Ny til kodning

Tags:    programmering

jeg er forholdsvis ny til kodning i alle former men jeg er da blevet noget så træt af at sidde i skolen og "lære" frontpage ......så jeg har lavet en agreement med min lære om at jeg kan lære noget andet lidt mere interessant men så kom jeg til at tænke på hva skal jeg lære hvor lære jeg det fra

-tue madsen

Teach Meh Master

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er det for noget du gerne vil kode?

- Hjemmesider
- Programmer

Hvis det er hjemmesider, så prøv at kig under php her på sitet. Alternativt på http://www.webcafe.dk/artikler/php/ . Det synes jeg er en god måde at komme igang på.

Hvis det er almindelige Windows programmer, synes jeg du skal kigge lidt på Delphi her på sitet, der skulle være lidt at komme igang med

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hvad er det for noget du gerne vil kode?

- Hjemmesider
- Programmer

Hvis det er hjemmesider, så prøv at kig under php her på sitet. Alternativt på http://www.webcafe.dk/artikler/php/ . Det synes jeg er en god måde at komme igang på.

Hvis det er almindelige Windows programmer, synes jeg du skal kigge lidt på Delphi her på sitet, der skulle være lidt at komme igang med

Teach Meh Master

jeg ved ikk hva jeg skal igang med, noget der er simpelt og som måske kan bruges som udgangspunkt i andre sprog... et begynder sprog

Prøv at start med PHP, prøv at kør de links gennem der er på WebCafe (det link jeg gav dig tidligere). Hent eventuelt windows instalelren, den konfigurerer det hele for dig, så behøver du ikke installere apache og alt muligt

[Redigeret d. 23/11-04 13:04:45 af Brian Hvarregaard]

Prøv at start med PHP, prøv at kør de links gennem der er på WebCafe (det link jeg gav dig tidligere)

Teach Meh Master

okidoki det gør jeg mange tak for hjælpen so far :D

Alternativt, hvis du ikke kan få PHP til at virke umiddelbart, kan du hente noget der hedder PHPTriad, det er en pakke bestående af: en Apache webserver med php support (og vidst nok også GD-Lib) samt en MySQL server.

Alternativt, hvis du ikke kan få PHP til at virke umiddelbart, kan du hente noget der hedder PHPTriad, det er en pakke bestående af: en Apache webserver med php support (og vidst nok også GD-Lib) samt en MySQL server.

Teach Meh Master

kigger jeg lige på

t