hvilket program??

Tags:    programmering

Hej

Jeg er helt ny her, har lavet lidt visual basic

Min "drøm" er at lave et program man kan købe/downloade som holder en opdateret men fx sports resultater, vejret osv.

Programmet skal have kontakt med en server.

Men hvad for en program skal jeg bruge til at udvikle i og kan man i visual basic??

Som sagt er jeg jo helt ny så jeg skal jo nok lave nogle mindre og mere simple programmer først, men det kan jeg jo lige så godt i et program man også kan lave det det "informations" program i.

[Redigeret d. 16/05-05 19:27:13 af Mathias Dannesbo]

Du kan godt gøre det i Visual Basic. Du kan også bruge C++, Python, Lua, C#, Delphi, Ruby, Perl, eller ...

Men jeg ville nok lave det i et "hjemmeside sprog", dvs lave "programet" som en hjemmeside som man kunne se i ens browser. Og så ville det nok være naturligt at kikke på php, asp eller noget Java.

TAK

men det jeg ville var at lave et program der ligger i proseslinjen og når der "sker noget" skal der komme en pop-up (eller en lille taleboks)

Du kan godt lave en applikation i Basic der kan checker for opdateringer på en side, og som kommer med en popup når der sker noget.

Så vidt jeg ved findes der en IE komponent som det er ret let at bruge fra Basic. Denne kan du så bruge til at vise indholdet.

Jeg vil stadig lave indholdet som en web-side.

Dit basic program kan f.ex. polle på en side med et versions nummer der ligger på siden, når nummeret i siden ændres kommer popup boxen og indholdet vises.

t