg har brugt til at lave det her smsemail halløj). Er der nogen som har lyst til at agere "betatester"? Applikationen er langt fra færdig, så der vil nok opstå en del problemer, hvilket man nok skal være forberedt på.

Det jeg specifikt er interesseret i er hvilke problemer der kan opstå under selve installation og om det er nogenlunde muligt at få en basal opsætning op at køre (hvilket heller ikke er helt ukompliceret).

Man kan skrive til mig på mads.kristiansen@gmail.com hvis man er frisk på til at teste lidt og give mig noget feedback. Jeg skriver tilbage så snart der er noget at kigge på.

Krav til systemet er IE6 eller Firefox (Opera etc supporteres ikke, men kan muligvis benyttes), En GSM telefon eller et GSM modem og så bare en Windows XP maskine. Jeg er igang med at portere systemet til Linux, så hvis nogen har en Fedora Core 3 kørende, ville det heller ikke være dårligt.

Mvh Mads

Skal jeg have et kabel til at koble min telefon til min pc, eller kan man bruge en IR forbindelse?

Mvh.

Søren

t