Php Programmør Uddannelse

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej, jeg er en dreng på 15 år, jeg forventer at afslutte min 9 års
skolegang til sommer - 05. Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om hvad
jeg kunne få en uddannelse som.

Jeg er meget intereseret i Edb, her under programmering af hjemmesider,
Jeg laver selv hjemmesider nu og har allerede programmeret mange
hjemmesider. Jeg kunne godt tænke mig en uddannelse der omhandler
ovenstående, men jeg tror ikke jeg vile kunne komme på gym. Så det skal
være en uddannelse der kan tages med min 9 års skolegang.

Jeg håber du kan hjælpe mig med at finde nogle relevante muligheder.

Venlig hilsen Thomas gülstoff.

--------------------------------------------------------

Besøg mig på http://www.unsafe.dk

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså jeg ved ikke om det fremgår af hvad jeg tidligere har skrevet.. men jeg råder ham ikke til at vælge den...

langt fra.... svarede bare på hans spørgsmål..

Men hvis han virkelig mener at gym er så skide svært kan det være svært at vælge..

Jeg vil da så lige sige at jeg syntes han skal tage en gymnasiel uddannelse.. uden den kommer man ingen steder, og så forbandet svært er det heller ikke.. Er gym for svært.. så tag HHX, den kan du altid supplere op med nogle enkelfag som fysik/Kemi eller hvad der bliver brug for..

Jeg tog selv HHX og syntes ikke man har brug for andet til at læse IT.. Der er matematik på A niveau.. ( til dem der nu kan finde ud af det ).. og HHX giver fin mulighed for at læse datalogi og software ingeniør hvis det er det man ønsker..

Så spring ud i det.. forsøg på HHX.. tro mig.. du bliver meget mere moden så snart du starter der, hvilket bliver afspejlet i dine karaktere.. JEg vil ikke anbefale 10Klassse.. så hellere 2x 1år på HHX, 10 klasse er her i nordjylland noget man tager hvis ikke man aner hvad man skal lave, brobygning and so on, så kan man sidde og fedte den af i en klasse på en folkeskole..

MEn jeg vil lige understrege en gang til... Ingen af os er studievejledere.. det er nu engang dem der kan råde dig bedst....

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 24/11-04 21:03:05 af Jokke Jensen]

Jeg er en dreng på 19 år, og vil gerne kommentere det du spørger om. Jeg havde for nogle år siden samme spørgsmål som jeg også fik flettet ind i min 10 klasses opgave. Jeg fandt ud at, som overstående beskriver, at det var meget dumt at vælge en uddannelse som "låser" dig fast, da samfundets arbejdsmæssige fremtid nok kommer til at skifte meget hurtigt pga. flaskehalsen (For få unge, for mange gamle... Som Brian EJEJEJEJ JOKES :D), så man skal hele tiden være indstillet på at omstille sig for at få job, derfor kunne du tage en htx eller gym, tage på uni og blive uddannet som softwareingenør eller datalog. Jeg fik, af en mandi familien, afvide at det var dumt at tage HTX for at komme på uni og fx. tage datalog uddannelsen, hvorfor ved jeg ikke.
Du kunne også tage en teknisk skole, blive datamatiker og derefter efteruddanne dig som datalog eller andet, det kan lade sig gøre. MEN det jeg er blevet frarådet er fx udannelsen som Multimediedesigner da det er svært at finde arbejde.
Jeg vil, som Brian siger, tage en 10 klasse --> gym og derefter datalog eller andet på uni. 10 klassen tager jeg simpelthen fordi jeg har erfaret at mange er ikke moden til en gym efter 9 klasse + at 10 klasse forbereder en på gym rent lektiemæssig.
Men det jeg har erfaret er som brian siger, hæng ved, kom på uni og tag en datalog, ingenør eller andet (Undskyld stavefejl :)) Måske en phd. indenfor et specielt emne? Vælg en uddannelse hvor du ikke kommer til at "låse" dig fast, det har jeg gjort/planlagt og jeg er taknemlig for at jeg ved hvad jeg skal være.

Det var alt fra min side.

mxs @ http://poet.frac.dk
Slamkodning for fred

For at være realistisk så går der 50 multimediedesignere på dusinet (der er utroligt mange), ikke nok med at alle multimediedesignere kæmper om de samme arbejdspladser, men du kæmper også mod alle de "selvlærte" hjemmeside designere. Hvis det VIRKELIG er det du vil, så synes jeg du skal gå efter det. Det var ikke den retning jeg ville have valgt! Pas nu på ikke at lægge dig fast på noget... Med hensyn til multimedieintegratorer og multimediedesignere, så synes jeg at der for mig ser ud til at der langsomt bliver færre og færre jobs til dem (lidt det samme der sker med system administratorer) da der typisk er andre funktioner i en virksomhed der kan udfylde samme funktionalitet. Her hvor jeg arbejder fyrede vi vores system administrator for 2 år siden, da vi alle er datamatikere og ingeniører, så kan vi bedre selv vedligeholde vores interne IT. Vores hjemmeside design og grafik laver vi selv.

En god ide kunne eksempelvis være at kigge rundt på Internettet og se hvor mange jobs du kan finde som multimediedesigner. Det kan måske give en ide til hvor nemt/svært det er at få sådan et job (men man skal omvendt ALDRIG vælge en uddannelse ud fra hvordan jobmulighederne se ud nu, de kan sagtens ændre sig i løbet af de 4-5 år du er under uddannelse).

