Tags:
programmering
Jeg har lavet en hjemmeside med endelsen: .asp
Fra denne hjemmeside er der forbindelse til en database som jeg også har lavet. I denne database har jeg lavet én kolonne med østasiatiske bogstaver og resten af kolonnerne er med danske bogstaver.
Det er så meningen at man via hjemmesiden kan indtaste danske eller østasiatiske bogstaver og få det ordet oversat.
Altså en slags oversætteprogram. Programmet fungerer fint når jeg indtaster på hjemmesiden og laver en forspørgsel i databasen med danske bogstaver, men problemet opstår når jeg indtaster østasiatiske bogstaver på hjemmesiden, så virker det bare ikke!!
Jeg har installeret alle mulige sprogunderstøttelser, men lige lidt hjælper det.
Er der nogen som ved hvad problemet er?
Kan det skyldes noget programmeringsmæssigt i ASP eller javascript eller er det min browser(Mozilla) der er noget galt med?
Dit problem er nok at din server forventer at få data i latin1, men der kommer noget andet, multi karakter bogstaver.
Dit textarea kan håndtere unicode karakterer, men du skal enten finde ud af hvordan du laver formen og siden der tager imod så du kan poste unicode tegn ... eller også laver du et lille script som du fyrer af på dit textarea ved blur, og det skal lave alle bogstaver der har en ascii værdi på mere end 127 om til en koded streng, f.eks. &uxxxx; hvor xxxx er hex værdien for tegnets unicode værdi.
Den sidste kræver at du enten gør det samme med de data du har i databasen når du taster dem ind (evt igennme et web interface) eller at modtager siden kikker efter de koder du laver og laver om til unicode tegn igen server side, inden du foretager din søgning.