Java, Netværksprogrammering, Sockets og Spil.

Tags:    programmering

Hej jeg er ny her på udvikleren.
Jeg har lidt erfaring med kodning af Sockets og netværksprogrammering i Java. Jeg har fået en stump kode
(klient) til at kommunikere med en server-port.
Jeg ville forsøge at lave en lille applet (eller java-applikation), som befinder sig på forskellige værter - en slags spil. Det er lykkedes at lave en applet, som kommunikerer med en server.
Jeg ved det kan laves enten med TCP el. UDP transportprotokoller. (jeg har brugt UDP).
Men spørgsmålet er hvordan, to KLIENTER kommunikerer med hinanden? Mit problem er at få begge klienter til at lytte til
hinanden. Skal begge kliententer, opføre sig som servere? (altså lytte
på en port?).
Jeg har søgt på nettet efter emnet, men har ikke fundet noget.
Kan nogen iøvrigt anbefale en bog om Java/netværk og spil?
Jeg har selv fundet frem til denne:
Programmering med java
Af Ole Witt-Hansen
pris kr. 499,00
bestnr. 57124213
isbn 87-571-2421-3
Er der nogen der har andre forslag? - gerne udenlandske.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg er ny her på udvikleren.
Jeg har lidt erfaring med kodning af Sockets og netværksprogrammering i Java. Jeg har fået en stump kode
(klient) til at kommunikere med en server-port.
Jeg ville forsøge at lave en lille applet (eller java-applikation), som befinder sig på forskellige værter - en slags spil. Det er lykkedes at lave en applet, som kommunikerer med en server.
Jeg ved det kan laves enten med TCP el. UDP transportprotokoller. (jeg har brugt UDP).
Men spørgsmålet er hvordan, to KLIENTER kommunikerer med hinanden? Mit problem er at få begge klienter til at lytte til
hinanden. Skal begge kliententer, opføre sig som servere? (altså lytte
på en port?).
Jeg har søgt på nettet efter emnet, men har ikke fundet noget.
Kan nogen iøvrigt anbefale en bog om Java/netværk og spil?
Jeg har selv fundet frem til denne: