Jeg er en dreng på 19 år, og vil gerne kommentere det du spørger om. Jeg havde for nogle år siden samme spørgsmål som jeg også fik flettet ind i min 10 klasses opgave. Jeg fandt ud at, som overstående beskriver, at det var meget dumt at vælge en uddannelse som "låser" dig fast, da samfundets arbejdsmæssige fremtid nok kommer til at skifte meget hurtigt pga. flaskehalsen (For få unge, for mange gamle... Som Brian EJEJEJEJ JOKES
), så man skal hele tiden være indstillet på at omstille sig for at få job, derfor kunne du tage en htx eller gym, tage på uni og blive uddannet som softwareingenør eller datalog. Jeg fik, af en mandi familien, afvide at det var dumt at tage HTX for at komme på uni og fx. tage datalog uddannelsen, hvorfor ved jeg ikke.
Du kunne også tage en teknisk skole, blive datamatiker og derefter efteruddanne dig som datalog eller andet, det kan lade sig gøre. MEN det jeg er blevet frarådet er fx udannelsen som Multimediedesigner da det er svært at finde arbejde.
Jeg vil, som Brian siger, tage en 10 klasse --> gym og derefter datalog eller andet på uni. 10 klassen tager jeg simpelthen fordi jeg har erfaret at mange er ikke moden til en gym efter 9 klasse + at 10 klasse forbereder en på gym rent lektiemæssig.
Men det jeg har erfaret er som brian siger, hæng ved, kom på uni og tag en datalog, ingenør eller andet (Undskyld stavefejl
) Måske en phd. indenfor et specielt emne? Vælg en uddannelse hvor du ikke kommer til at "låse" dig fast, det har jeg gjort/planlagt og jeg er taknemlig for at jeg ved hvad jeg skal være.
Det var alt fra min side.
mxs @
http://poet.frac.dkSlamkodning for fred