Java, Netværksprogrammering, Sockets og Spil.

Tags:    programmering

Hej jeg er ny her på udvikleren.
Jeg har lidt erfaring med kodning af Sockets og netværksprogrammering i Java. Jeg har fået en stump kode
(klient) til at kommunikere med en server-port.
Jeg ville forsøge at lave en lille applet (eller java-applikation), som befinder sig på forskellige værter - en slags spil. Det er lykkedes at lave en applet, som kommunikerer med en server.
Jeg ved det kan laves enten med TCP el. UDP transportprotokoller. (jeg har brugt UDP).
Men spørgsmålet er hvordan, to KLIENTER kommunikerer med hinanden? Mit problem er at få begge klienter til at lytte til
hinanden. Skal begge kliententer, opføre sig som servere? (altså lytte
på en port?).
Jeg har søgt på nettet efter emnet, men har ikke fundet noget.
Kan nogen iøvrigt anbefale en bog om Java/netværk og spil?
Jeg har selv fundet frem til denne:
Programmering med java
Af Ole Witt-Hansen
pris kr. 499,00
bestnr. 57124213
isbn 87-571-2421-3
Er der nogen der har andre forslag? - gerne udenlandske.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg er ny her på udvikleren.
Jeg har lidt erfaring med kodning af Sockets og netværksprogrammering i Java. Jeg har fået en stump kode
(klient) til at kommunikere med en server-port.
Jeg ville forsøge at lave en lille applet (eller java-applikation), som befinder sig på forskellige værter - en slags spil. Det er lykkedes at lave en applet, som kommunikerer med en server.
Jeg ved det kan laves enten med TCP el. UDP transportprotokoller. (jeg har brugt UDP).
Men spørgsmålet er hvordan, to KLIENTER kommunikerer med hinanden? Mit problem er at få begge klienter til at lytte til
hinanden. Skal begge kliententer, opføre sig som servere? (altså lytte
på en port?).
Jeg har søgt på nettet efter emnet, men har ikke fundet noget.
Kan nogen iøvrigt anbefale en bog om Java/netværk og spil?
Jeg har selv fundet frem til denne:
Programmering med java
Af Ole Witt-Hansen
pris kr. 499,00
bestnr. 57124213
isbn 87-571-2421-3
Er der nogen der har andre forslag? - gerne udenlandske.

Man kan ikke få to klienter til at snakke sammen uden en af dem eller en 3. part køre en server.

nu hvor det er til et spil kan du gøre så man kan vælge om man skal "hoste" eller "joine" et spil og så lave både en server- og klient del.

Håber du kan bruge svaret til noget.
- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET

Jeg ville så nok vælge at bruge TCP i stedet for. Grunden til dette er, at TCP sender svar tilbage om en pakke er modtaget. Ved hjælp af dette undgår du at pakker bliver mistet, da disse bare bliver gensendt automatisk af TCP protokollen. Derudover kan du også nemmere styrer om der faktisk er nogen der spiller på din server.

Du skal lave en server og en klient. Serveren kan så være indebygget i din klient, så man bare kan jokke start server og så kan andre folk joine.

Med hensyn til din bog, ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige... Hvis du ikke have lavet nogen som helst form for spil før, er det nok lidt vovet at kaste dig direkte ud i fabrikering af netværksspil. Start fra bunden og arbejd dig op ad.

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

t