Email2SMS BETA test

Tags:    programmering

Halløj,

Er der nogen, som lige vil hjælpe mig med at teste en mail2sms service. Det koster ikke noget - jeg skal bare have samlet nogle testdata for lige at teste hvor stabilt det er.

Hvis du har lyst, kan du sende en besked til følgende email adresse fra dit mail program:

NUMMER@sms.frameworx.dk

"NUMMER" skal være telefonnummeret, som skal modtage SMS beskeden. Husk 45 foran nummeret, hvis det er et dansk nummer. ( For eksempel 456084xxxx ) ...

Emne/subject er ligegyldigt og selve beskeden er indholdet af SMS beskeden du vil sende.

Modtageren af SMS beskeden kan også svare på den og du vil så modtage svaret i din mailbox.. Hvis noget gad test det også, ville det være suverænt. Numrene er standard telefonnumre, så det koster ikke noget ud over standard SMS taksten.

Mvh mads.kristiansen@gmail.com

SmsInABox = nice :P. Tester det med glæde!

Edit: jamen det virker jo fint :). Der gik lidt over 20 sekunder før jeg fik sms'en. Mailen var der med det samme.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Failure is not an option, it\\'s included with the software. - Murphys Law

[Redigeret d. 06/12-05 13:29:12 af Jonas (Decko)]

Tak for hjælpen, Jonas.. Ja, det ser ud til at køre fint indtil videre.

Der er et delay indtil videre på modtagelsen af mails, da den henter via POP3 hvert 30. sekund. Når der er support for IMAP, skulle det gerne foregå i "realtime", da den så får besked med det samme uden at skulle "polle" for mails i bestemte intervaller.

Mvh Mads

Ok. Så må jeg bare have været "heldig" at den tjekke lige da jeg svarede

G e-- h! !r y--

Det er den mail du sender til sms.frameworx.dk, som bliver hentet hvert 30. sekund. Hvis der går 20 sekunder inden du modtager SMS beskeden du har sendt som mail er det sandsynligvis fordi den lige har chekket for mails for 10 sekunder siden.

Når du svarer fra din mobil skulle mailen gerne ankomme med det samme, da den router SMS beskederne videre til en mail server så snart de kommer ind i systemet.

Ja, det er lidt kompliceret - man bliver let rundtosset.. :) Glæder mig ikke til jeg skal skrive docs..

Mvh Mads

Ja...glem hvad jeg skrev. Havde ikke læst ordentligt :D. Men hvad er egentlig problemet ved at sætte den ned til eks. 5 sekunder istedet for 30 ?

G e-- h! !r y--

Testede det .. og der gik kun 7 sek. fra email til mobil og o sek modsat :D..

Hvordan har du tænkt dig at bruge denne service ??, bare nysgeri

>>>Swiatecki<<<

[Redigeret d. 06/12-05 15:11:49 af Nicholas Swiatecki]

.

[Redigeret d. 06/12-05 15:13:05 af Bjorn]

Jonas.. Jo, man kunne godt sætte den til 5 sekunder, det er bare et spørgsmål om at ændre et enkelt tal, men maskinen kommer så til at bruge ret meget til på bare at polle mails. Vil overveje om det skal kunne lade sig gøre fra GUI interfacet.

Nicholas.. Skal ikke bruge den til noget. Det er bare for at teste et program, jeg har skrevet. :)

Vil bare lige sige, at der ligger et par mails, som ikke kunne parses og derfor ikke er blevet sendt videre til SMS. Jeg er igang med at fixe problemet - det er noget halløj med noget Unicode, som fejler..

hehe .. fedt nok :D .. tror du ikke du kunne tjene penge på det ?
>>>Swiatecki<<<

t