C++ for nybegyndere

Tags:    programmering

Hej..

Jeg er helt ny i C++ og jeg kunne godt tænke mig en uddannelse inden for programmering.
Som sagt er jeg helt ny, har dog læst nogle guider på nettet og overvejet at købe en bog/hæfte om C++ men vil lige høre jer om i ikke gad hjælpe mig med evt. at forklare mig hvordan jeg laver et lille simpelt program og kompiler det.
Eller evt. komme med links til nogle detaljeret guider.

På forhånd tak.

Skal siges jeg har Dev. C++ og Microsoft Visual C++ Kit til rådighed.

[Redigeret d. 11/10-04 00:34:00 af Mads]

Hej..

Jeg er helt ny i C++ og jeg kunne godt tænke mig en uddannelse inden for programmering.
Som sagt er jeg helt ny, har dog læst nogle guider på nettet og overvejet at købe en bog/hæfte om C++ men vil lige høre jer om i ikke gad hjælpe mig med evt. at forklare mig hvordan jeg laver et lille simpelt program og kompiler det.
Eller evt. komme med links til nogle detaljeret guider.

På forhånd tak.

Skal siges jeg har Dev. C++ og Microsoft Visual C++ Kit til rådighed.

[Redigeret d. 11/10-04 00:34:00 af Mads]

Kan kun stærkt anbefale dig at købe en bog.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst :) --

Gad godt vide hvor detaljeret de bøger og hæfter er, for jeg er helt ny og fatter ikke så meget af hvad en prof programmør fabler om hvis han ikke forklare sig godt jeg viser hvad han gør med fx. billeder.

Kan i evt anbefalede en speciel bog, eller et sted at købe den..online måske?

Gad godt vide hvor detaljeret de bøger og hæfter er, for jeg er helt ny og fatter ikke så meget af hvad en prof programmør fabler om hvis han ikke forklare sig godt jeg viser hvad han gør med fx. billeder.

Du er lige i den mål gruppe som C++ Grundbog hendvender sig til.

Den er skrevet af Jesse Liberty, og har ISBN: 87-7843-561-7

har selv købt den, til 300 kr. og den er bare det bedste, den går virkelig grundig til værks!!!

Den forklare programmering helt fra bunden med: hvad er en compiler og hvad er en debugger... og sådan forsætter den indtil du har lært om næsten alt!

variabler, pegepinde, klasser osv. osv.

KØB DEN! du vil ikke fortryde det ;)
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Du er lige i den mål gruppe som C++ Grundbog hendvender sig til.

Den er skrevet af Jesse Liberty, og har ISBN: 87-7843-561-7

har selv købt den, til 300 kr. og den er bare det bedste, den går virkelig grundig til værks!!!

Den forklare programmering helt fra bunden med: hvad er en compiler og hvad er en debugger... og sådan forsætter den indtil du har lært om næsten alt!

variabler, pegepinde, klasser osv. osv.

KØB DEN! du vil ikke fortryde det ;)
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Faktisk samme bog som jeg har, kan fuldt anbefales.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst :) --

C++ Grundbog er fin, men _meget_ grundlæggende, jeg vil mene at under en tredjedel af C++ bliver gennemgået, og det der bliver gennemgået bliver kun gennemgået meget overfladisk. Den er dog fin hvis du bagefter læser en lidt mere dybdegående bog som "Accelerated C++." :)

Findes der et sted over nettet hvor det er muligt at købe de bøger?

Findes der et sted over nettet hvor det er muligt at købe de bøger?

www.saxo.dk
www.amazon.co.uk

Evt. kan du downloade Bruce Eckel's "Thinking in C++" her: http://64.78.49.204/

t