Hvilken vej?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Jeg er en dreng der går i 9'ende. Og tænker meget over hvilken uddanelse jeg skal tage og jeg er i tvivl:

For at bliver spil programmør hvilken vej skal jeg gå der?
Og hvilket sprog koder man normalt nor man laver spil? som fek.s Warcraft 3, Half-Life, osv.

Er det svært at være spil udvikler og er det en god vej at gå.. jeg mener er der nok jobs som spiludvikler i danmark eller Europa må jeg sige :P ?

Håber jeg for nogle svar :D

** Update! Jeg kender ikke til det der point system så sorry hvis jeg ikke giver jeg det ene point eller noget :P

[Redigeret d. 08/08-04 20:18:32 af Laurits]

13 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men lad være med at bliver datamatiker: Der er efterhånden alt for mange af dem der er arbejdsløse, og det er lidt sørgeligt

ikke mere, efter den bølge der var for nogle år siden, er der flere der er skræmt væk og der er faktisk allerede nu ved at blive mangel på datamatikere!

Ok... Det var vidst også på tide... (Igen må jeg sige undskyld til datamatikerne) En overgang var der så mange datamatikere, at man kunne fodre svin med dem (UNDSKYLD!!! Men det er rigtigt)....

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Mange tak alle sammen! Det blev jeg kloger af.. er der nogen der ved hvor lang tid det tager at udanne sig som datalog

5 år såvidt jeg husker...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Officielt er det fem år, men der er mange der bruger op til syv år på det studie.

- karmazilla -

Officielt er det fem år, men der er mange der bruger op til syv år på det studie.

På den anden side, der er også folk der bruger 11 år på folkeskolen :)

// Kasper

<< < 12 > >>
t