Websites i flash; hvordan?

Tags:    programmering

Halløjsa kære med-udviklere :-)

Jeg har nu arbejdet lidt med macromedias flash program, og er blevet ret hooket på ideen om et flash site! Men, alle de proffesionelle sites, er de bygget i macromedias flash, eller er de kodet på en eller anden måde?

Og sidst men ikke mindst, hvor kan jeg finde tutorials om flash hjemmesider fra bunden. Om alt! Fx er der det med at når jeg laver en streg blir den tit lidt sløret og ikke helt tynd. Men de proffesionelle sites er... :-P Ja, næsten som alm.. så hvor kan jeg lære det?

Indlæg senest redigeret d. 14.10.2009 08:47 af Bruger #6300
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved ikke hetl hvor, men har tænkt mig at lave en artikel snart :P
Det handler både om kode og design men alt er lavet i Macromedia flash eller andre flash programmer.

-------------------------------------
Jacob Funch
www.jacob.hfabc.dk

Ved det ikke er svar på dit spørgsmål, men jeg vil fraråde at lave en hel side i flash. Flash er godt til små online spil, meget interaktive elementer og meget grafiske videosekvenser (reklamer for eksempel). Men at lave en hel side i flash vil være for maget. Sådan nogle flash-sider er noget af det mest provokerende at navigere rundt på. Kun meget få sider kan egne sig til fuldstændigt at laves i flash eller lignende, men så skal det virkeligt være gjort ordentligt, og man skal være helt sikker på hvad man laver (eneste positive eksempel jeg kender er map24).

Linjer bliver sløret i Flash, fordi det er skalerbart. Sørger du for en skala på 100%, og bruger du kun hele pixelværdier, kan du undgå det slørede.

Hvornår tror du den vil være færdig? :-)

He he. Er ikke begyndt endnu. Så indtil videre lidt tid. Den anden jeg lige har skrevet skal lige blive læst først:P
Men en lille månedstid måske.

-------------------------------------
Jacob Funch
www.jacob.hfabc.dk

Okay... Så må jeg jo bare vente :-/

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:54 af Bruger #6300
Lukker tråden...

t