Visning af skrifttype og farve

Tags:    delphi

User
Bruger #414 @ 26.02.02 13:05
Jeg er ved at udvikle et overfattende chatprogram, og ville lige vide om der var nogle kloge hoveder som skulle kunne hjælpe mig med dette problem.

Hvordan jeg kan sende beskeder med foreskellige skrifttyper og farver.

Jeg synes nemlig at det ville være rart, hvis brugeren selv kunne bestemme disse funtioner
Skal jeg sende i RTF format eller hvad?

Alt hjælp / problemstillinger / tips er til stor hjælp

Hilsen Allan Iversen aka. Ground-Zero [Redigeret d. 26/02-02 13:50:07 af Ground-Zero]



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #806 @ 27.02.02 15:44
RTF format?
hvad skal du bruge det til?
du kan da bare skrive:
<font face=\\"$skrifttype\\" size=\\"$storrelse\\">$teksten</font>
til en tekstfil eller database!
Nååh nej. det kan man vist ikke alligevel. sorry!

MVH N-link.
[Redigeret d. 27/02-02 15:56:31 af Christian Jessen]



Jeg ser ingen problem i at benytte rtf formatet, men hvis jeg var dig ville jeg lige kigge mig om en gang efter nogle gratis memo komponenter der understøtter visning af html incl url highlighting.

Derved kunne du slå to fluer med et smæk og både få farver/fonte mm sendt med, men samtidig give brugeren mulighed for at åbne sin default browser når der clickes på link.

Mvh

Kristian



User
Bruger #713 @ 04.04.02 20:21
Goddag Kristian, ja men hvordan får jeg sendt både font og farve med en komponent som f.eks Netmasters msg eller andre tcp komponenter ?, jeg har prøvet flere forskellige forsøg men har ikke kommet frem til en løsning, jeg kan jo ikke sige f.eks ( Besked_Klient.Send(PChar(St), Length(St)); ) | [St] er selvfølgelig en String. Jeg ville sgu blive glad hvis du kunne komme med en løsning :-)

Hilsen Allan Iversen




User
Bruger #713 @ 04.04.02 20:22
Det med richedit extended version har jeg, det er ikke noget problem, det er mere sendelsen af fontene og farverne, lidt ligesom ICQ




t