Windows Adgangskoder

Tags:    delphi

Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program som kan finde Windows Adgangskode,
så man kan bruge dette program, hvis man har glemt koden.

Hvor i registreringdatabasen ligger "Windows Adgangskoder" henne ??



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program som kan finde Windows Adgangskode,
så man kan bruge dette program, hvis man har glemt koden.

Hvor i registreringdatabasen ligger "Windows Adgangskoder" henne ??



Jeg ved ikke om du kan finde den i registreringdatabasen, men du kan prøve at kigge på filen

c:\\windows\\PERSON.pwl

hvor PERSON står for brugernavnet. Hvis man sletter filen vil og genstarter windows, og skriver brugernavnet nøjagtig som man ellers ville have gjort det, kan man indtaste et nyt password helt efter eget ønske.

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



Hej!

De ligger ikke i regi-basen, men i nogle krypterede filer i windows' bibliotek.

<b>•] Mikl [•

<a href="mailto:mikl@mikl.dk">mikl@mikl.dk</a>
http://www.mikl.dk</b>


<quote>Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program som kan finde Windows Adgangskode,
så man kan bruge dette program, hvis man har glemt koden.

Hvor i registreringdatabasen ligger "Windows Adgangskoder" henne ??</quote>



<quote>Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program som kan finde Windows Adgangskode,
så man kan bruge dette program, hvis man har glemt koden.

Hvor i registreringdatabasen ligger "Windows Adgangskoder" henne ??</quote>

Det ville jo ikke være så smart, hvis koderne lå i registreringdatabasen.



User
Bruger #402 @ 01.03.02 19:12
<quote>Det ville jo ikke være så smart, hvis koderne lå i registreringdatabasen.</quote>

Nej, for så kunne alle komme og se dem ! Det ville jo være smart for vores smånuttedecrackere...!



Indlæg senest redigeret d. 04.09.2012 13:42 af Bruger #402
User
Bruger #635 @ 08.04.02 18:31
Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program som kan finde Windows Adgangskode,
så man kan bruge dette program, hvis man har glemt koden.

Hvor i registreringdatabasen ligger "Windows Adgangskoder" henne ??


Jeg ved ikke om du kan finde den i registreringdatabasen, men du kan prøve at kigge på filen

c:\\windows\\PERSON.pwl

hvor PERSON står for brugernavnet. Hvis man sletter filen vil og genstarter windows, og skriver brugernavnet nøjagtig som man ellers ville have gjort det, kan man indtaste et nyt password helt efter eget ønske.

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



ja men det er da også guskelov kun i win95/98/ME hehe .. derfor det er så dumt at bruge :P hehehe

Humans are slow, inaccurate, and brilliant. Computers are fast, acurrate, and dumb. Together they are unbeatable



Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program som kan finde Windows Adgangskode,
så man kan bruge dette program, hvis man har glemt koden.

Hvor i registreringdatabasen ligger "Windows Adgangskoder" henne ??


Jeg ved ikke om du kan finde den i registreringdatabasen, men du kan prøve at kigge på filen

c:\\windows\\PERSON.pwl

hvor PERSON står for brugernavnet. Hvis man sletter filen vil og genstarter windows, og skriver brugernavnet nøjagtig som man ellers ville have gjort det, kan man indtaste et nyt password helt efter eget ønske.

M.V.H.
..:Lucky Luke:..


ja men det er da også guskelov kun i win95/98/ME hehe .. derfor det er så dumt at bruge :P hehehe

Humans are slow, inaccurate, and brilliant. Computers are fast, acurrate, and dumb. Together they are unbeatable


Hvad mener du med det? Er det ikke Windows adgangskoder han skal bruge?

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



t