Kortspil

Tags:    programmering

HEj

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave denne spil, som hedder Klok-kabale.

Her er betingelserne.

1: De første 13 kort placeres, og man er klar til at placere et nyt kort på plads et (Es-pladsen).

2: Det kontrolleres, om det kort, der ligger på pladsen i forvejen er rigtig.

3:
Hvis JA: Gå videre til næste plads (og tilbage til 3).

Hvis NEJ: Der lægges et ny kort.

4: Det kontrolleres, om det nye kort passer.

5:
Hvis NEJ: Gå videre til næste plads (og tilbage til 2).

Hvis JA: Den/de kort, der ligger ”under”, placeres i bunken.

6: Gå videre til næste plads (og tilbage til 2).

Slutbetingelser:

A: Der er ikke flere kort i bunken (kabalen gik ikke op).

B: På alle pladser ligger der et rigtigt kort (kabalen gik op).

Ps. Den skal laves i C++.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg kan se er logikken i "spillet" temmelig triviel, jeg kan ikke se hvad det er spilleren skal gøre.
Når kortene er blandet går resten, så vidt jeg kan se, af sig selv.
Skal det laves som et windows program, med OpenGL, som et konsol program, hvilken kompiler, ... ?

Næste skridt kunne være at lave reglerne for spillet som "pseudo kode", og dernæst lave en simpel konsol version, for at teste logikken.

Så vidt jeg kan se er logikken i "spillet" temmelig triviel, jeg kan ikke se hvad det er spilleren skal gøre.
Når kortene er blandet går resten, så vidt jeg kan se, af sig selv.
Skal det laves som et windows program, med OpenGL, som et konsol program, hvilken kompiler, ... ?

Næste skridt kunne være at lave reglerne for spillet som "pseudo kode", og dernæst lave en simpel konsol version, for at teste logikken.

Den skal laves som en consol program i Visual C++.
Altså spilleren skal placere de første 13 kort. Ligesom i et ur og kort nr. 13 placeres i midten.
Nu er man klar til at gå videre. Man begynder nu at placere et nyt kort oven på den første, og man kontrollere om kort gå op.
fx hvis der er i forvejen et 9'er og den kort der blev placeret over i anden runde, så er kort gået op. Man tager kortene og placere dem nedst i bunken.

Jeg synes at du skal kaste dig ud i det og så spørge hvis/når du løber ind i problemer, så skal jeg (og andre) nok hjælpe. Men jeg synes ikke at jeg vil lave det for dig.

Spørgsmålet hører vist mest til i:
http://www.udvikleren.dk/forum.php?techid=1&f=1

t