Font og en gem knap

Tags:    delphi

User
Bruger #702 @ 25.02.02 13:42
Hej

Er der nogen der kan give mig en kode til en gem som knappe til en RichEdit1. så vil jeg blive glade.

Og hvordan kan man så lave at i en RichEdit1 lidt af teksten er fed og noget af teksten er kursiv hvordan????



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Er der nogen der kan give mig en kode til en gem som knappe til en RichEdit1. så vil jeg blive glade.

Og hvordan kan man så lave at i en RichEdit1 lidt af teksten er fed og noget af teksten er kursiv hvordan????



Hvis du bruger Delphi 6, kan du bruge en Actionlist. Få den ned på din form og dobbelklikke på den, der kommer så et vindue op og i den højre klikker du og vælger New Standard Action, herefter skulle der komme et nyt vindue op. Hvori du kan finde en der hedder "TRichEditBold" klik på "OK"

Når du har alle dem du skal bruge (Der findes de mest alm., såsom new, open, save osv.)

Så laver du en alm. Toolbar. Så højre klikker du på den og trykker på "New Button" så går du ned i din "Object inspector" og i Action oppe foroven kan du finde "RichEditBold"


Det skulle klarer dit problem, så kan du jo, selv tilføje andre Standard Actions, og så bare føle det som du lige har gjort.

Hilsen

Morten Sommer Jensen




<quote>Hej

Er der nogen der kan give mig en kode til en gem som knappe til en RichEdit1. så vil jeg blive glade.

Og hvordan kan man så lave at i en RichEdit1 lidt af teksten er fed og noget af teksten er kursiv hvordan????</quote>

Jeg vil foreslå at du læste denne artikel: http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php4?id=10 Der er faktisk svar på alle dine spørgsmål :-)

Mvh. <a href="mailto:martintaarn@hotmail.com"><b>/TP</b></a>



<quote>Hej

Er der nogen der kan give mig en kode til en gem som knappe til en RichEdit1. så vil jeg blive glade.

Og hvordan kan man så lave at i en RichEdit1 lidt af teksten er fed og noget af teksten er kursiv hvordan????

Jeg vil foreslå at du læste denne artikel: http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php4?id=10 Der er faktisk svar på alle dine spørgsmål :-)

Mvh. <a href="mailto:martintaarn@hotmail.com"><b>/TP</b></a></quote>

Hvis du har Delphi 4 eller højere kan du lave det hele med en ActionList.

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p>



User
Bruger #702 @ 26.02.02 12:12
<quote>Hej

Er der nogen der kan give mig en kode til en gem som knappe til en RichEdit1. så vil jeg blive glade.

Og hvordan kan man så lave at i en RichEdit1 lidt af teksten er fed og noget af teksten er kursiv hvordan????

Jeg vil foreslå at du læste denne artikel: http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php4?id=10 Der er faktisk svar på alle dine spørgsmål :-)

Mvh. <a href="mailto:martintaarn@hotmail.com"><b>/TP</b></a>

Hvis du har Delphi 4 eller højere kan du lave det hele med en ActionList.

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p></quote>
RN

Hej jeg har prøvet med en ActionList jeg kan ikke men kan du fortæe mig hvordan jeg gøre tak



Hej

Er der nogen der kan give mig en kode til en gem som knappe til en RichEdit1. så vil jeg blive glade.

Og hvordan kan man så lave at i en RichEdit1 lidt af teksten er fed og noget af teksten er kursiv hvordan????

Jeg vil foreslå at du læste denne artikel: http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php4?id=10 Der er faktisk svar på alle dine spørgsmål :-)

Mvh. [a href="mailto:martintaarn@hotmail.com">/TP[/a]

Hvis du har Delphi 4 eller højere kan du lave det hele med en ActionList.

Emil Melgaard
[p][a href="mailto:emil.melgaard@private.dk"]emil.melgaard@private.dk[/a][/p]]
RN

Hej jeg har prøvet med en ActionList jeg kan ikke men kan du fortæe mig hvordan jeg gøre tak


Jeg kan se at de Action'er kun er med i Delphi 6.

Det du skal gøre er at lave en SaveDialog og skrive i din gem-knap:

<pre>
if SaveDialog1.Execute then
RichEdit1.Lines.SaveToFile(SaveDialog1.FileName);
</pre>

Emil Melgaard
<a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a>[Redigeret d. 18/03-02 22:23:33 af Emil]



t