Samtidig står jeg ved min oprindelige holdning, tag 10. klasse -> gym, det vil give dig flere muligheder med en gymnasiel uddannelse end hvis du ikke har en, samtidig er det en god "tænkepause" indtil du skal beslutte dig om du vil læse datamatiker eller datalog på universitetet. Der er efterhånden ingen uddannelser tilbage, hvor man ikke skal bruge en gymnasiel eksamen, så den er faktisk nødvendig for dig, hvis det er det du vil!

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Kig om multimedieintegrator er noget for dig:

http://www.it2u.dk/sw6875.asp

Den kan så udbygges med Multimediedesigner..

Jeg har multimediedesigner uddannelsen.. og den kan ikke anbefales hvis du nemt ønsker at finde et job..

Men måske kan du gennem multimedieintegrator uddannelsen vælge datamatiker bagefter.. Datamatiker uddannelsen er en bachelor uddannelse.. så den "¨låser" sig ikke fast som multimediedesigner uddannelsen... så kan den eventuelt suppleres op med datalogi eller cand.it..

Og så skulle det være til at få job..

Tag at snakke med din studie vejleder.. det er det svinet sidder der for :)

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 23/11-04 14:12:48 af Jokke Jensen]

Jeg synes (dette er min personlige holdning, ikke for at svine nogle til) at hvis du virkelig gerne vil arbejde med computere og programmering, så skal du hænge i med lektierne og se at komme ind på gymnasiet, handelsskolen eller HTX. Det er helt klart det der vil være det bedste for dig. Jeg har Handelsskole og Datamatiker og det er næsten umuligt at finde job som datamatiker (og nej, datamatiker er ikke en bachelor, den skal man først tage bafefter), Jeg har fortrudt at jeg ikke valgte Gymnasiet og så læste Datalogi (eventuelt Software Ingeniør). Det er også muligt at få en trainee plads (læreplads efter gymnasiet som udvikler, men det er næsten sværere end at finde et job). Mit råd.... tag på gym (eventuelt 10. klasse for at forbedre dine karakterer, hvis det er det der er problemet) og så læs videre til datalog, eller ingeniør (Aalborg Universitet er rigtigt godt, hvad det angår)... Du vil stå MEGET bedre efter en gymnasiel uddannelse, hvad enten det er gym, handelsskole eller htx (hvis du vil på uni bagefter skal du ikke tage på handelsskolen, der kommer man til at mangle nogle fag)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

:) Er meget glad for den respons jeg har fået, så vil gerne starte med at takke alle jer ;)

Jeg syntes det i nævner giver god mening og skal til at ha et møde med en studie vejlleder, så der skal vi snakke om det.

Hvis jeg nu skulle endnu med at tage den uddannelse som multimedieintegrator som jokke nævner :P Og så vidre til multimediedesigner, vil gerne vide hvor mange år det kræver, og om der er nogle krav man SKAL kunne, eks være god til matematik osv?

Endnu engang tak, er ikke så klog på uddannelser osv. så sig da til hvis jeg snakker sort ;)

(By.The.Way - Fede hjemmesider i har jer ;)!)

[Redigeret d. 24/11-04 00:00:17 af Thomas]

:) Er meget glad for den respons jeg har fået, så vil gerne starte med at takke alle jer ;)

Jeg syntes det i nævner giver god mening og skal til at ha et møde med en studie vejlleder, så der skal vi snakke om det.

Hvis jeg nu skulle endnu med at tage den uddannelse som multimedieintegrator som jokke nævner :P Og så vidre til multimediedesigner, vil gerne vide hvor mange år det kræver, og om der er nogle krav man SKAL kunne, eks være god til matematik osv?

Endnu engang tak, er ikke så klog på uddannelser osv. så sig da til hvis jeg snakker sort ;)

(By.The.Way - Fede hjemmesider i har jer ;)!)

[Redigeret d. 24/11-04 00:00:17 af Thomas]

De fleste fag er vigtige, men de absolut vigtigste er dansk, engelsk, evt. tysk, matematik og til en vis grad fysik (fysik giver dig en god fordel i forhold til tekniske uddannelser).
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

Jeg vil lige plante min mening om folkeskolen, og om gym er svært.

Det er mit indtryk at de i folkeskolen næsten kører en skræmme kampagne mod gymnasiet, sådan var det ihvertfald i mit tilfælde. Dette er måske ikke så mærkeligt, da jeg bogstavelig talt aldrig lavede lektier, hvis du i den retning minder om mig, og godt kan finde ud af det faglige, så kan du rolig hoppe på gym, det er på ingen måde så svært eller så hårdt som lærerne gør det til.

Du kunne evt. også vælge VUC...

Men en ting du skal være forberedt på hvis du vælger gym (og for så vidt også andre uddannelser):
Lektor Blomme er IKKE død!!!

HF er også en mulighed hvis du hurtigt vil videre.. men det er vist lidt mere koncentreret.. men du vælger selv en del af fagene.. og kan sorterer dem fra du har svært ved..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Så det ville være bedst for mig at tage på gym. Hmm jeg får rimlig gode karaktere i engelsk, men matematikken er ikke for fed, såå der ligger jeg måske ikke så godt, er selvflgelig noget jeg vil øve mig på men alligevelle.

mange tak endnu engang, en stor hjælp til mig, nu har en et støre overblink hvad er hvad :)

Snakker også med en studie vejlleder :) Men skriver her når jeg har fået svar så det også kan hjælpe andre med samme problem.

<< < 12 > >>
t