Konvertering af Double-værdier

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Jeg abrejder på en lommeregner lige for tiden, den arbejder dog med værdier i Float. Det der forhindre mig i at bruge Double-værider, er at jeg faktisk ikke ved hvordan de konverteres til fx en string værdi. Jeg har prøvet både DoubleToStr og DblToStr, ingen af dem virker. Lige nu kører alle mine konverteringer FloatToStr. Hvordan konverterer jeg Double-værdier ?

PS. Jeg regner med der kommer en TEST UDGAVE op her på Udvikleren snart!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤



11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Jeg abrejder på en lommeregner lige for tiden, den arbejder dog med værdier i Float. Det der forhindre mig i at bruge Double-værider, er at jeg faktisk ikke ved hvordan de konverteres til fx en string værdi. Jeg har prøvet både DoubleToStr og DblToStr, ingen af dem virker. Lige nu kører alle mine konverteringer FloatToStr. Hvordan konverterer jeg Double-værdier ?

PS. Jeg regner med der kommer en TEST UDGAVE op her på Udvikleren snart!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤</quote>

Hvad er der i vejen med FloatToStr?

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p>[Redigeret d. 19/02-02 21:10:33 af Emil]



<quote>Jeg abrejder på en lommeregner lige for tiden, den arbejder dog med værdier i Float. Det der forhindre mig i at bruge Double-værider, er at jeg faktisk ikke ved hvordan de konverteres til fx en string værdi. Jeg har prøvet både DoubleToStr og DblToStr, ingen af dem virker. Lige nu kører alle mine konverteringer FloatToStr. Hvordan konverterer jeg Double-værdier ?

PS. Jeg regner med der kommer en TEST UDGAVE op her på Udvikleren snart!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

Hvad er der i vejen med FloatToStr?

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p>[Redigeret d. 19/02-02 21:10:33 af Emil]</quote>

Den får vil ikke komma talen med!




<quote>Jeg abrejder på en lommeregner lige for tiden, den arbejder dog med værdier i Float. Det der forhindre mig i at bruge Double-værider, er at jeg faktisk ikke ved hvordan de konverteres til fx en string værdi. Jeg har prøvet både DoubleToStr og DblToStr, ingen af dem virker. Lige nu kører alle mine konverteringer FloatToStr. Hvordan konverterer jeg Double-værdier ?

PS. Jeg regner med der kommer en TEST UDGAVE op her på Udvikleren snart!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

Hvad er der i vejen med FloatToStr?

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p>[Redigeret d. 19/02-02 21:10:33 af Emil]

Den får vil ikke komma talen med!
</quote>

Det gør de hos mig, prøv følgene og sig hvad der sker:

var Test: Double;
begin
Test := 100 / 7;
Caption := FloatToStr(Test);
end;

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p>[Redigeret d. 20/02-02 16:46:21 af Emil]



<quote>Det gør de hos mig, prøv følgene og sig hvad der sker:

var Test: Double;
begin
Test := 100 / 7;
Caption := FloatToStr(Test);</quote>skal man ikke sige <b>div</b> i stedet for / i delphi!<quote>
end;

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p>[Redigeret d. 20/02-02 16:46:21 af Emil]</quote>

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com[Redigeret d. 21/02-02 12:04:43 af Jeppe]



<quote>Det gør de hos mig, prøv følgene og sig hvad der sker:

var Test: Double;
begin
Test := 100 / 7;
Caption := FloatToStr(Test);skal man ikke sige <b>div</b> i stedet for / i delphi!
end;

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p>[Redigeret d. 20/02-02 16:46:21 af Emil]

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com[Redigeret d. 21/02-02 12:04:43 af Jeppe]</quote>

Kun med integer.

Emil Melgaard
<p><a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a></p>



Double er bedre end Float, da Float vidst kun er 32-bit er Double 64-bit. Men jo der er komma-tal på Float.

I alle værdier undtagen INTEGER dividerer man med /. Fx.: Result := 10 / 2;
I INTEGER med div. Bliver dog altid rundt op/ned til nærmeste hele tal.

Men nogen der ved hvordan man konverterer Double til String ????

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤



<quote>
I alle værdier undtagen INTEGER dividerer man med /. Fx.: Result := 10 / 2;
I INTEGER med div. Bliver dog altid rundt op/ned til nærmeste hele tal.
</quote>

Mener du at når man bruger div runder den altid op eller ned?

<quote>
Men nogen der ved hvordan man konverterer Double til String ????
</quote>

FloatToStr() virker fint med en Double.



Lasse M >> Når du dividerer med Integer bliver det jo altid et heltal! Derfor bliver den jo nød til at runde op/ned når man dividerer. Det er da en form for logik!

Nogen der har noget konkret om hvordan man konverterer en Double til String, ikke mere pjat med Float, jeg gider det ikke. Double er som sagt dobblet så mange bit som Float, derfor vil jeg bruge Double! Hvis jeg konverterer med Float arbejder den jo i 32-bit, også selvom jeg skriver til Double-variabler.

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤



User
Bruger #967 @ 26.02.02 18:55
Start -> Kør -> calc.exe

wa dælen skal vi med en mere?



Carsten du skal ikke komme her og sige at du aldrig har lavet et program som ikke eksisterede i forvejen, for så må jeg sige du har en lovende fremtid!!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤



<< < 12 > >>
t