Email2SMS BETA test

Tags:    programmering

Halløj,

Er der nogen, som lige vil hjælpe mig med at teste en mail2sms service. Det koster ikke noget - jeg skal bare have samlet nogle testdata for lige at teste hvor stabilt det er.

Hvis du har lyst, kan du sende en besked til følgende email adresse fra dit mail program:

NUMMER@sms.frameworx.dk

"NUMMER" skal være telefonnummeret, som skal modtage SMS beskeden. Husk 45 foran nummeret, hvis det er et dansk nummer. ( For eksempel 456084xxxx ) ...

Emne/subject er ligegyldigt og selve beskeden er indholdet af SMS beskeden du vil sende.

Modtageren af SMS beskeden kan også svare på den og du vil så modtage svaret i din mailbox.. Hvis noget gad test det også, ville det være suverænt. Numrene er standard telefonnumre, så det koster ikke noget ud over standard SMS taksten.

Mvh mads.kristiansen@gmail.com

Tjo.. Først og fremmest skal jeg lige have det til at virke ordentligt.

Der er følgende problemer lige nu:

* Nogen mails bliver ikke konverteret til SMS da jeg ikke kan parse dem ordentligt. Det er jeg igang med at fixe lige nu.

* Det kan være man får en fejlmeddelelse tilbage (noget med en delivery-failure). Det er fordi der ikke er nok modems i min modem-pool. Har to ekstra liggende, som jeg ikke bruger, men skal lige have fat i nogle seriel-kabler, så de kan komme i aktion.

Tak til alle, som sender mails. Det skal nok komme til at virke.. Har allerede fået samlet en del data til mine unittests.

Det fungerede uden probelmmer hos mig :P

Hey

Det virker fint nok fra gmail.com bortset fra at jeg fik sådan en delivery fejlmeddelelse... derudover, så kunne det være ekstremt fedt hvis man kunne tilknytte en header så jeg kan sige at der skal svares tilbage til mit eget mobilnummer (i stedet for at få det tilbage igen per. mail)
Mvh
Kaare

Ja, den med reply til sit eget nummer har jeg tænkt mig at lave - måske iaften. Nu må vi lige se.. Skal lige have fixet de andre problemer først.

Den fejl du fik på mail skyldes en bug, som jeg er igang med at fixe i dette øjeblik. Den burde normalt ikke være sendt i dit tilfælde.

Hey

Er jeg den eneste der ikke kan få det til at virke med hotmail?
Jeg har sendt 2 mails nu men ingen af dem er kommet på min mobil.

Mvh.
Søren

Ja, den med reply til sit eget nummer har jeg tænkt mig at lave - måske iaften. Nu må vi lige se.. Skal lige have fixet de andre problemer først.

Den fejl du fik på mail skyldes en bug, som jeg er igang med at fixe i dette øjeblik. Den burde normalt ikke være sendt i dit tilfælde.

Ok, fik forresten heller ikke sagt at det heller ikke virkede at sætte en cc på og sende til 2 emails på den måde (dvs. sende til 2 telefoner)

Mvh
Kaare

Nej, det er rigtigt. Den læser kun "To" og "X-forwarded-to" mail headerne. De andre headere tilføjer jeg senere. Jeg overvejer stadig om jeg skal lave noget et eller andet nifty med dem.. :)

Der er forresten et problem med serveren lige nu. Regner med at genstarte den senere, når jeg har fixet de problemer jeg har fundet. Man kan godt prøve at sende stadig, men det kan godt være man får en fejl tilbage.

Mvh.
Søren

Hej Søren,

Nej, du er ikke den eneste. Der var et problem med at parse Hotmails, men det skulle vist være løst nu (håber jeg). Dine mails er ihvertfald del af mine tests nu.. :)

HTML entities såsom &,   skulle også gerne blive konverteret automatisk nu.

Mvh Mads

Mvh.
Søren

Hej Søren,

Nej, du er ikke den eneste. Der var et problem med at parse Hotmails, men det skulle vist være løst nu (håber jeg). Dine mails er ihvertfald del af mine tests nu.. :)

HTML entities såsom &,   skulle også gerne blive konverteret automatisk nu.

Mvh Mads

Ok ja har lige prøvet igen nu virker det :)
Det er meget godt lavet.

Mvh.
Søren

Det er meget godt lavet.

Takker.. :) Der er stadig meget at få styr på, men det virker da nogenlunde nu selvom der er visse begrænsninger.

t