Tags:
programmering
Er der nogen der ved hvordan man i MAtlab 6.5 kan få deres COM-builder til at inkluldere alle DLL´s. Problemet er at jeg skal lave en eksekverbar fil, men denne indeholder ikke standard alle relevante DLL´s og kan derfor ikke køre uden MAtlab selv. Hele formålet er jo at compile sin kode til en stand alone application der kan køre uafhængigt af Matlab. Som det er nu kan programmet kun køres hvis MAtlab er installeret.
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Hej Martin !!!
Jeg har aldrig haft en version af Matlab der har lic. til at gøre dette, men har haft et kursus hvor der blev beskrevet hvordan dette forgår. Til dette kursus var "Thure Ralfs".
Du kan skrive til Thure Ralfs <info@comsol.dk>. Han ved med sikkerhed hvordan dette fungere.
Håber dette giver dig svar.
Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen
* Life is a dream in a programmers heaven *
0
Hej
Du skal have en lic. der tillader at kompilere din fil til en exe fil. Du bruger sikkert guide til at lave din grafiskebrugerflade eller hvordan forgår det ???
Der findes en kommando til at oversætte til exe filer. Prøv at skrive lidt mere om hvad det er du mener !
Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen
0
Hej Janus
Tak for svaret. JEg har blot benyttet kommandoen:
mcc -m filnavn, som vist svarer til hvad toolboksen com builder bruger???
Der oprettes så en masse C filer, samt en eksekverbar fil. Denne fil kan dog ikke køre uafhængigt af Matlab. Jeg er derfor på jagt after en kommando der inkluderer alle DLL´s i kompileringen af filen.
Desuden, ved du så hvordan man kompilerer en mtlab funktion der gør brug af en række ande funktioner (selvstændige .M filer)?
Skal man så opliste alle filerne eller ved du hvordan det gøres?
0
Hej Janus
Hvordan plejer du at gøre hvis du ikke har lic. til at gøre det på denne måde?
MArtin
0
Hej Martin !!!
Jeg bruger blot programmerne i Matlab. På denne måde er der heler ikke problemer med systemet (Linux/Windows).
Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen
P.s For at oprette brugerfladen bruger jeg "guide", og de filer der kaldes på callback kalder jeg noget andet end default. På den måde kan jeg ændre i programmet imens det køre.....