Php Programmør Uddannelse

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej, jeg er en dreng på 15 år, jeg forventer at afslutte min 9 års
skolegang til sommer - 05. Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om hvad
jeg kunne få en uddannelse som.

Jeg er meget intereseret i Edb, her under programmering af hjemmesider,
Jeg laver selv hjemmesider nu og har allerede programmeret mange
hjemmesider. Jeg kunne godt tænke mig en uddannelse der omhandler
ovenstående, men jeg tror ikke jeg vile kunne komme på gym. Så det skal
være en uddannelse der kan tages med min 9 års skolegang.

Jeg håber du kan hjælpe mig med at finde nogle relevante muligheder.

Venlig hilsen Thomas gülstoff.

--------------------------------------------------------

Besøg mig på http://www.unsafe.dk

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, jeg er en dreng på 15 år, jeg forventer at afslutte min 9 års
skolegang til sommer - 05. Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om hvad
jeg kunne få en uddannelse som.

Jeg er meget intereseret i Edb, her under programmering af hjemmesider,
Jeg laver selv hjemmesider nu og har allerede programmeret mange
hjemmesider. Jeg kunne godt tænke mig en uddannelse der omhandler
ovenstående, men jeg tror ikke jeg vile kunne komme på gym. Så det skal
være en uddannelse der kan tages med min 9 års skolegang.

Jeg håber du kan hjælpe mig med at finde nogle relevante muligheder.

Venlig hilsen Thomas gülstoff.

--------------------------------------------------------

Besøg mig på http://www.unsafe.dk

Et godt råd, fyldt med fordomme.

Hvis du skal bruge fuld tid på din uddanelse, så tænk generalt, og tag så meget du kan få fat på på så højt niveu som muligt. er det for svært, hop et trin ned. der er ingen grund til at sælge sig som datamatiker, hvis du har støbning til datalog eller cand.merc.dat og så fremdeles. Det har ikke noget at gøre med datamatikere er dårligere end førnævnte, men den adspredelse længere uddanelse giver gør at du kan bruges til mere (men lærer mindre konkret) .. lidt hårdt sagt, lærer du at tænke og i mindre grad at bruge hænderne.

I dit eksempel, så tag gymnasiet. virker det lidt for hæsligt, så tag på handelsskolen, da HHx er det samme som gym, bare med mere hands-on fokus (tog det selv) .. dernæst se hvad du har lyst til til den tid. mit subjektive råd er at ikke at tænke for kort såsom, undlade at tage en ordenlig uddanesle for at 'lege hjemmeside snedker' eller på anden vis springe fra eller sænke dit niveu uden at 'det har været testet'. Du skal bruge din uddanelse altid, selvom den er irrelevant kigger de på den og sætter dig på hylde .. groft sagt, bedre uddanelse, sjovere arbejde eller ihvertfald bliver du mere anvendelige for arbejdskiveren.og det er lettere at skifte branche.

Selvom det ofte virker svært, så er der altid et sted mand passer ind ;o) gym -> datalogi er en vej og hhx -> cand.merc.dat en anden eller hf -> datamatiker eller for den sags skyld datamatiker og efterfølgende en af ovenstående via merit. bare husk at uddanelse former dig akademisk, starter man med noget og tager noget andet med merit osv, så er man mest påvirket af den uddanese man har brugt flest år på. Tager du 2 1/2 års datamatiker og 1 års merit et sted, så løser du problemr som en datamitiker, eller det samme hvis du er dansk lærer og tager 1-2 på it universitet så er du stadig præget af KUA's impregnering af teori og metode. Du er mærket for livet ;o) .. sååå tænk stort og langsigtet - shop rundt til du finder din plads. Et teknisk eller handels orienteret gymnasie er jo en god alternav start, hvis gym virker lidt kedeligt.

jeg prøver ikke give dig -svaret- men kun lidt kriller til indersiden ;)

[Redigeret d. 13/01-05 01:36:22 af Jørgen Wargamer]

<< < 12 > >>
t