Programmere i...?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hvad programmere I i?

Jeg programmere selv i NotesBlok og gør alt selv.
Jeg synes det gør en til en bedre programmør, men ved ikke hvis det bare er mig.
Kan ikke lide alle de der programmer som DreamWeaver og lignende, de gør alt for en.

Jeg vil høre om jeres mening, og hvad i programmere I. :)

kode i notepad ?

Det er da noget af det mest uintelligente jeg har hørt sorry.. Der er da ingen form for overskuelighed - og al form for effektivitet er da forsvundet...

Bruger VS.net 2003 med Resharper, Resharper er forresten genialt til dem der arbejder med store projekter og ikke er så rå til object orienteret programmering som mig, man får det hele foræret..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 16/11-05 20:29:56 af Jokke Jensen]

kode i notepad ?

Det er da noget af det mest uintelligente jeg har hørt sorry.. Der er da ingen form for overskuelighed - og al form for effektivitet er da forsvundet...

Bruger VS.net 2003 med Resharper, Resharper er forresten genialt til dem der arbejder med store projekter og ikke er så rå til object orienteret programmering som mig, man får det hele foræret..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 16/11-05 20:29:56 af Jokke Jensen]

- Det er netop det jeg ikke kan lide. At få foræret det hele.
Anyways, det er min mening :)

Nej men hvis din chef tager 8-1200kr i timen plus moms, har man ikke tid til at sidde og fedte med notepad, det vil heller ikke være fair over for en kunde..

Programmerne er udelukket til for at hjælpe en med at blive mere effektiv, og gøre arbejdet lettere... Det er yderst vigtigt at kunne finde ud af at bruge de redskaber man får foræret, alt andet vil være idiotisk i mine øjne.

Arbejder med asp.net og syntes det er ret vigtigt der at kunne bruge de gode værktøjer..

Er nok klar over php og html ikke skal kompileres, men der må da findes nogle redskaber til php der giver noget ala intellicense som i vs.net. Bare at teksten skifter farve alt efter hvad det er, er i mine øjne med til at gøre arbejdet 10-20% mere overskueligt, og enormt meget lettere at læse hvis man ikke selv har lavet det..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 16/11-05 20:41:48 af Jokke Jensen]

Man bør koncentrere sig om det man er god til, og lade værtøjerne klar det de er gode til.

Så farver på det man kode, er en hjælp man ikke bør sige nej til.

En god editor gør det også let at finde rundt i koden, f.ex. at hoppe til en class eller funktion med et par taste tryk. Der er specielt vigtigt på større projecter, hvoder der let kan være over 1000 filer.

For sprog der skal oversættes er det også rart at kunne det fra editoren.

Med hjemmesider er det rart at kunne redigere dem direkte på serveren eller at kunne oploade fra editoren.

Og sådan kan man blive ved med at finde på ting som editoren kan hjælpe én med.

En moderne tømrer bygger heller ikke et helt hus med kun en økse.

Min fortrukkende editor til hjemmesider og hurtig visning af andre kodefiler er helt klart PSPad fra:

http://www.pspad.com/en/

Ellers syntes jeg at Borland C++ Builder version 4 er et af de bedste programmerings miljø'er der er laves.
Har også Visual Studio, men efter mange år med Borland er jeg endnu ikke helt overbevist......men mon ikke det er en smags sag.

Hilsen Thomas

<< < 12 > >>
t